| کد خبر: 187425 |

این ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست. قرارداد ساخت این ناو هواپیمابر به شرکت کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۸۲ اعطا شد و ساختمان اصلی آن در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۴ در نیوپورت نیوز ویرجینیا به اتمام رسید. این ناو در تاریخ ۱۳ فوریه سال ۱۹۸۸ به آب انداخته شد و در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۹ تحویل گردید. هزینه ساخت این ناو ۴٫۵ میلیار دلار به قیمت سال ۲۰۰۷ است.

تین نیوز

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که آمریکا در واکنش به برخی رفتار‌های ایران، در حال استقرار ناوگروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت «سنتکام» (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.

ناو ابراهام لینکلن

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، بولتون تاکید کرد هدف فرستادن پیام روشنی است که «هر گونه حمله‌ای به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با نیرویی بی‌امان روبرو خواهد شد.»

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و ناوگروه همراهش در ماه آوریل در منطقه مدیترانه بود.

ناو آبراهام لینکلن امریکا.jpg2

این ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست. قرارداد ساخت این ناو هواپیمابر به شرکت کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۸۲ اعطا شد و ساختمان اصلی آن در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۴ در نیوپورت نیوز ویرجینیا به اتمام رسید. این ناو در تاریخ ۱۳ فوریه سال ۱۹۸۸ به آب انداخته شد و در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۹ تحویل گردید. هزینه ساخت این ناو ۴٫۵ میلیار دلار به قیمت سال ۲۰۰۷ است.

ناو ابراهام لینکلن.jpg 2

ناو آبراهام لینکلن در سپتامبر سال ۱۹۹۰ به اقیانوس آرام فرستاده شد. اولین استقرار این ناو به طور ناگهانی به علت عملیات طوفان صحرا/حفاظت صحرا در تاریخ ۲۸ مه سال ۱۹۹۰ انجام گرفت.

در اکتبر سال ۱۹۹۳، به ناو هواپیمابر دستور رفتن به سواحل سومالی برای کمک به عملیات انسان‌دوستانه سازمان ملل داده شد. برای چهار هفته آبراهام لینکن گشت‌های هوایی را برای پشتیبانی ازعملیات بازگشت امید بر روی مگادیشو انجام داد.

آبراهام لینکن اولین ناو هواپیمابری شد که بعد از انقضای «قانون منع زنان از نبرد» در تاریخ ۲۸ آوریل سال ۱۹۹۳ هوانوردان زن را با کادر پروازی یکپارچه ساخت.

ناو ابراهام لینکلن 5

کشتی سن دیگو را در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۹۴ برای انجام آموزش‌های جدید ترک کرد. روز بعد، ستوان کارا اسپیرز هالتگرین اولین خلبان زن هواپیمای اف-۱۴ درهنگام نزدیکی نهایی برای فرود به علت ترکیبی از نقص فنی موتور و اشتباه خلبان در دریا سقوط کرد و جان سپرد.

ناو آبراهام لینکلن در ژوئن ۱۹۹۸ راه خود را به طرف خلیج فارس در برای پشتیبانی از عملیات کشیک جنوبی در پیش گرفت. کشتی در خلیج فارس در طی یکی از گرمترین تابستان‌های آن سال‌ها برای سه ماه ماند. دما در عرشه پرواز تا ۱۵۰ درجه فارنهایت (۶۶درجه سانتیگراد) گزارش شد.

ناو ابراهام لینکلن.jpg3

در سال ۱۹۹۹ کشتی در چندین تمرین داخلی نیروی دریایی شرکت کرد و رهسپار یک بازدید کلی در حوضچه تعمیر دریایی پوژه ساوند در برمتون واشینگتن شد.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در حالی که نشان پایان ماموریت را بر خود داشت، در تاریخ ۲ مه سال ۲۰۰۳ به بندر بازگشت.

استقرار ناو هواپیمابر در اوت سال ۲۰۰۰ در حالی آغاز شد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مجدداً برای پشتیبانی از عملیات کشیک جنوبی به خلیج فارس عزیمت کرده بود. در این استقرار، ناو هواپیمابر، گروه پروازی، و گروه کشتی‌های جنگی نشان لیاقت و تقدیر نیروی دریایی را کسب کردند. علاوه بر آن کشتی نشان معروف آرلی برک را برای بهترین فرماندهی در ناوگان اقیانوس آرام کسب کرد.

ناو آبراهام لینکلن امریکا

مشخصات ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

• ارتفاع کلی این ناو ۷۴ متر یعنی معادل ساختمانی ۲۵ طبقه‌ای است.

• وزن آب جابه جا شده توسط ناو در حالت بار گیری کامل رزمی برابر با ۸۸۰۰۰ تن یا ۸۸ میلیون کیلو است.

• وزن فولاد سازه‌ای که در این ناو به کار برده شده برابر با ۵۴۰۰۰ تن یا ۵۴ میلیون کیلو است.

• تعداد قطعات تشکیل هنده‌ی این ناو بیش از ۱۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (یک میلیارد قطعه) واین به معنای اینکه این ناو پیچیده‌ترین ماشین ساخت دست بشر است.

• مساحت کل عرشه پروازی برابر با ۱، ۸ هکتار یعنی ۱۸۰۰۰۰ متر مربع است.

• طول عرشه‌ی پروازی برابر با ۳۳۳ متر یعنی معادل طول ۳ زمین فوتبال بین المللی است.

• عرض عرشه‌ی پروازی برابر با ۷۸ متر یعنی بیش از متوسط عرض یک زمین فوتبال استاندارد است.

• تعداد اتاف‌ها برابر با ۴۰۰۰ واحد است.

• وزن هر کدام از لنگر‌های آن برابر با ۳۰ تن است

• وزن هر یک از دانه‌های زنجیر لنگر برابر با ۱۶۰ کیلوگرم یعنی بیش از وزن دو مرد متوسط.

• تعداد پروانه‌های حرکت دهنده‌ ناو ۴ عدد است.

• قطر هر یک از پروانه‌ها برابر با ۶/۴ متر است.

• وزن هر یک از پروانه ها‌ی حرکت دهنده برابر با ۳۰ تن است.

• وزن هر یک از سکان‌ها (تیغه‌های هدایت کننده)، برابر با ۴۱ تن است.

• ظرفیت مخازن سوخت هوا پیما در این ناو برابر با ۱۲، ۵ میلیون لیتر است.

• تعداد تلفن‌های داخلی موجود در ناو ۲۵۰۰ دستگاه است.

• تعداد تلوزیون‌های داخل ناو برابر با ۳۰۰۰ دستگاه است.

• طول کل کابل کشی‌های انجام شده در داخل ناو برابر است با ۱۶۰۰ کیلو متر.

• ظرفیت هوای سیستم تهویه برابر با ۲۰۴۰ تن می‌باشد.

• ظرفیت غذای ذخیره یخ زده و خشک شده معادل بیش از ۱۲۶۰۰۰۰ وعده‌ی غذایی است.

• تعداد پرسنل: حدود ۶۳۰۰

• تعداد پزشک: ۶ نفر.

• تعداد دندان پزشک: ۵ نفر.

• تعداد تخت‌های بیمارستانی: ۵۱ تخت

• ظرفیت آب شیرین کن این ناو برابر است با روزانه بیش از ۱، ۵ میلیون لیتر می‌باشد

• سیستم کاتاپولت (شتاب دهنده‌ی هواپیما) می‌تواند یک هواپیمای بیست تنی را در زمانی حدود ۲ ثانیه از سرعت صفر تا ۲۷۰ کیلومتر در ساعت برساند.

• کابل نگهدارنده‌ هواپیما که در فرود هواپیما سرعت آنرا می‌گیرند، می‌تواند هواپیمایی ۲۴ تنی را که با سرعت ۲۴۰ کیلو متر در ساعت در حال فرود است را درمسافت حدود ۹۵ متر موقف کند.

• طول آشیانه‌ هواپیما که دو طبقه پایین‌تر از عرشه قرار دارد ۲۰۹ متر عرض آن ۳۴ متر وارتفاع آن ۸ متر می‌باشد.

• این ناو هواپیمابر دارای ۴ بالابر است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند دو هواپیمای ۳۵ تنی را همزمان بالاببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین