| کد خبر: 191181 |

با حضور و دستور وزیر راه وشهرسازی؛

عملیات اجرایی پروژه احداث قطعه سوم باند دوم محور مشهد- فریمان آغاز شد

با حضور وزیر راه وشهرسازی در استان خراسان رضوی، عملیات اجرایی پروژه احداث قطعه سوم باند دوم محور مشهد- فریمان به طول 10 کیلومتر و همزمان پروژه ساماندهی تقاطع سنگ بست- فریمان و پل های بزرگ و خاص این محور افتتاح شد.

تین نیوز

 با حضور وزیر راه وشهرسازی در استان خراسان رضوی، عملیات اجرایی پروژه احداث قطعه سوم باند دوم محور مشهد- فریمان به طول 10 کیلومتر و همزمان پروژه ساماندهی تقاطع سنگ بست- فریمان و پل های بزرگ و خاص این محور افتتاح شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در مراسمی که در محور مشهد فریمان و در محل پروژه قطعه سوم باند دوم محورمشهد فریمان واقع در کیلومتر 39 این محور برگزار شد، با بیان اینکه این پروژه ها از مهمترین مطالبات مردمی در سالهای اخیر بوده که در اولویت کارهای این وزارتخانه قرار گرفته و تلاش می کنیم هرچه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی و شکوفایی اقتصادی در استان خراسان رضوی بیان داشت: این استان به لحاظ موقعیت مکانی، در نقطه مهمی واقع شده است چرا که تلاقی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم توسعه راه ها و راه آهن را دراین استان در اولویت قرار گیرد.

وی به اجرای پروژه های مهمی همچون راه آهن خواف - هرات، خط راه آهن تربت حیدریه به بافق  و اتصال راه آهن به مراکز ترانزیت بار و نیز آغاز مطالعات شهر فرودگاهی جدید اشاره کرد و گفت: با توسعه راه های مواصلاتی در این استان، امکان شکوفایی اقتصادی و تجاری فراهم می شود که می‌تواند موتور محرکه ای برای رونق تولید و نیز توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با احداث هرچه سریعتر این پروژه ها بتوانیم نقش استان را در توسعه اقتصادی و تجاری کشور به عنوان بزرگترین مجرای ارتباطی در شرق کشور پررنگ تر کنیم.

در این مراسم همچنین محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی در تشریح برنامه های وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی پروژه احداث باقیمانده قطعه سوم باند دوم محور مشهد- فریمان به طول 10 کیلومتر و اعتبار 285 میلیارد ریال  و پروژه قطعه یک باند دوم محور تربت حیدریه –زاوه به طول 10 کیلومتر با اعتبار 320 میلیارد ریال آغاز می شود .

وی افزود: امروز همچنین پروژه ساماندهی تقاطع سنگ بست- فریمان و پل های بزرگ و خاص این محور با حضور وزیر راه وشهرسازی افتتاح رسمی خواهد شد که طول کلی این پروژه هم با احتساب رمپ، لوپ و تیپرها 9 و نیم کیلومتر و مبلغ اعتبار آن 200 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: بخش عمده ای از پروژه افتتاح شده، احداث دو پل بزرگ شامل پل بزرگ و خاص فلزی دهانه 50 متری روگذر راه آهن سنگ بست و پل بزرگ و خاص رودخانه سنگ بست به طول 76 متر می باشد.

وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه برای آغاز عملیات اجرایی چند پروژه شامل قطعه سوم باند دوم مشهد فریمان، باند دوم محور تربت حیدریه - زاوه و بازدید از چند طرح عمرانی شامل پایانه مرزی دوغارون، راه آهن خواف-هرات و تأسیسات مرزی راه آهن خواف هرات و نیز گمرک دوغارون در مرز افغانستان سفر می‌کند.

شهرستان فریمان در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.  

سنگ بست دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.