| کد خبر: 212155 |

از سوی یک مقام صنفی مطرح شد:

کسی انتظار نداشت با بهره‌برداری منطقه یک آزادراه، مشکل جاده چالوس حل شود.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها نسبت به انتقاد از ترافیک شدید در منطقه یک آزادراه تهران شمال پس از انتشار فیلمی در این باره، واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز، خدایار خاشع گفت: به‌تازگی فیلمی از ترافیک سنگین منطقه یک آزادراه شمال انتشار یافته و گله شده چرا در این آزادراه که اخیراً افتتاح شده چنین راه بندانی ایجاد شده است.

وی افزود: این فیلم مربوط به محدوده بعد از تونل تالون و ۷ کیلومتری جاده چالوس در دوراهی شهرستانک بوده و ترافیک جاده چالوس پس زده و موجب ترافیک در منطقه یک آزادراه شمال شده است.

او با بیان این‌که کسی انتظار نداشت صرفاً با بهره‌برداری منطقه یک مشکل جاده چالوس حل شود، عنوان کرد: ظرفیت آزادراه شمال هم حداکثر به اندازه ظرفیت جاده چالوس کاهش خواهد داشت و باید تلاش شود تا تکمیل 2 منطقه دیگر آزادراه شمال، ظرفیت جاده چالوس افزایش یابد.

خاشع تاکید کرد: در طی سال‌های متمادی در مواقع پیک ترافیک، پلیس راه، حد فاصل کرج تا مرزن آباد در جاده چالوس را می‌بندد که برای جهت شمال به جنوب (چالوس به تهران و کرج)  مشکلی نخواهد بود ولی برای ترافیک جنوب به شمال ( تهران و کرج به چالوس ) با توجه به این‌که دو خط ترافیک با ظرفیت کامل از طریق آزادراه و یک تا 2 خط نیز از کرج به دو راهی شهرستانک وارد می‌شود ایجاد ازدحام و پس زدن ترافیک رخ خواهد داد.

او بیان کرد: در سال گذشته طرحی پیشنهاد و عنوان کردم اگر در مواقع پیک مانند ترافیک مشاهده شده در این فیلم، جاده چالوس از دو راهی شهرستانک به طرف چالوس و هم چنین از همین مقطع به طرف کرج یک‌طرفه شود، چون ترافیک 2 خط  آزادراه وارد جاده دو خطه جاده چالوس می‌شود و ترافیک کرج نمی‌تواند در این مقطع اختلال ایجاد کند، ترافیک پس زده نمی‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: بر اساس این طرح، همچنین ترافیک کرج به چالوس هم از طریق آزادراه کرج به طرف تهران و از آزادراه وارد جاده چالوس می‌شود ضمن این‌که  فاصله میدان کرج تا دو راهی شهرستانک از یک جاده اصلی کوهستانی حدود ۶۰ کیلومتر و از کرج-تهران-منطقه یک آزادراه شمال تا دوراهی شهرستانک حدود ۶۳ کیلومتر از یک آزادراه خواهد بود و برای عوارض پلاک کرج هم می‌توان تخفیف قائل شد و در این حالت مطمئنا ترافیک از دوراهی شهرستانک پس زده نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز، او با بیان این‌که البته اگر ترافیک در پایان هر کدام از مناطق شمال حل شود، در نهایت در ورودی شهر چالوس پس زده می‌شود، گفت: برای مقطع ورودی چالوس کارهای موقتی انجام شده است ولی در محور کناره خزر از نور تا بعد از رامسر به علت نزدیکی کوه به دریا، شهرها کنارگذر مناسبی ندارند.

خاشع افزود: در این زمینه 2 طرح مطالعه و تصویب شد که یکی محور دریا و بزرگراهی 6 خطه در دریا بود و دیگری احداث طرح طبقاتی جاده کنارگذر از نور تا رامسر، که قرارداد اجرای آن هم منعقد و به دلایلی انجام نشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین