خدمات دریایی هرمزگان در جنگ متوقف نشد/ ۲۶۶ هزار سفر ثبت شد
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از تداوم کامل خدمات حملونقل دریایی در مسیرهای بندرعباس به جزایر هرمز و قشم در شرایط خاص جنگی خبر داد و گفت: از ۹ اسفندماه ۱۴۰۴ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۵، بیش از ۲۶۵ هزار مسافر از طریق این مسیرها جابهجا شدند.
حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به جابه جایی ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ نفر مسافر در مسیرهای بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهیده فاطمه نیک جزیره هرمز و بندر شهید ذاکری جزیره قشم، افزود: این حجم از تردد دریایی در قالب ۳ هزار و ۹۷۹ سرویس انجام شده و با وجود شرایط خاص ناشی از جنگ، خدمات رسانی به ساکنان و مسافران جزایر بدون وقفه ادامه یافته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از تداوم خدمات رسانی در مسیرهای دریایی مرکز استان به جزایر هرمز و قشم در شرایط خاص جنگی خبر داد و گفت: از ابتدای جنگ تحمیلی در ۹ اسفندماه ۱۴۰۴ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۵، در مجموع ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ نفر مسافر در مسیرهای بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهیده فاطمه نیک جزیره هرمز و بندر شهید ذاکری جزیره قشم جابه جا شدند.
حمیدرضا محمدحسینی تختی از انجام ۲۶۶ هزار سفر دریایی در مرکز هرمزگان طی جنگ تحمیلی سوم خبر داد و گفت: این میزان جابه جایی مسافر طی ۳ هزار و ۹۷۹ سرویس دریایی انجام شده و با وجود شرایط خاص ناشی از جنگ، خدمات حمل ونقل دریایی مسافری در این مسیرها متوقف نشد.
وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان حوزه های مختلف سازمانی، بخش خصوصی و به ویژه خدمه و کارکنان شناورها اظهار داشت: استمرار خدمات رسانی به مردم و ساکنان جزایر هرمز و قشم در آن مقطع زمانی حاصل فداکاری، مسئولیت پذیری و جانفشانی تمامی دست اندرکاران این حوزه بود که با وجود مخاطرات و تهدیدهای موجود، وظیفه خدمت رسانی به شهروندان را در اولویت قرار دادند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان با اشاره به کاهش محسوس سفرهای دریایی در ایام جنگ گفت: بدیهی است که در آن شرایط، ترددهای مسافری در مرکز استان هرمزگان با کاهش چشمگیری مواجه شد و خطرات و مخاطرات متعددی نیز وجود داشت، اما با رعایت کامل ملاحظات امنیتی و ایمنی، خدمات حمل ونقل دریایی ادامه یافت.
محمدحسینی تختی خاطرنشان کرد: متناسب با شرایط ویژه آن دوره، تدابیر و الزامات جدیدی از جمله کاهش ساعات و زمان ارائه خدمات، بازنگری در برنامه های تردد و اجرای دستورالعمل های خاص ایمنی و امنیتی در دستور کار قرار گرفت تا ضمن حفظ ایمنی مسافران و شناورها، ارتباط دریایی جزایر با مرکز استان بدون وقفه تداوم داشته باشد.