| کد خبر: 228567 |

صادرات و واردات کالا تحت شدیدترین تحریم‌ها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌ها صادرات و واردات را انجام داده است.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌ها صادرات و واردات را انجام داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اسحاق جهانگیری حجم صادرات و واردات کشور را 130 میلیون تن از طریق کشتی و بنادر داخلی در سال 1399 اعلام و اظهار کرد: در سال 1400باید از تولید حمایت شود و سیاست‌های پشتیبانی کننده تولید در همه محورها و توسط همه اجرایی و موانع پیش‌روی تولید برداشته شود.

وی ادامه داد: سیاست کشور باید پشتیبان کننده تولید باشد و سیاست حمایت از تولید سیاست‌های متعدد حمایتی از جمله سیاست‌های خارجی، فرهنگی و اجتماعی است که این حمایت ها برای کشور اقتدار می آورد.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت سخت ترین تحریم ها قرار داشت تا نه کالایی به کشور وارد و نه صادر شود اما صادارت و واردات با کشتیرانی و از طریق بنادر ایران تا جایی پیش رفت که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان اعلام کردند که ایران جزء ١٨ اقتصاد برتر دنیا است.

جهانگیری گفت‌: راه افتادن تولید برای ایران اقتدار می‌آورد و یک سیاست راهبردی است و اگر دنبال اقتدار ملی کشور هستیم، باید روی این سیاست‌ها تاکید کنیم. جامعه توانمند و دولت توانمند ایران قوی را تشکیل می‌دهد.

جهانگیری تصریح کرد: وقتی اراده شکل می‌گیرد، ساخت کالاها و تأمین نیاز از داخل شکل گرفته و عملیاتی می‌شود و نباید اراده خودمان را تحقیر کنیم. باید براساس محورهای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی با بیان اینکه سال 99 سخت ترین سال های اقتصاد کشور بود و از سال‌های دوران جنگ تحمیلی هم سخت تر بود، تصریح کرد: نزدیک به 570 هزار میلیارد تومان بودجه در سال 99 هزینه شده است اما هیچکس نپرسیده که منابع این میزان هزینه را از کجا آورده اید، درآمد نفت در بودجه سال گذشته حدود 9 هزار میلیارد تومان بود در حالی که باید 200 هزار میلیارد تومان معادل 30 درصد بودجه، نفت می‌بود.

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه روحیه خود باوری را بالا ببریم و جلوه های اصلی را شناسایی کنیم، حداقل طی 5 سال گذشته جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال‌ها این بود که دیدگاه ها، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی‌ها روی مسئله تولید متمرکز شود.

شایان ذکر است، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی وظیفه اصلی حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی کشور را از جمله کالاهای اساسی و نهاده های تولید را بر عهده دارد و همواره به عنوان نخستین محلی است که از سوی دشمن مورد تحریم قرار می گیرد.

ترامپ در روزهای پایانی حضور خود در کاخ سفید در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران، مدرس خیابانی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را نیز در لیست تحریم وارد کرده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.