| کد خبر: 223328 |

◄ جدیدترین مقررات سفر به اسپانیا اعلام شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری اسپانیا با صدور اطلاعیه‌ای انجام تست PCR را برای سفر به این کشور الزامی کرد.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری اسپانیا با صدور اطلاعیه‌ای انجام  تست PCR را برای سفر به این کشور الزامی کرد.

به گزارش تین نیوز، در این اطلاعیه آمده است: دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلیس و استرالیا و  دارندگان اقامت اتحادیه اروپا و کشورهای ایسلند، نروژ، سوئیس، انگلیس مجاز به سفر به این کشور هستند.

از سوی دیگر  بلیت تایید شده هواپیما، قطار و اتوبوس در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.

افرادی که دارای ویزای معتبر تایپ D اسپانیا (کاری، اقامتی، دانشجویی و خانوادگی) هستند، ویزای تایپ C  Estancia اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار، مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی، دیپلمات‌هایی که در حال انجام وظایف خود هستند میتوانند به این کشور سفر کنند.

براساس این اطلاعیه، مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی‌باشند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: تمامی مسافران در پروازهای ورودی به اسپانیا می‌بایست در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

اجازه‌های موقت و دائم اقامتی و کاری، اجازه‌های اقامت تحصیلی و کارت‌های اقامتی مربوطه، کارت‌های اقامتی تحت عنوان "عضو خانوادگی تبعه اروپایی" و کارت‌های اقامت ۵ ساله (اقامت دائم)، که اعتبار آنها طی مدت زمان وضعیت هشدار و حتی ۹۰ روز تقویمی پیش از آغاز وضعیت هشدار به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر است و ویزاهای منقضی شده با تایپ D شامل تمدید خودکار فوق نمی‌گردند.

 وضعیت هشدار در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۲۰ در اسپانیا آغاز شده و در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است. 

لازم به توضیح است، مسافران قبل از پرواز می‌بایست به صورت آنلاین در نشانی https://www.spth.gob.es ثبت‌نام نموده و کپی از تاییده نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند و استفاده از ماسک در فرودگاه و در طول پرواز الزامی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.