| کد خبر: 82826 |

افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد تا پایان سال آینده

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از خرید ریل خط‌آهن میانه-بستان‌آباد و بهره‌برداری از این طرح تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: زیرسازی این مسیر به پایان رسیده و عملیات ریل‌گذاری آغاز شده است. توحید اخلاقی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز گفت: از موضوعات مهمی که در این سفر بر آن تاکید شد، به‌کارگیری حمل‌ونقل ترکیبی در تبریز بود تا با بهره‌برداری از متروی تبریز اتصالی به ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مرکزی مسافربری تبریز صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه هنوز متروی تبریز به بهره‌برداری نرسیده و شهرداری به دنبال آن است که در سال ۹۵ این طرح به بهره‌برداری برسد، گفت: اکنون حدود ۶ کیلومتر از خط یک متروی تبریز به‌طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در طرح توسعه خطوط مترو سه خط ریلی درون شهری وجود دارد که به سه مرکز ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مرکزی تبریز متصل می‌شود.

وی با اشاره به خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای راه‌آهن آذربایجان، از خریداری ریل برای خط آهن میانه-بستان‌آباد خبر داد و گفت: این مسیر ریلی جدید به موازات آزادراه تبریز-میانه است و میانه را به بستان‌آباد و سپس به تبریز متصل می‌‌کند درحالی‌که مسیر قبلی میانه را به مراغه، عجب‌شیر، آذرشهر و تبریز متصل می‌کرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه زیرسازی این مسیر به پایان رسیده است عملیات ریل‌گذاری آغاز و تا پایان سال ۹۵ این مسیر برای جابه‌جایی مسافران در نوروز سال ۹۶ قابل استفاده باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • aslan 0 0

    با توجه به اینکه این خط مسیر ترانزیت چین به اروپا همون خط اهن ابریشم هست میتوان با دوخطه شدن ان پیگیر برقی کردن خط و سریع السیر کردن ان بود که با افتتاح خط تهران مشهد و تهران تبریز سرعت سیر ترانزیت از شرق به غرب ایران متحول خواهد شد و ایران را به مهمترین گزینه و مرکز ترانزیت منطقه تبدیل خواهد کرد همچنین جمعیت زیادی از اذری ها از این خط استفاده میکنند و با افتتاح قزوین رشت اذربایجان و روسیه و همچنین میانه به اردبیل. ودر اینده تبریز ارومیه ترافیک در راه اهن تهران تبریز بسیار بالا خواهد رفت و از الان باید بفکر برقی کردن و افزایش خطوط بود چرا که یکی از شلوغ ترین خط اهن ایران هست که جمعیتی سی میلیونی را پوشش میدهد و با افزایش سرعت به ۲۵۰ کیلومتر مطمئنا ترافیک باری و مسافری محور شمالغرب ایران با توجه به کوهستانی و خطرناک بودن به خط اهن منتقل خواهد شد و صرفه جویی هایی زیادی از نظر کاهش تلفات کاهش مصرف سوخت کاهش ترافیک کامیون ها کاهش زمان سیر کاهش زمان دسترسی قوای نظامی به مرزهای غربی برای مقابله با عناصر تروریستی و پایگاه های فرا منطقه ای برای واکنش سریع نیروهای نظامی ایران از استراتژیک بودن این خط مهم میباشد

  • 0 0

    پس از ۱۶ سال دست مریزاد. فعلا که سه ساله خوابیده و بدلیل عدم وجود ریل طرح با رکود مواج بود ولی چشم من یکی اب نمی خوره.