| کد خبر: 244151 |

◄ آمادگی ایران برای پشتیبانی از بازی‌های جام جهانی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی ایران برای پشتیبانی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی ایران برای پشتیبانی از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، حسین عباس نژاد  گفت: با ایجاد خط مسافری بین ایران و قطر این امکان فراهم می‌شود تا هم گردشگران ایرانی و هم خارجی در ایام بازی‌های جام جهانی از امکانات کشورمان در جزیره کیش، قشم و بندر بوشهر استفاده کنند.

عباس نژاد افزود: در بخش مسافری و گردشگری و موضوع حمل بار و پشتیبانی از نیاز‌های قطر در جام جهانی، حمل و نقل را به دو بخش تقسیم می‌کنیم.

وی گفت: در بخش مسافری مذاکرات زیادی با بخش‌های خصوصی و بخش‌هایی که مالکین این شناور‌ها هستند، صورت گرفته و ما توان شناور‌های مسافری را هماهنگ و آن‌ها را بسیج کردیم که بخشی از آن‌ها آماده و بخشی در حال آماده سازی برای استفاده حداکثری هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهداف خط مسافری گفت: در بخش خط مسافری بین قطر و عمان، در حال حاضر خط مسافری خرمشهر به کویت و بندرعباس به امارات را داریم و امیدواریم که بتوانیم بوشهر به قطر و چابهار به عمان و بندر عباس به عمان را سریع راه اندازی کنیم.

آقای عباس نژاد گفت: خط قطر برای ما اهمیت بیشتری دارد، زیرا در زمان بازی‌های جام جهانی می‌تواند برای حمل و نقل باری و مسافری استفاده شود به ویژه برای هموطنانی که برای دیدن بازی‌های جام جهانی حضور‌

می‌یابند و چناچه توافقات انجام شود توان جا به جابی بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی که می‌خواهند از امکانات ایران از بوشهر و جزیره کیش استفاده کنند، داشته باشیم.

وی درباره تعداد شناور‌ها افزود: در حال حاضر تعداد ۷ فروند شناور مسافری تندرو برای جابجایی ۱۸۰ تا ۲۵۰ مسافر را داریم که تعدادی از آن‌ها در حوزه داخلی فعال هستند و ۲ فروند شناور شبه کروز داریم که "رورو پسنجر " و در حال آماده سازی هستند که بین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ مسافر را می‌توانند، جا به جا کنند.

آقای عباس نژاد افزود: ۷۵۰۰ صندلی مسافری استاندارد داریم که در حوزه داخلی و خارجی فعال هستند و جی تی ناوگان بین المللی ما بیش از ۱۳ میلیون جی تی است که جزو بیست کشور اول دنیا هستیم همچنین حدود ۴۰۰۰ شناور موتور لنج باری و شناور‌های لندی کراف بادی و تندرو داریم که به صورت روزانه در جنوب خلیج فارس فعالیت دارند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره زیر ساخت‌های لازم در بخش بندری گفت: در بندر بوشهر یک اسکله مسافری ویژه و یک ترمینال مسافری در حال بازسازی است و تلاش می‌کنیم به زودی فعال شوند و خط مسافری را با همان قایق‌های کوچک فعال خواهیم کرد و اگر این امکانات کامل شود می‌توانیم از شناور‌های شبه کروز هم استفاده کنیم و این خط با حجم بیشتر فعالیتش را شروع کند.

 عباس نژاد افزود: سازمان مناطق آزاد با هماهنگی کشتیرانی در حال بررسی هستند تا برای شناور‌های مسافری کوچکتر، بندرگاه جزیره کیش را آماده کنند که امیداوریم بتوانیم برای جابه جایی گردشگرانی که علاقمند به بازدید از جزیره کیش هستند آن خط را بین کیش و قطر آماده داشته باشیم.

وی درباره سوخت و هزینه‌های شناور‌ها گفت: قرار است سوخت یارانه‌ای در اختیار شناور‌ها قرار گیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد پشتیبانی‌هایی از کشور قطر در ایام جام جهانی افزود: بندر بوشهر‎‌؛ دیر و لنگه اکنون زیر ساخت‌های لازم را دارند و با هماهنگی ا دولت قطر در حال تکمیل و آماده سازی هستند.

وی گفت: در زمینه حضور گردشگران بازی‌های جام جهانی در ایران نیز توافقاتی صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.