| کد خبر: 262946 |

افزایش حدود 3 برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، عبدالباسط پیری گفت: طی این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۲۹۷ تن کالا توسط ۵۱۶ دستگاه کامیون از مرز آبی چابهار حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود سه برابری را شاهد هستیم.

پیری ادامه داد: از مجموع کالا های ترانزیت شده در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۵۱۹ تن به ترانزیت ورودی و ۷۷۸ تن به ترانزیت خروجی از این مرز آبی مهم در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت جایگاه مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی افزود: این مرز آبی در بخش شمالی دریای عمان به دلیل بهره‌مندی از موقعیت استراتژیک جهت ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه و آسیای میانه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

پیری خاطر نشان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال_جنوب و شرق_غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