| کد خبر: 216898 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۳۵ هزار متر مکعب لایروبی در بندر چابهار توسط دستگاه لایروب کاترساکشن پردیس ۷ در بستر سخت در حال انجام است که این حجم عملیات رکوردی دیگر برای این بندر استراتژیک محسوب می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۳۵ هزار متر مکعب لایروبی در بندر چابهار توسط دستگاه لایروب کاترساکشن پردیس ۷ در بستر سخت در حال انجام است که این حجم عملیات رکوردی دیگر برای این بندر استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی اظهارداشت: با گام استوار بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساخت‌ها، بندر چابهار در حال تبدیل شدن به عمیق ترین بندر ایران است.

وی با اشاره به پروژه استراتژیک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه، لایروبی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب از رسوبات بستر حوضچه، کانال و پای اسکه‌ها به منظور ایجاد عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این عملیات را تبدیل بندرچابهار به بندری بدون محدودیت عمق در سطح جهانی اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح عمق پای اسکله‌ها را در مواقع مد کامل به منفی ۱۹ متر و جرز کامل به منفی ۱۷ متر افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: این برنامه همگام با دیگر پروژه‌های طرح توسعه بندر شهید بهشتی به واسطه پیگیری و نظارت دقیق تیم‌های تخصصی این اداره‌کل و بهره‌گیری از توان متخصصان دریایی داخلی با پیشرفت‌های خوبی همراه است.

آقایی با اشاره به اینکه هم‌اینک بندر چابهار بندری بدون محدویت در پذیرش کالا و سایز کشتی است، افزود: افزایش توان عملیاتی بندر، ترافیک کالا و مسافر، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمدی اقشار مختلف در استان و منطقه از اهداف اجرای پروژه‌های بندری و دریایی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جمع آوری اسکله‌های نصب سریع از این بندر استراتژیک، ادامه داد: این اسکله‌ها در سال ۱۳۶۲ و با توجه به ضرورت‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در ضلع جنوب شرقی بندر جانمایی شده بود که علاوه‌بر طی عمر مفید خود، مانع چرخش کشتی‌ها در حوضچه و پهلو گرفتن در اسکله‌های خدماتی و جنرال کارگو می‌شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این اسکله‌ها با استفاده از توان مطالعاتی و فنی متخصصان داخلی به صورت ایمن برچیده شد تا عملیات لایروبی این محدوده نیز طبق برنامه، اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع حجم تعهدات لایروبی طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ۱۴۰ هزار متر مکعب باقی مانده و علاوه‌بر این ۵۱۰ هزار مترمکعب دیگر نیز به پیمانکار ابلاغ شده که با انجام این عملیات بندر چابهار به عنوان عمیق ترین بندر ایران شناخته خواهد شد و می‌تواند میزبان بزرگترین کشتی‌های دنیا باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین