| کد خبر: 244379 |

نحوه تعیین سرمایه‌گذار در توسعه بنادر تغییر می‌کند

ضوابط و مقررات تعیین سرمایه گذار در توسعه بنادر در صورت تصویب در هیئت عامل این سازمان، تغییر رویه خواهد داد.

تین نیوز

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ضوابط و مقررات تعیین سرمایه گذار در توسعه بنادر در صورت تصویب در هیئت عامل این سازمان، تغییر رویه خواهد داد.

به گزارش تین نیوز، حسین یداللهی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی هم اندیشی تبیین و تدوین فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر با حضور کارشناسان متخصص حوزه‌های مختلف در بنادر و معاونان بنادر کشور و دست اندرکاران حوزه سرمایه‌گذاری بندری اظهار داشت: بازنگری در فرآیند و ضوابط اجرایی به منظور توسعه بنادر با افزایش حضور سرمایه گذاران در بنادر کشور، ایجاد وحدت رویه در فرآیند شناسایی و انتخاب سرمایه گذاران ذی صلاح، رعایت اصل برابری حقوق سرمایه گذاران با شرکت در مزایده‌های عمومی و افزایش توان و ترافیک بندری و دریایی صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران نیازمند توسعه «دریا پایه» است تا از این طریق شاهد پویایی و رونق اقتصاد و تجارت کشور باشیم ضمن اینکه به منظور توسعه حوزه سرمایه گذاری بندری و ارتباط مؤثر با کشورهای همسایه، می‌بایست شناسایی بازار مناسب صورت گیرد تا بتوانیم شاهد استفاده مطلوب از پسکرانه بنادر باشیم.

یداللهی با اشاره به تغییر روش اجرایی انتخاب سرمایه گذار در توسعه بنادر اظهار کرد: این تغیرات شامل شناسنامه اراضی، فرآیند مزایده عمومی و محدود، شناسایی سرمایه گذار، ارزیابی توان انجام کار متقاضیان و انتخاب به طریق مذاکره، معیارها و شاخص‌های سنجش طرح‌های سرمایه گذاری، نحوه رسیدگی به شکایات، رویه تبیین و انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری، وظایف و مسوولیت‌های کمیته‌ها، کارگروه‌ها و اعضای آن و واحدهای ذی ربط در فرآیند، فرآیندها و تشریفات اجرایی صدور مجوز بهره برداری اعم از موقت و دائم، خاتمه و فسخ قرارداد، بررسی تأخیرات، بازنگری قراردادها، نظارت بر قراردادهای سرمایه گذاری و فرم‌ها و پیوست‌های منضم به فرآیند است که در صورت تصویب در هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، برای اجرا به ادارت کل بنادر و دریانوردی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر پس از تصویب از سوی هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر بهره گیری از ابزار قانونی فراخوان و مزایده عمومی اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بنادر شمال کشور که باید سریعا رشد پیدا کنند !!! کانون صادرات و ترانزیت کشور به چین و روسیه اروپا و اوراسیا خواهند بود انشاالله !!!