◄ جان باختگان سانحه بوئینگ 737 وارش بازنشسته بودند/ درخواست توجه به حقوق پرسنل فنی هوانوردی در دوران بازنشستگی
در پی سانحه جان باختن دو تکنسین فنی هنگام تعمیر هواپیمای بویینگ ۷۳۷ وارش، اکنون اطلاعات جدید نشان می دهد که یکی از افراد جان باخته در محل تأسیسات شرکت فارسکو بازنشسته شرکت ایران ایر و دیگری بازنشسته نیروی هوایی بود.

در پی سانحه جان باختن دو تکنسین فنی هنگام تعمیر هواپیمای بویینگ ۷۳۷ وارش، اکنون اطلاعات جدید نشان می دهد که یکی از افراد جان باخته در محل تأسیسات شرکت فارسکو بازنشسته شرکت ایران ایر و دیگری بازنشسته نیروی هوایی بود.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ رقابت بابک زنجانی با خریداران سایپا بالا گرفت؛ ۲ میلیارد دلار برای تصاحب غول خودروسازی ایران در جیب کیست؟
مطالب پربازدید را ببینید:
سانحه جان باختن دو تکنسین فنی هواپیما و انفجار در بندر شهید رجایی /لزوم تاسیس سازمان ملی ایمنی
دلیل فرو ریختن دماغه هواپیمای بویینگ ۷۳۷ وارش و جان باختن دو تکنسین فنی/تصویر هواپیما چه چیزی را مشخص کرد؟
به گزارش تین نیوز، بر اساس اطلاعات کسب شده، زنده یاد جلیل یزدانی بازنشسته فنی ایران ایر و زنده یاد محمود اعتصامی بازنشسته نیروی هوایی بود.
جان باختن این دو نیروی مهندسی و تعمیرات هواپیما که پس از بازنشستگی همچنان در صنعت هوانوردی شاغل بودند و در حین انجام دستور العمل های تعمیراتی به دلیل سقوط دماغه هواپیمای بوئینگ 737 جان خود را از دست دادند، با واکنش فعالان صنعت هوانوردی مواجه شد.
همزمان با این حادثه تلخ، کانون متخصصین مهندسی و تعمیرات هواپیما با انتشار پیام تسلیت، ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده های داغدار و فعالان این حوزه، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در محیط های کاری تأکید کرد.
خبر مرتبط:
سانحه برای بوئینگ 737 وارش؛ دو تکنسین فنی جان باختند
این کانون در پیام تسلیت خود خاطرنشان کرد: ضروری است توجه و اهتمام ویژه ای به حقوق و مزایای پرسنل فنی و مهندسی، مخصوصا در دوران بازنشستگی صورت گیرد.
کانون متخصصین مهندسی و تعمیرات هواپیما همچنین عنوان کرد: عدم کفایت حقوق بازنشستگی این قبیل متخصصین، نیازمند بازنگری و اصلاح جدی است تا از تکرار چنین حوادث تلخی جلوگیری شود.
در عین حال جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران نیز پس از وقوع سانحه دلخراش در مرکز تعمیرات فارسکو با انتشار پیام تسلیتی عنوان کرد: این حادثه تلخ، یادآور جایگاه حساس، سخت و در عین حال کمتر دیده شده نیروهای فنی و مهندسی در پشت صحنه ایمنی پروازهاست؛ عزیزانی که بی ادعا و در سکوت، امنیت و سلامت سفرهای هوایی را تضمین می کنند و در راه انجام وظیفه، از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نمی ورزند.
جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران همچنین تاکید کرد: درگذشت این دو مهندس گرانقدر نه تنها ضایعه ای سنگین برای خانواده ها و همکاران آنان است، بلکه اندوهی بزرگ برای بدنه فنی و تخصصی صنعت هوانوردی کشور به شمار می آید. بی گمان، یاد، تلاش و تعهد حرفه ای این عزیزان تا همیشه در ذهن و دل همکاران و همراهان صنعت هوانوردی باقی خواهد ماند.
به گزارش تین نیوز ظهر روز گذشته 21 اردیبهشت، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی وارش در حین انجام عملیات تعمیراتی در محل تأسیسات شرکت فارسکو دچار سانحه شد.
