| کد خبر: 229494 |

بازنگری فوری در تصویب نامه جایگزینی شناورهای سنتی انجام شود

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس در نامه از اسحاق جهانگیری خواست تا بازنگری فوری در متن تصویب نامه جایگزینی شناورهای سنتی انجام شود.

تین نیوز

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس در نامه از اسحاق جهانگیری خواست تا بازنگری فوری در متن تصویب نامه جایگزینی شناورهای سنتی انجام شود.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در نامه محمدرضا دشتی اردکانی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: عطف به مصوبه مورخ ۱۷ اسفند ۹۹ هیأت وزیران با عنوان برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن موارد زیر متذکر می‌شود:

اجرای مصوبه مذکور با شرایط تعریف شده در متن آن مشکلات جدی برای ملوانان و دریانوردان سنتی خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کرده و عملاً تحقق این مصوبه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، سد و مانعی جدی برای مشاغل سنتی و توسعه پایدار کشور است.

فارغ از موضوع یادشده، لازم به یادآوری است مهارت‌های سنتی ساخت لنج ایرانی و دریانوردی آن در خلیج فارس که در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو توسط ایران به ثبت رسیده و دولت مکلف است نسبت به پاسداری از این میراث فرهنگی جهانی اقدامات لازم را معمول کند. متأسفانه به نظر می‌رسد با ابلاغ و اجرای این تصویب نامه در عمل ریشه‌های فرهنگی و اقتصادی این سنت تاریخی و فرهنگی کشور از بین خواهد رفت.

با عنایت به موارد فوق الذکر از آن مقام عالی خواهشمند است دستور فرمائید با بازنگری فوری در متن آن تصویب نامه شرایطی فراهم آید تا ضمن رفع نگرانی‌ها از مسائل امنیتی و جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه پاسداری و حمایت از این میراث جهانی نیز مورد نظر قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.