| کد خبر: 268061 |

تکمیل خط ۶ متروی تهران طی ۲۴ ماه آینده

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل دو بخش و ۵ ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) کشیده می شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک مترو به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

تین نیوز

مجری خط ۶ متروی تهران گفت: توسعه محور جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل دو بخش و ۵ ایستگاه است که بخشی از آن از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) کشیده می شود و بخش دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک مترو به طول ۳.۶ کیلومتر در ایستگاه شهرری است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس فتحعلی پور در این باره گفت: ناظر به هماهنگی های انجام گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قرار شد تا ۳ ایستگاه دیگر در خط ۶ مترو به بهره برداری برسد؛ ۲ ایستگاه در شمال خط ۶ (آیت الله کاشانی و شهدای کن) و یک ایستگاه در بخش میانی (بهار شیراز). این ۳ ایستگاه تا پایان سال افتتاح خواهد شد. ورودی دوم های ایستگاه های شهرزیبا و شهران که ۱۸ مهرماه افتتاح شدند هم همزمان با این ۳ ایستگاه بهره برداری خواهند شد.

وی با اشاره به توسعه بخش جنوبی خط ۶ مترو اظهار کرد: این توسعه از ایستگاه دولت آباد آغاز و به سمت جنوب (حرم شاه عبدالعظیم حسنی) به طول حدود ۶.۴ دهم کیلومتر کشیده می شود. این توسعه شامل ۴ ایستگاه است. توسعه دیگر مربوط به اتصال خط ۶ به خط یک به طول ۳.۶ دهم کیلومتر در ایستگاه شهر ری است که از کار عملیات تونل آن تقریبا ۵۵۰ متر باقی مانده تا به موقعیت ایستگاه A۶۵ برسد و با این اقدام TBM از تونل خارج خواهد شد.

فتحعلی پور ادامه داد: با توجه به مسائل نقدینگی بهره برداری از این ایستگاه ها برنامه سال آینده است که مجموعا شامل ۵ ایستگاه می شود. طی جلسات مشترک معاونت فنی و مهندسی و راه آهن شهری، قرار است تا یک مجموعه هاب حمل و نقلی در شهرری ایجاد شود که هم شامل بخش توسعه ای خط یک و ۶، هم خطوط حومه ای و هم راه آهن تهران-مشهد باشد. 

مجری خط ۶ متروی تهران افزود:  زمانبندی بهره برداری از این ایستگاه ها حداقل بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی عنوان کرد: به این دلیل که ساخت این ایستگاه ها هم بخش ساختمانی و هم بحث تجهیزاتی دارد. تونل ایستگاه ها حفاری شده و میانگین پیشرفت عملیاتی هر ایستگاه حدود ۲۵ درصد و ساختمانی آن ۳۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