این سانحه منجر به جان باختن دو نفر از تکنسین های فنی حاضر در محل شد.
وقتی هر نته قمری
ایرلاین میزنه همین میشه
روحشون شاد و خداوند نگهدار تعمیر نگهدارهای عزیزمان باشه
را ادددد
باسلام سهلانگاری شرکت مربوطه میباشد که سال ۴۰۳ مرحوم زنده یاد ابوالفضل کمال امیری که از بستگان ما می باشد به درون موتور جت کشیده شد از بستگان پدافندها گ احمد نژاد خیر
قطعا این اظهار نظر ناشی از نبود اطلاعات فنی میباشد برادر بزرگوار این هواپیما در حال چک بوده هیچ ربطی به شرکت هواپیمایی ندارد قطعا گزارش کارشناسی مربوط به این سانحه را حتما مطالعه کردید در صورت عدم مطالعه لطفا گزارش رو بخونید بعد با اطلاعات دقیق اظهار نظر بفرمایید
خداروشکر تمهیدات در کشور ما به طریقی است که باید یک اتفاق بیوفته بعد بفکر باشم
واقعا متاسفم تسلیت به خانواده ها
وارش باید از سیستم هوایی حذف بشه هفته پیش هم با جان مسافران ترکیه داشت بازی میکرد که با لغو پرواز نجات پیدا کردند و این بزرگوار ها بجای آنها طعمه شدند توروخدا با وارش اصلا سفر نرید بسیار دروغ گو و بی وجدان هستن و جون مردم براشون مهم نیست
روحشان شادویادشان گرامی
فقط بازنشستگان صنعت هوایی نیست که نیاز به بازنگری دارند اکثر بازنشستگان مخصوصآ نیرو زمینی ارتش بایستی به آنها از لحاظ حقوق بازنشستگی به آنها توجه داشت این مشکل متاسفانه هست
خوش بحال خانواده هاشون این بندگان خدا اگر گرفتار نبودن سر کار نمی آمدن الان دیه ماه حرام را میگرن و عشق و حال
واقعا بیشعوری با این طرز فکری که داری
سلام واقعا متاسفم براتون به نظر شما وقتی عزیزی از دست میره پول جاش رو پر میکنه
حالاکه دیدگاهت وشعورت همین قدره،خدا برات
ردیف کنه،
حقوق باز نشستگی اگر کفاف زندگی را میداد چرا باید میرفتن دوباره سر کار ...بر باعث و بانی فقر لعنت
از روی حرص طمع ما ایرانیها اگر هر چقدر هم بهمون بدهند سیری ناپذیر هستیم از بس که حرص مال دنیا رو میخوریم کسیکه باز نشسته شد باید بره دنبال استراحت و نیروهای جوان جایگزین شوند منتها این مملکت با چنین جامعه پول پرست مادی نزولخور درست شدنی نیست الان برید بررسی کنید ببینید اوضاع مالی همین دو هموطن چطوره قول میدم خونه ماشین ویلا همه چی دارم ماهی حداقل سی تومن هم بازنشستگی مبگیرم ولی ما میگیم همه رو بدید بما یکجا بخوریم چشم و هم چشمی پدر این ملت رو درآورده در حالیکه خارجیها اصلا توی این حرفها نیستند اون ایلام ماسک سرمایه دار جهانی باهاش مصاحبه کردند در خصوص زندگیش رفتن فیلم گرفتن زندگی بسیار ساده
فری جان،کافر همه را به کیش خود پندارد...
برای این دو مهندس بازنشسته متاثر شدم اگر از نظر حقوق تامین باشه چرا دوباره باید برگردد سرکار اولش مایه تأسف وننگ اث
روحشون شاد . اما شما مسئولان چرا یک فرد بازنشسته دوباره برای معاش باید مجبور بشه با توجه به سنش که قدرت بدنی و فکرش ضعف یا حتی ناتوان هست برگردد به سرکار باید نیروی جوان بیاد هم کار یاد بگیره و......
