| کد خبر: 242486 |

دوازدهمین اجلاس کارگروه سطح عالی ( HLWG ) قطارباری اسلام آباد-تهران-استانبول ( ITI ) به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار شد.

تین نیوز

دوازدهمین اجلاس کارگروه سطح عالی ( HLWG ) قطارباری اسلام آباد-تهران-استانبول ( ITI ) برای بحث و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول، با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و با مشارکت نمایندگان سه کشور از راه آهنها، اتاق های بازرگانی و برخی شرکتهای فورواردری به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ریاست این اجلاس را شهرام جعفری، مدیرکل بازرگانی خارجی راه آهن ایران بر عهده داشت که در سخنان افتتاحیه خود گزارشی از اقدامات صورت گرفته از زمان برگزاری اجلاس قبلی (آبان ماه ۱۳۹۹) از جمله جلسات هماهنگی برگزار شده برای راه اندازی قطار باری ITI و نیز از سرگیری عملیات این قطار پس از ۱۴ سال توقف در آذرماه ۱۴۰۰ و سیر سه رام قطار باری تاکنون در سایه تلاش راه آهن های کشورهای عضو این کریدورITI و نیز شرکتهای فورواردری ارائه داد.

وی همچنین به مشکلات و چالش های پیش روی این قطار اشاره و ابراز امیدواری کرد که این اجلاس راه حل های مناسبی را برای تدوام سیر این قطار از جمله راه اندازی قطارهای کانتینری و قطارهای دو سر بار در این کریدور ارائه دهد.

خدایی، مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو نیز در سخنان خود ضمن تشکر از راه آهن ایران برای میزبانی این اجلاس مهم خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاس وزرای حمل ونقل اکو حکم به از سرگیری قطار ITI داده بود و از همه ذینفعان درخواست کرد از این قطار برای حمل کالاهای خود در راستای افزایش تجارت منطقه ای استفاده کنند و بر گسترش قطار مذکور به سمت اروپا و چین تاکید کرد.

در طی اجلاس بحث های مفصلی در خصوص مسائل فنی و چالش های موجود در ارتباط با عملیات قطار از طرف راه آهن ها و فورواردرها طرح شد که از جمله آنها می توان به ظرفیت زیرساخت و آلات ناقله کشورهای واقع در مسیرکریدور به ویژه نوسازی بخش زاهدان-تفتان-کویته، ایجاد مرکز لجستیک در زاهدان، تعرفه های حمل و فرمول قیمت گذاری برای فورواردرها، چالش های فعلی درمواجهه با برنامه ای کردن عملیات قطار باری ITI ،تهیه رویه های عملیاتی استاندارد(SOP ) جهت اطلاع فورواردرها و صاحبان کالا از عملیات این قطار در هر یک از کشورهای واقع در مسیر و ایجاد ساز و کار مدیریت کریدور(CMM ) و نقش اتاق های بازرگانی در ترویج و بازاریابی این کریدور، اشاره کرد.

در این اجلاس در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به فورواردرها، تامین واگن های کفی و مشخص کردن همه هزینه های حمل نیز مقرر شد جلسه جداگانه ای با حضور فورواردرها برای حل مشکلات فی مابین با هماهنگی دبیرخانه اکو بزودی تشکیل شود.

در پایان مقرر شد میزبانی اجلاس بعدی بر عهده راه آهن ترکیه باشد که احتمالا در ماه اکتبر ۲۰۲۲ خواهد بود.
newsRai_EToolsFile_ejlas1-2d1fb7e9-3137-40a5-bfb7-e394846f10a0

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید