| کد خبر: 233346 |

◄ وعده ای که سرانجام محقق شد

سرانجام پس از چندین بار تاخیر در زمان اعلام شده از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره برداری از اسکله های نفتی بندر رجایی، این وعده در تاریخ 24 تیر ماه امسال محقق شد.

تین نیوز
سرانجام پس از چندین بار تاخیر در زمان اعلام شده از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره برداری از اسکله های نفتی بندر رجایی، این وعده در تاریخ 24 تیر ماه امسال محقق شد.
به گزارش تین نیوز،  محمد راستاد 24 تیر ماه امسال در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و آغاز بهره برداری از ۱۶ پروژه بزرگ سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی که امروز آماده افتتاح است، از دی ماه ۹۶ آغاز شده است.
وی افزود: ناوگان کشتیرانی کانتینری امروز به دنبال استفاده از کشتی های بزرگ است و لذا بنادری در گردونه کشتی‌ های کانتینری قرار می‌گیرند که قابلیت پذیرش کشتی‌های بزرگ را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امروز ۳۱ هکتار پسکرانه در اسکله شهید رجایی وجود دارد که امکان پهلوگیری کشتی ها تا ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU را دارد.
 

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از یک اسکله فاز سوم طرح توسعه بندر رجایی به کجا رسید؟

۹۰۰ متر اسکله فاز سوم بندر رجایی دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود

راستاد با اشاره به ورود دو دستگاه لایروب مکنده به ناوگان خدماتی دریایی کشور، گفت: پس از ۵۰ سال نوسازی این لایروب‌ها در دستورکار قرار گرفت و دو دستگاه لایروب مدرن آماده بهره‌برداری است که یک دستگاه برای آب‌های استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان و یک دستگاه برای آب‌های استان خوزستان و استان بوشهر اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اعماق کانال‌های ورودی بنادر افزایش پیدا کرده است، گفت: سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد که موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.
وی افزود: انبارهای چندمنظوره کالا در بندر امام خمینی(ره) از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است؛ بنادر نباید صرفا محل تخلیه و بارگیری باشد بلکه باید فعالیت ارزش افزوده‌ای در مجاورت بنادر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ورود و خروج کشتی‌ها به/از بنادر ما یک روز هم متوقف نشد، افزود: امروز ۱۶ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه دریایی و بندری آماده افتتاح است و این امر در حالی است که کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه و شیوع کرونا، روبرو است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.