| کد خبر: 198171 |

تا پایان سال 2020 انجام می‌شود:

◄ برخورداری ایران، روسیه و آذربایجان از نظام حمل‌ و نقل یکپارچه

مقرر شد، سند سه جانبه بعد از امضا معاونان حمل‌ونقل به امضا وزرای سه کشور برسد تا در پایان ۲۰۲۰ شاهد برخورداری سه کشوراز نظام حمل‌ونقل یکپارچه و هماهنگ باشیم.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی از برخورداری ایران، روسیه و آذربایجان از نظام حمل‌ و نقل یکپارچه تا پایان  2020 خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی که برای شرکت در «نشست مشترک وزرای حمل‌ و‌ نقل پنج کشور ساحلی دریای خزر با هدف توسعه همکاری‌ها» بیستم مردادماه به ترکمنستان سفر کرده بود،  با اشاره مذاکرات صورت گرفته در حوزه حمل‌‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: با هدف دستیابی به وحدت رویه میان سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه، برقراری سیستم صدور بارنامه الکترونیک و عدم فک پلمب بارهای عبوری میان سه کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: همچنین پیش‌نویس یکسان‌سازی مابه‌التفاوت قیمت سوخت و نرخ عوارض عبوری در این اجلاس مرور و مقرر شد، سند سه جانبه بعد از امضا معاونان حمل‌ونقل به امضا وزرای سه کشور برسد تا در پایان ۲۰۲۰ شاهد برخورداری سه کشوراز نظام حمل‌ونقل یکپارچه و هماهنگ باشیم.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه، وی همچنین به حجم ۳۰ میلیون تنی جابه جایی بار بین خاور دور، هندوستان، روسیه و اروپا اشاره کرد و گفت: ظرفیت جابه جایی بار در این مسیر  تا ۱۰۰ میلیون تن قابل افزایش است.

اسلامی تاکید کرد: بر همین اساس در تلاش هستیم تا بتوانیم در سال‌های آینده فرصت از دست رفته در سال‌های گذشته را جبران کرده و سهم ایران را در جریان جابه جایی بار بین شرق به غرب افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.