| کد خبر: 244456 |

کشف سیستمی نوین برای ردیابی کشتی‌ها در بندرگاه

پژوهشگران الگوریتم‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها امنیت قلمرو دریایی کشورها افزایش می‌یابد.

تین نیوز

پژوهشگران الگوریتم‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها امنیت قلمرو دریایی کشورها افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری تِک اکسپلور (Tech Xplore)، امنیت مناطق ساحلی شامل نظارت در سطوح مختلف است: اینکه چه کشتی‌هایی می‌آیند، آیا ماهیگیری غیرقانونی انجام می‌دهند یا خیر و اینکه چه نوع باری حمل می‌کنند. مقامات امنیتی و مسئولان بندرگاه اغلب نمی‌توانند از پس وظایف خود در کنترل همه‌ موارد بربیایند و به همین دلیل در تمام دنیا استفاده از سیستم‌های نظارت هوشمند برای نظارت بر قلمرو دریایی رو به فزونی است.

پژوهشگران در دانشگاه فناوری آیندهُوِن (University of Technology Eindhoven)  در هلند به الگوریتم‌هایی جدید و  سیستمی برای بهبود شناسایی کشتی‌ها دست یافته‌اند.

تشخیص یک کشتی از روی یک تصویر کامپیوتری ممکن است ساده به نظر برسد؛ اما پژوهشگران چنین نظری ندارند زیرا معتقدند کشتی‌ها به شکل‌های مختلف می‌آیند و با سرعت‌های متفاوت حرکت می‌کنند. هنگامی که کشتی‌ها دور می‌شوند فقط می‌توانید تعدادی نقطه (پیکسل) مبهم روی صفحه ببینید. نمی‌توانید قایق را از کشتی تشخیص دهید؛ مخصوصاً که شرایط آب‌وهوایی اغلب تشخیص کشتی‌ها را بسیار مشکل می‌کند. آفتاب درخشان، باعث انعکاس نور می‌شود و مه و باران شدید هم کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

در نتیجه، پژوهشگران کوشیده‌اند الگوریتم‌های جدیدی را طراحی کنند تا سیستم‌های نظارتی دریایی خودکار را بهبود بخشد. این سیستم‌ها فقط برای تأمین امنیت مناطق ساحلی نیستند بلکه برای امنیت قلمرو دریایی، رودخانه‌های پرتردد و کانال‌ها هم استفاده می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.