| کد خبر: 248390 |

اعطای ۷۵۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای توسعه کشتی سازی در بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه کشتی سازی و صنایع مربوطه در استان خبر داد و گفت: کشتی سازی در بوشهر رونق می گیرد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از پرداخت ۷۵۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه کشتی سازی و صنایع مربوطه در استان خبر داد و گفت: کشتی سازی در بوشهر رونق می گیرد.

به گزارش تین نیوز، محمد هادی رستیمان با بیان اینکه این استان بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد اظهار داشت: ساماندهی شناورهای تجاری و صیادی یکی از برنامه های مهم است که در این راستا طرح های مهمی تدوین شده است.

وی استقرار صنایع شناور سازی و تأسیسات مرتبط به این صنعت در یک مجموعه معین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پرداخت تسهیلات به میزان 750 میلیون دلار به صنایع دریایی و تأسیسات مرتبط به آن است.

معاون امور عمرانی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس این مصوبه در مدت سه سال 750 میلیون دلار به صنایع دریایی استان بوشهر تسهیلات و هر سال 250 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به فعالان این حوزه پرداخت می شود.

رستمیان ساخت و جایگزینی شناورها را یکی از موارد مهم در پرداخت تسهیلات یاد شده دانست و تصریح کرد: اجرا این مصوبه رونق قابل توجهی در صنعت کشتی سازی در استان بوشهر ایجاد می کند.

وی صنعت کشتی سازی را سبب ایجاد اشتغال، ارزآوری و رونق اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: با رشد و ارتقا این صنعت زمینه رونق اقتصادی، اشتغال زایی و صادرات محصول کشتی سازی در استان بیش از پیش فراهم می شود.

معاون امور عمرانی استان بوشهر ادامه داد: برای تزریق سالانه 250 میلیون دلار برای فعالان صنعت شناور سازی از طریق وزارت صمت، شورای عالی صنایع دریایی پیگیری های لازم انجام شده و با برطرف شدن مشکلات پرداخت این اعتبارات محقق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مارین نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.