سهل انگاری و باز هم سهل انگاری اگر مدیر آن مجموعه فنی دارای بصیرت وقوع خطر احتمالی داشت احتمال وقوع چنین حادثه ای به سمت صفر میل می کرد
خودشون ایمنی رعایت نکردن دماغه ول بوده افتاده
چرا ندانم کاری صورت گرفته
شما مهندسی نظر میدی بیشتر از دوتا مهندس بازنشسته میفهمی پس هر موقع گفتن لالی حرف بزن
آقایون چرا باید حقوق یک بازنشسته صنایع هوایی
یا کلا نیروهای مسلح انقدرناچیز باشد وشرمنده زن و بچه اش باشه که دوباره برود سرکار
حالا این دو خدابیامرز کار آبرومند مرتبط بوده
من دیدم سرتیپ این مملکت بعد از بازنشستگی
نگهبان ساختمان یا آبدارچی یا راننده اسنپ است
وجدان بیدار کجاست.مسئولین خجالت بکشید.
باید از تجربه و مهارت بازنشستگان استفاده کرد . خدا رحمت کند این دو بزرگوار را که برای آسایش مردم زحمت میکشیدند
مرگ بر بی عدالتی که بعداز باز نشستگی باید کار کنم تا شرمنده خانواده نباشم
اگر بازنشسته تامین باشه دیگه نبایستی کار کنه ، از بس زندگی سخت شده که با یک حقوق امورات نمیگذره و طرف مجبوره کنتور صفر کنه و از نو بره سر کار ، مقصر وضع موجوده ، مشاغل دیگر هم همینطورند ، کار از ریشه خرابه
دوستان گرامی
بنده علی یزدانی هستم
فرزند شهید جلیل یزدانی
پدر بنده و اقای اعتصامی بازنشسته بود
اما این مشغول به کار بودن اصلا مربوط به مشایل مالی نبود بزرگواران
این دو عزیز با عشق و برای علاقه شون به صنعت هوایی کار میکردند که همین عشق و علاقه
باعث شده صنعت هوا پیمایی ایران با این همه تحریم باز جزو کم حادثه ترین ایرلاین های دنیا باشند
داغ دیدیم ما اما پدرهامون شهید شدند
برای کشورشون با عشق تو جبهه ی کار و صنعت هوایی
فقط برای اطلاع عموم میگم پدر بنده سال گذشته کاری در صنعت تعمیرات انجام داده بود که جای تقدیر و تشکر در سطح ملی بود اما بنا بر دلایلی مسکوت ماند
با عرض تسلیت واعلام همدردی با دوست وبرادر عزیزم جناب مهندس علی یزدانی/ غمتان سنگین است و در دبزرگ صبری بزرگ میطلبد و تحمل سوگ پدر صبری الاهی میخواد/ولی در برابر تقدیر الهی تنها میتوان صبور بود /خدمات ان بزرگمرد بر دلسوزان راه خدمت پوشیده نیست/ مارا درغم خود شریک بدانید/ روحشان شاد
فقط برای اطلاع عموم میگم پدر بنده سال گذشته کاری در صنعت تعمیرات انجام داده بود که جای تقدیر و تشکر در سطح ملی بود اما بنا بر دلایلی مسکوت ماند
این بزرگواران از بزرگترین ایرلاین های دنیا دعوت به کار بودند اما به خاطر عشقون ایران رو انتخاب کردند
جاویدنام ها
مهندس شهید جلیل یزدانی
مهندس شهید محمود اعتصامی
درود بر ایران و ایرانی
با احترام
داغدیده
فرزند مهندس شهید جلیل یزدانی
علی یزدانی
روحشان قرین رحمت الهی
خداوند به شما وبازماندگان هردوعزیر صبر بده،
امیدوارم دیگه شاهد اینجور حوادث و فجایع نباشیم روح عزیزان از دست رفته شاد و در آرامش ابدی خدابه بازماندگان صبر دهد 😪😓😓🖤🇮🇷❤️🤍💚
باسلام و عرض تسلیت خدمت خانواده های هر دو عزیز جانباخته و جامعه متخصصین تعمیر و نگهداری هواپیما را دارم و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی استدعا دارم.واقعیتی است که این صنف در هواپیمایی هما که ما اطلاع داریم با توجه به حساسیت ، مشقات ، سختی شغلی و اینکه مسئولیت ایمنی هواپیماها را عهده دارند وضعیت حقوق ، مخصوصا زمان بازنشستگی واقعا اسفناک ، شرمآور دارند. که با هیچ معیار انسانی،حقوقی،شرف،عدالت سازگاری ندارد.
