| کد خبر: 247985 |

◄ جای خالی سالنامه آماری 1400 در سایت سازمان هواپیمایی کشوری

فعالان این بخش انتظار دارند نه تنها آمار و اطلاعات به صورت سالانه بلکه به صورت ماهانه در اختیارشان قرار گیرد که به نظر می رسد در شرایط فعلی اگر کارکنان سازمان حال انجام این کار را داشته باشند، کار دشواری نیست.

تین نیوز

نگاهی به نمودار تشکیلاتی سازمان هواپیمایی کشوری مشخص می کند در این سازمان دفتری به نام دفتر فناوری اطلاعات و بررسی های آماری وجود دارد که زیر مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع است.

به گزارش تین نیوز، این امر نشان می دهد سازمان هواپیمایی مسئولیت مستقیم ارایه آمار و اطلاعات مرتبط با بخش هوانوردی کشور را به عهده دارد.

با مراجعه به سایت رسمی این شرکت جهت مشاهده آمار و گزارشات سازمان هواپیمایی کشوری مشخص می شود بخش هایی شامل سالنامه های آماری، لیست دفاتر خدمات هوایی، لیست شرکت های مجاز پهبادی، لیست دفاتر مجاز فروش بلیت الکترونیکی، ایمنی هوانوردی، مراکز آموزشی مورد تایید مسافران وجود دارند.

اما آنچه قابل تامل و توجه است اطلاعاتی است که در بخش سالنامه آماری وجود دارد.

در حالی که اکنون هفتمین ماه از سال 1401 نیز به پایان رسیده اما آخرین اطلاعات سالنامه ها، مربوط به سالنامه 1399 است.

بیشتر بخوانید:

موجود نبودن سالنامه 1400 در حالی در سایت سازمان هواپیمایی به چشم می خورد که کارشناسان این حوزه معتقدند اگر در گذشته به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی این آمار به طور سالانه منتشر می شد لازم است اکنون  با توجه به پیشرفت های صورت گرفته آمار نه تنها به طور سالانه و ماهانه بلکه به طور هفتگی به روز رسانی و منتشر شود و این که چرا سازمان هواپیمایی کشوری به وظیفه خود در ارایه آمار و اطلاعات به درستی عمل نمی کند، جای سوال دارد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز به اتفاقاتی که در بیش از یک سال گذشته در سازمان هواپیمایی رخ داده است را بی ربط به عملکرد فعلی آن نمی دانند. سازمان مذکور در یکسال گذشته مدیریت های متعددی را تجربه کرده است که شاید حاشیه های مربوط به این تغییرات موجب سردرگمی و بی انگیزگی کارکنان آن شده باشد به طوری که حتی آمار سال 1400 را نیز جمع آوری نکرده اند.

به خاطر داریم که پس از روی کار آمدن رستم قاسمی و پس از مدتی، تورج دهقانی زنگنه برکنار شد. پس از آن سیاوش امیرمکری در حین مدیریت بر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی کشور و در حالی که باقی ماندن خود او بر مسند مدیریت شرکت فرودگاه ها، جای تردید داشت، سرپرستی سازمان هواپیمایی را به عهده گرفت. پس از آن رستم قاسمی، محمد محمدی بخش را به کرسی ریاست سازمان نشاند که فعلا مدیریت بی حاشیه ای را دنبال کرده است.

شاید همین تغییرات پی در پی موجب شده کارکنان سازمان، آنچنان درگیر کش و قوس های تغییرات مدیریتی باشند که هنوز نتوانسته اند بخش سالنامه آماری خود را به سال رسانی کنند.

به هر حال سال 1401 در سراشیبی قرارگرفته است. در شرایط فعلی و با آسان شدن روش های آمارگیری و ارتباطات، این که هنوز آمار 1400 در دسترس فعالان این بخش قرار نگرفته است بیانگر ضعفی شدید در این بخش است و این در صورتی است که فعالان این بخش انتظار دارند با توجه به پیشرفت های ارتباطی صورت گرفته، نه تنها آمار و اطلاعات به صورت سالانه بلکه به صورت ماهانه در اختیارشان قرار گیرد که به نظر می رسد در شرایط فعلی اگر کارکنان سازمان حال انجام این کار را داشته باشند، کار دشواری نیست.

جهت مشاهده فایل صفحه آمار و گزاشات سازمان هواپیمایی کشوری اینجا را مشاهده کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.