| کد خبر: 247087 |

آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر خبر داد و گفت: قطری ها داوطلب سرمایه گذاری برای احداث پایانه چند منظوره در بندر بوشهر هستند.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر خبر داد و گفت: قطری ها داوطلب سرمایه گذاری برای احداث پایانه چندمنظوره در بندر بوشهر هستند.
به گزارش تین نیوز، محمد شکیبی نسب در نشست مشترک مدیران اقتصادی استان با تجار، مالکان شناور ها و شرکت های کشتیرانی اظهار کرد: مجتمع بندری نگین در بوشهر فرصت متنوع سرمایه گذاری دارد که با توجه به زیرساخت در حال احداث این مجتمع سرمایه گذاران مختلفی از داخل و خارج برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند.
وی بیان کرد: زون نفتی مجتمع بندری نگین نیز در ۲۴ هکتار پیش بینی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که دو سرمایه گذار توانمند داخلی برای این پروژه اعلام آمادگی کردند.
شکیبی نسب ادامه داد: اسکله ۳۵ هزار تنی در حال احداث مجتمع یاد شده در در بخش ترمینال صادرات و ترانزیت در مراحل پایانی قرار داشته و تا پایان مهرماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: پیشانی مجتمع بندری نگین ۹۰۰ متر است که تاکنون ۳۰۰ متر اسکله آن احداث شده و ۶۰۰ متر اسکله باقیمانده نیز در آینده توسط بخش خصوصی احداث می شود.
وی گفت: فرآیند احداث پایانه صادرات و ترانزیت مجتمع بندری نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران قطری برای احداث پایانه چندمنظوره در مجتمع بندری نگین در بوشهر اعلام آمادگی کرده اند.  
شکیبی نسب اظهار کرد: پایانه مسافربری بین المللی دریایی نیز با ۱.۵ متر مساحت کار های تعمیر اساسی آن در حال انجام است که تا نیمه مهرماه آماده بهره برداری و صادرات کالا و مسافر از بندر بوشهر به قطر می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در موضوع بارانداز و انبار روباز نیز کمبود هایی وجود دارد که با اقدامات در حال انجام در مجتمع بندری نگین سرمایه گذارانی در این بخش جذب خواهد شد.
شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در نشست امروز مطالبات مطرح شده در حوزه تجات دریایی استان بوشهر بیش از ۵۰ مورد بود که به دستگاه های ذی ربط ارجاع خواهد شد و در صورت نیاز در سطح ملی نیز پیگیری می شوند.
وی عنوان کرد: مطالبات مطرح شده از سوی فعالان حوزه تجارت دریایی ظرف دو ماه آینده بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر نیز اتاق موردنیاز تامین شده و این مرکز از هفته آینده فعال می شود.
وی گفت: برای حمل یکسره نیز به لحاظ کمبود انبار مسقف، در هیچ شرایطی جز با اجازه صاحب کالا حمل یکسره باطل نخواهد شد.
در این نشست فعالان تجارت دریایی سوالات و مطالبات خود را در حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات، معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت و رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر مطرح کردند و مدیران بخش های مختلف به آنان پاسخ دادند.  
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.