یک جمله جامع وبسیارگویا این صنف از زبان حال مدیران بازنشسته مهندسی وتعمیرات هواپیما هما که میفرماید زمان بازنشستگی معنی فقر مطلق را با گوشت و پوست استخوان کاملا لمس میکنید.خود حدیث مفصل خوان ...
درود بر روان پاک این عزیزان جان فدا.
قابل ذکر هست که آموزش فنی در خصوص تعمیرات از پایه. سوم راهنمایی در مجموعه شرکت ها صورت میدادند . در سن 70سالگی و بازنشستگی این عزیزان دوباره به کار نمیخواستند.
و قبلا برای موارد حساس شاگرد تربیت میکردند . اما الان چنین دور اندیشی وجود ندارد .
.
روحشان شاد خدا به خانواده هاشون صبر عنایت کنه
روحشان شاد وقرین رحمت الهی
دیگر از دستمان در رفته به کی بگیم تسلیت به کی بگیم آخرین غمت باشه برای کی گریه کنیم برای کی افسوس بخوریم به کدامین اتفاق تعجب کنیم به کدامین بالای دعا کنیم غم و اندوه سالیان سال است که بر ایران و ملت ایران سایه انداخته خدایا این سایه شوم را خودت از این مملکت کنار بزن
الله رحمت ایلسین هر ایکیسینی. خواهشنا هر کس به اونا احترام قائله فقط یه صلوات به روحشان نثار کنه . و یه خدا رحمت کنه بگه. شاید ایشون بخاطر عشق و علاقه میرفتن سر کار یا به هر دلیل دیگه. به ما مربوط نیست.
هواپیمایی وارش باید تحریم بشه
من خواهر محمود اعتصامی یکی از شهیدان هستم که از صمیم قلب بخاطر این اتفاق دارم میسوزم برادر من یک متخصص آگاه وماهر بود که همیشه درتمام مراحل احتیاط را بجا میاورد ولی این دو بزرگوار قربانی بی تدبیری و مهم نبودن جان پرسنل برای شرکت وارش شدند در حالیکه همین اتفاق هم ماه پیش برای تکنسینها افتاده بود که بخیر گذشته بود ولی منافعشان بیشتر برایشان مهم است تا جان انسانها آیا این جواب کسانی است که وجدان کاری دارند؟
به این خواهرمان بگویدپس چرا شماکه خواهرانش هستید فامیلی شما چرابابرادرتان فرق میکند آبجی
به نظرتون چرا این اتفاق افتاد دلیلش استفاده از بازنشسته ها در صورتی که چقدر جوان بیکار داریم خودتون را گول نزنید وقتی حق میخورید بلا هم زیاد میشه
دوستان همینجوری هر کس برای خودش چیزی نوشته اگر بازنشسته باشی میفهمی چرا سر کار رفتند یکی معیشت و یکی اینکه نمیشه. بیکار موند و ضمنا حوادث خبر نمیکند عمر هر کس باید یه جا تمام بشه چه خونه باشی چه سر کار باشی وقتش برسه باید بری خواهشا کلماتی بکار نبرید که باعث رنجش بازماندگان بشه حق نگهدارتان.
تسلیت به خانواده های این دو عزیز،خدا رحمتشون کنه
اول اینکه چرافرد بازنشسته بازهم باسن بالا باید کار کنه؟
چون نیاز مالی وفشار زندگی باعث میشه که بازنشستگان مجددا مشغول کارشوند،
دوما:دربعضی از مواقع نیاز مالی برای بازنشسته مهم نیست،واون عشق وعلاقه ای است که طی سالیان به شغلش داشته ونمیتونه دوران بازنشستگی رو درمنزل وپارک بگذرونه،
ویا بدلایلی مجبوره برای کمک به هموطنش که درصنعت هوایی تحریم هستیم مجدد مشغول بکار بشه،یعنی مدیران مربوطه از چندسال قبل فکر آموزش نیروی جایگزین وجوان برای این تخصص ها نبودن،
ایجاد یک نهاد ایمنی وآموزش نسل جوان از دوران مدرسه ضروری است