| کد خبر: 257678 |

قرارداد بلندمدت با هند در چابهار به زودی نهایی می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت اختلاف نظرات با اپراتور هندی در چابهار برای قرارداد بلندمدت حل و فصل شده و در آینده نزدیک قرارداد بلندمدت نهایی خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت اختلاف نظرات با اپراتور هندی در چابهار برای قرارداد بلندمدت حل و فصل شده و در آینده نزدیک قرارداد بلندمدت نهایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر صفایی در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی، درباره وضعیت اپراتور هندی در چابهار گفت: در جلسه ای که اخیرا با هندی ها داشتیم، نتایج بسیار خوبی درباره قرارداد بلندمدت گرفتیم؛ هند کشور دوست ما با جمعیت بسیار زیاد و تقاضای بسیار زیاد است و همکاری مشترک ما با این کشور در زمینه اقتصاد منطقه چابهار و اقتصاد ترانزیت با کشورهای آسیای میانه تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جلساتی که هفته گذشته داشتیم، چند موردی که اختلاف نظر بوده و در ۱۰ سال گذشته اختلاف نظرهایی را که برای قرارداد بلندمدت به نتیجه نرسیده بود، حل و فصل کردیم و در آینده نزدیک قرارداد بلندمدت نهایی خواهد شد که یک اقدام خوبی در حوزه بین المللی برای بندر چابهار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مطابق این توافق، سرمایه گذاری هایی که تا کنون صورت گرفته بالغ بر ۲۵ میلیون دلار مورد استفاده قرار می گیرد و در چند روز آینده کار تحویل آن انجام می شود؛ با این قرارداد بلندمدت فضا ایجاد خواهد شد که کل سرمایه گذاری شان را انجام دهند؛ پیش بینی شده که هندها در بلندمدت ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: البته به جز سرمایه گذاری بحث فایننس هم مطرح است که بخشی انجام شده و بخشی هم در آینده انجام خواهد شد درحوزه های زنجیره حمل ونقل و ترانزیت ؛ اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان «ایران راه» پیگیری می کند می تواند تحولات چشمگیری برای کشور رقم بزند؛ کما اینکه آمار ترانزیت ما از بنادر شمالی رشد خوبی داشته، در حوزه ترانزیت در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد رشد داشتیم که یک نشانه مثبت است و این روند ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    با هندی ها مشکل پیدا میکنیم هندی ها در حوزه بندر داری خیلی ضعیف هستند در بین پورت اپراتورهای بین المللی . قرارداد فسخ بشه به نفع ایرانه . باید از پورت اپراتورهای بین المللی صاحب نام که با خود کانتینرهای ترانزیت منت میارند و درآمد زایی دلاری داره برای ایران استفاده کند .

  • محمد 0 0

    سلام در بحث بندر شهید بهشتی چابهار یا همان بندر چابهار زیاد بحث شده و مطالب مختلفی از واقعیتهای این بندر بسیار مهم اقیانوسی نوشته شده اما ان چیزی که وادار میکند ما را بطور مستمر بیان کنیم و پیگیر نوشته ها و واقعیت های انکار ناپذیر این بندر باشیم این است که فرصت هایی که در این بندر بسیار مهم از نظر سوق الجیشی و جغرافیایی در جنوب ایران و در دسترسی به آبهای ازاد اقیانوسی وجود دارد در طول چهار سال گذشته کاملا از دست رفته و به فراموشی سپرده شده . مدیرعامل پر مدعای سازمان بنادر که در هنگام انتخاب برای مدیرعاملی ده ها صفحه از رزومه فعالیت بندری و دریایی بدون اشاره به نقاط منفی مدیریتی سالهای فعالیت خود را منتشر کرده تا بتواند بر کرسی بسیار گشاد سازمان بنادر تکیه بزند غرض این است که ایشان و معاونین پر ادعای ایشان هم میدانند خرید ده ها دستگاه جرثقیل ساحلی با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ( حدود ۴۰۰ میلیون دلار) و خرید همان تیپ جرثقیل های ساحلی بلااستفاده در بندر توسط هندی ها بدون هیچگونه حساسیت و واکنشی نشان از بی حرمتی و بی توجهی به ارمان های انقلاب در خدمت به مردم شریف ایران و هزینه کرد ملی تسهیلات دریافتی در خرید بخشی از تجهیزات موردنیاز راه اندازی و بهره برداری ازفاز ۱ و ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دارد در صورتیکه در این چهار سال گذشته اگر مسئولین سازمان بنادر خود شخصا نسبت به تجهیز اسکله ها و ادامه فازهای ۳ و ۴ و ۵ بندر شهید بهشتی با استفاده از تسهیلات دریافتی صندوق توسعه ملی گام بدون کمک از هندی های که نیت و هدف هندی ها در این امر منفی و کاملا مغرضانه تلقی میشود اقدام مینمودن تا حال بندری کاملا مجهز و آماده اقیانوسی در پذیرش کشتی های کانتینری نسل ششم داشتیم و در اقتصاد ملی به ان افتخار میکردیم و بقول در بخش اقتصاد دریا محور در دریا عمان سربلند بودیم اما حالا با بندری با اسکله هایی با آبخور ۱۷/۵ متر و بدون کارکرد ملی انهم در دست هندی ها و بدست اپراتورهای ایرانی که تاکنون چند دست از این اپراتورها جابجا شده اند روبرو هستیم که بخشی از مکنده های غلات و لایروبی های خریداری شده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ان نیز از چابهار جابجا شده و در سایر بنادر جنوبی کشور مورد استفاده قرار دارند .
    مجددا به مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی توصیه می نماییم که نه تنها نسبت به فسخ توافق نامه های فی مابین اقدام بلکه بطور کلی دست هندی ها را از این بندر بلحاظ حفظ منافع ملی کوتاه نماید .

  • محمد 0 0

    پیشنهاد میشود مسئولین سازمان بنادر ازتمدید توافق نامه و عقد قرارداد با هندی ها ممانعت و راست خود با استفاده از تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی نسبت به تجهیز اسکله ها و خرید تجهیزات موردنیاز و ادامه عملیات اجرایی فازهای بعدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی اقدام نموده و پس از تجهیز از پورت اپراتورهای توانمند ایرانی بجای هندی ها استفاده نماید .