| کد خبر: 241525 |

بیش از سه میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۸۶ تن کالای غیر نفتی در سال ۱۴۰۰ در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

نوراله اسعدی از رشد ۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری TEU در یک سال گذشته در بندر خرمشهر خبر داد و افزود: در این مدت  حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ۲۰ هزار و۷۳۰ TEU رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، فلزات و کالاهای معدنی را از عمده کالاهای صادراتی در بندر خرمشهر عنوان کرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عملکرد  فعالیت ریلی در بندر خرمشهر اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۹۴۴ واگن از خط راه‌آهن بندر خرمشهر جابجا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اسعدی اظهار داشت: در این مدت ( سال ۱۴۰۰) تردد ۱۴۹ هزار و ۴۶ دستگاه کامیون و ۸۶۹ فروند شناور زیر یک هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسید که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۱۳ و ۱۸ درصدی را داشته است.

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  میزان تخلیه خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰در بندر خرمشهر را ۲ هزار و ۳۹۲ دستگاه بیان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.