| کد خبر: 214826 |

◄ نشست کارگروه افزایش سرعت واگن‌های مسافری برگزار شد

نشست کارگروه افزایش سرعت واگن‌های مسافری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار شد.

تین نیوز

نشست کارگروه افزایش سرعت واگن‌های مسافری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، پنجمین نشست کارگروه افزایش سرعت انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در ساختمان مرکزی رجا با حضور نمایندگان شرکت های مالک، اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

در این نشست که ریاست آن به عهده عباس قربانعلی بیک قرار داشت، به بررسی برخی واگن ها و چگونگی افزایش سرعت آن ها پرداخته شد.

در آغاز نشست اطلاعات فنی واگن ها و بوژی های یکی از شرکت های مالک واگن مسافری (شرکت ریل پرداز نوآفرین) مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ترمز مغناطیسی به عنوان یکی از پارامترهای مهم برای ایمنی در کنترل سرعت بالای قطار نیز بررسی شد.

در این باره قربانعلی بیک گفت: این ترمزها حساسیت بیشتری دارند و باید با بررسی های لازم مشخص شود که چرا در ایران بازخورد لازم را ندارند. باید شتاب سنجی های لازم صورت گیرد و بر این اساس همگی در یک سطح قرار گیرند.

af654c60-1ae1-40a6-931a-010a070989c5

وی از شرکت های خواست که اطلاعات ترمزهای دستی شفاف شود و در گزارشی به انجمن مرقوم شود. قربانعلی بیک پیشنهاد داد: شرکت ها نامه ای از سمت کارگروه بنویسند که بر این اساس اطلاعات ترمزهای دستی، مشخصات و قابلیت های آنان مشخص شود.

در بخشی از این نشست به بررسی مشکلات واگن های یکی دیگر از شرکت ها (شرکت ریل ترابر سبا) پرداخته شد. در این بخش نماینده این شرکت از مشکلات اقتصادی شرکت گفت و از امنیت واگن های خود دفاع کرد.

در ادامه خادم ثامنی، عضو هیئت علمی دانشکده راه آهن به بررسی زمان سیر قطارها به تفکیک سرعت و سال پرداخت. وی گفت: براساس جداول افزایش سرعت و زمان سفر نقض غرض است و باید با افزایش سرعت سیر، زمان سفرها کوتاه شود.

در این نشست به موضوعاتی از قبیل تشکیل کارگروه چرخ و محور، مشارکت شرکت ها برای کاهش هزینه های خود، عدم دریافت ارز نیمایی برای شرکت ها، مسائل جوش و جوشکاری بر روی چرخ واگن های مسافری و ریلی نیز پرداخته شد.

در پایان رئیس کارگروه از شرکت ها خواست که ضمن ارائه گزارشات مدون از عملکردشان، همچنین پیشنهادات خود درباره کمیته های محتمل کارگروه افزایش سرعت را ارائه دهند. کمیته های اقتصادی برای کاهش هزینه ها، مطالعات بازار، کمیته بوژی و سیر و حرکت از جمله این پیشنهادات بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.