| کد خبر: 75077 |

عملیات قطعه دوم پروژه راه آهن برقی آمل تهران اجرایی می‌شود

تین نیوز | نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی قطعه دوم پروژه راه آهن برقی آمل ـ تهران در آینده‌ای نزدیک کار خود را آغاز می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز در بازدید از پروژه ملی راه آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن، بیان کرد: مازندران از استان‌هایی است که نه تنها در راه زمینی، بلکه در مسیرهای مختلف دریایی و هوایی از امکانات مناسب برای جابجایی مسافران و هم‌استانی‌ها برخوردار نیست.

وی افزود: با اختصاص بودجه لازم، انجام عملیات راه‌آهن برقی در این منطقه می‌تواند تحول بزرگی در حمل و نقل شمال ایجاد کند تا علاوه بر اشتغالزایی ایجاد هوایی مطبوع، کاهش آلودگی هوا و تردد آسان را شاهد باشیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قطعه نخست پروژه راه آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن با تلاش و جدیت شبانه‌روزی در حال انجام است، تصریح کرد: امروزه توسعه و بهبود شبکه ریلی در کشور مورد نیاز است و بخشی از این محور به شمال کشور تعلق دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه راه‌اندازی پروژه راه آهن برقی آمل ـ تهران تحول چشم‌گیر در حمل و نقل تهران و مازندران را شامل می‌شود، بیان کرد: این مهم در ایجاد کریدور اتصالی پایتخت به شمال کشور بسیار مهم است و باعث روان شدن بار ترافیک در محور تهران ـ هراز در محدوده شهرهای پردیس، رودهن و بومهن شده و کاهش زمان سفر از پایتخت به شمال را به میزان از آمل به شهر رودهن ختم می‌شود.

یوسفیان‌ملا، تاکید کرد: طرح این پروژه ملی از مرداد سال 93 بوده و با انعقاد قرارداد با شرکت آباد‌راهان پارس عملیات تجهیزات کارگاه و نقشه‌برداری آن آغاز شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید نهایی، آزادسازی، خرید اراضی مسیر به همراه تحویل زمین پروژه، گفت: در 12 اسفند 94 در محدوده کیلومتر17 تا 20 عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی با پیشرفت کامل روبرو انجام شده هر چند پیشرفت فیزیکی پروژه 19 درصد براورد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه قطعه نخست این عملیات با بیش از 770 میلیارد ریال اعتبار همراه بوده که 120 میلیارد ریال آن از ردیف بودجه اوراق قرضه و از محل سایر منابع تامین می‌شود، بیان کرد: در قطعه نخست پروژه 9 دهنه پل به طول دهنه دو متر تا هشت متر و پنج پل بزرگ از با طول دهنه 10 تا 60 متر با دیواره 400 متر در دستور کار است که با به‌کارگیری 58 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شاهد آماده بودن فضا برای ریل‌گذاری هستیم.

وی با اعلام پایان عملیات قطعه نخست پروژه راه آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن، تاکید کرد: شرکت آبادراهان پارس در آگهی قطعه دوم پروژه هم پذیرفته شده و در آینده کار خود را در آن آغاز می‌کند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه این پروژه قطعه دوم از محدوده کیلومتر 18 محور هراز روبروی پارک جنگلی آغاز شده و به طول به طول 5 هزار و 600 متر است که در آن تونل‌هایی در نظر گرفته شد، گفت: با توجه به مساعدت وزارت راه و شهرسازی پروژه راه آهن برقی آمل به 11 قطعه تبدیل شده که در هر قطعه با یک پیمانکار مستقل روبرو هستیم تا زمان کوتاهتری برای اتمام پروژه در نظر گرفته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.