| کد خبر: 209894 |

◄ زمزمه ساخت یک فرودگاه سفارشی دیگر؛ این بار در آذربایجان شرقی

در بهمن‌ماه سال گذشته بود که یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خبر از «دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی» داد و تأکید کرد این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است.

تین نیوز

در بهمن‌ماه سال گذشته بود که یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خبر از «دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی» داد و تأکید کرد این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی گفته بود: «شهرستان سراب در گذشته فرودگاه داشت و اکنون متروکه است، فرودگاه سراب نیاز امروز و فردای کشور است بر همین اساس در زمینی 300 هکتاری به طول 32 کیلومتر درخواست کرده‌ایم ایستگاه راه‌آهن به‌گونه‌ای احداث شود که بتوان برای فرودگاه نیز از آن استفاده کنیم.»

اظهارنظر درباره اینکه چگونه امکان احداث ایستگاه راه‌آهن و استفاده از آن به عنوان فرودگاه وجود دارد را باید بر عهده متخصصان فن گذاشت؛ اما زمزمه ساخت فرودگاه سراب در حالی به گوش می‌رسد که اواسط سال گذشته سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرده بود که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ساخت فرودگاه جدید ندارد.

اما خبرهای منتشر شده حاکی از پیگیرهای نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق جانمایی برای طراحی و احداث فرودگاه شهرستان سراب با نماینده شرکت فرودگاه‌ها است.

احداث فرودگاه‌های سفارشی سابقه طولانی در ایران دارد؛ شاید بازنشر کردن این جمله از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «ما هنوز فرودگاه بین‌المللی درخور و شأن ملت ایران نداریم. مردم ما می‌روند و می‌بینند و هر چه به ما نثار می‌کنند حقمان است» خالی از لطف نباشد چرا که امروز فرودگاه های به اصلاح بین المللی ما نیز شرایط خوبی ندارند اما سیاست‌های موجود همچنان به سمت ساخت فرودگاه‌های زیان ده در حرکت است.

امروزه به‌جز تعداد اندکی از فرودگاه‌های کشور مانند مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و ... مابقی زیان‌ده هستند؛ از سوی دیگر حدود 35 فرودگاه در کشور، برای اینکه بتوانند اقدام به برقراری پرواز و یا افزایش پرواز کنند در انتظار هواپیماهای کوچک هستند، اما به دلیل نبود ناوگان مناسب در شرکت‌های هواپیمایی داخلی سال‌هاست که همچنان زیان‌ده باقی مانده‌اند.

به گزارش تین نیوز، در حالی نماینده مردم سراب در حال پیگیری برای ساخت فرودگاه جدید در این شهرستان است که فاصله سراب تا فرودگاه اردبیل تنها 87 کیلومتر است و ساخت این فرودگاه به نظر توجیه اقتصادی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 2 2

    کدام فرودگاه در کشور بخاطر صرفه اقتصادی ساخته شد که سراب را مستثنی بدانید؟پهلوی دوم در نوشهر و رامسر و کیش برای خودش فرودگاه سفارشی ساخت.برادرش عبدالرضا در دشت ناز ساری و گرگان فرودگاه اختصاصی ساخت.حالا اصلا مهم نیست فرودگاه اقتصادی باشد یا نه ، چون برای خواص و شهرت سیاسی ساخته می شوند ، حالا هفته ای دو پرواز با ATR هم می گذارند تا باصطلاح فعال !!!؟؟؟؟ باشد.منابع کشور بالاخره باید هدر روند.
    دوستان بگذارید بسازند و ببرند ، روزی از خواب بیدار می شوید که دیگر خیلی دیر است!!!!

  • ناشناس 1 0

    حتما به قوانینی نیاز داریم که جلوی فشارهای سیاسیون در پروژه های عمرانی را بگیرد فردی می خواهد دور بعد هم نماینده شود فشار می آورد تا یک پروژه در منطقه اش ساخته شود ! راه آهن به منطقه ایی رفته که خود مردم آن منطقه هم استقبال نکردن حال همان نماینده پول گرفته برقیش کنه وقتی تهران مشهد برقی نیست ! یا فلان نماینده های مجلس ائتلاف می کنن که ای وزیر یا پروژه غیرالویتی منطقه ما را بساز یا استیضاحت می کنیم ! یا فلان وزیر سابق اهل فلان شهر بود و ریل غیرالویتی و کوهستانی را به شهرش برد که هنوز هم بودجه می بلعه و افتتاح نشده ! واقعا اینجوری نمی شه خود آمریکا و اروپا با آن اقتصادهایشان ، علم و امکانات شان ، همکاری های گسترده ایی که دارند ، تحریمی که نیستند و .... باز پروژه ها را الویتی جلو می برند چون پروژه های عمرانی ذاتا مولتی هزینه بر ، انرژی بر و زمان بره اما تو کشور ما الویت معنی نداره می بینن زور کی بیشتره بودجه می ره اونجا و آن پروژه ساخته می شه !!! یک کمیسیون بالادستی عمرانی برای رد یا اجازه ساخت پروژه ها نیاز داریم جایی پرقدرت که مثل شورای نگهبان در بحث اجازه دادن به طرح های پربحث عمل کند کمیسیونی که قدرتش فراتر از نماینده و وزیر باشد مثل همین ساخت فرودگاه که فوق العاده ساختش عجیب و از هر منطقی به دوره به آن مجمع تایید صلاحیت عمرانی بره تا رای گیری بشه مجمعی شفاف با اعضا و رای مشخص برای مردم متشکل از نمایندگان نهادهای نظامی اطلاعاتی ، کارشناسان و اساتید برجسته عمرانی مملکت ، نماینده دستگاه قضا ، نماینده وزارت راه و شهرسازی و ... یک جایی باید با این زورزدن ها که پدر کشور را درآورده مقابله کرد آن هم خیلی شفاف ، چند بار طرح های عمرانی سیاسیون زورزن رد بشه اعتماد مردم آن منطقه را از دست بدن و دیگه نتونن رای بیارن بعدش این مطلب جا خواهد افتاد که به مردم نباید وعده الکی داد و کشور قانون دارد باید ملی حرکت کرد و البته آن شفافیت کمک می کند تا تلاش های پشت پرده کمتر بشه .

    • ناشناس 2 0

      قوانین هست اما اونم دور میزنن