| کد خبر: 244073 |

افزایش ۶ درصدی بارگیری کالای فله در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بارگیری کالای فله خشک طی ۲ ماهه نخست سالجاری در بندر خرمشهر ۶ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بارگیری کالای فله خشک طی ۲ ماهه نخست سالجاری در بندر خرمشهر ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی چهارشنبه ضمن تشریح عملکرد فروردین و اردیبهشت بندر خرمشهر  اظهار داشت: در۲ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵۶هزار  و ۷۷۷ تن کالای فله  در بندرخرمشهر بارگیری شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۰۸ فروند شناور غیرکانتینری بالای هزار و زیر هزار تن به بندرخرمشهر تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به وجود ترمینال کانتینری پیشرفته و مجهز بندر خرمشهر تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری از نظر وزنی، در بندر خرمشهر۱۳درصد افزایش داشته است.

اسعدی همچنین با اشاره به فعالیت پایانه بین المللی  مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: در این مدت بیش از ۱۳۴ هزار و ۸۲۶  تردد گردشگر دریایی و بیش از هفت هزار و ۳۶۳ تردد تفریحی و  مسافری در این بندر به ثبت رسید.

بندرخرمشهر برخوردار از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.