| کد خبر: 227105 |

◄ گزارش یک قتل/ راننده پس از شکنجه به قتل رسید

مدتی پیش نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل یک راننده کامیون که حدود 2 سال پیش به دست راهزنان جاده ای به قتل رسید، برگزار شد.

تین نیوز

مدتی پیش نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل یک راننده کامیون که حدود 2 سال پیش به دست راهزنان جاده ای به قتل رسید، برگزار شد.

به گزارس تین نیوز، مقتول ع.ع. م حدود 2 سال قبل به دست راهزنان به قصد سرقت بار به قتل رسید که با توجه به برگزاری نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده و با توجه به اهمیت موضوع سید فخرالدین شریعتی یکی از رانندگان استان اصفهان شرحی از این حادثه دردناک را از قول وکیل اولای دم در اختیار این شبکه خبری قرار داده است که با هدف آگاهی و آمادگی رانندگان برای جلوگیری از حوادث مشابه در ادامه می آید.

وکیل اولیای دم در شرح این پرونده گفت: در این پرونده سه کامیون مورد سرقت واقع شده، کامیون اول ظاهراً راننده آن ساکن یزد است باری که هم حمل می کرد میلگرد بود و وقتی این بار به اصفهان می رسد و راننده توقف کوتاهی می کند، سارقان مسلح  راننده را با اسلحه تهدید کرده و دست و پای او را می بندند و اقدام به بردن کامیون می‌کنند و بار را در محل تخلیه و راننده کامیون را در معبر خارج از شهر رها می کند.

وی افزود: کامیون دوم که ظاهراً راننده آن ساکن تاکستان بوده با بار میلگرد به اصفهان می رسد در کمربندی احتمالا نجف آباد راننده توقف می کند و در حال نوشیدن چای و استراحت پشت فرمان بود که شخصی با اسلحه از سمت شاگرد بالا می آید و در را باز می کند که راننده با هوشیاری کاملی که داشته می تواند با پاشیدن آب جوش داخل فلاسک آن سارق را از خودش دور نماید در مرحله دوم دیگری با همان اسلحه بالا می آید و اقدام به شلیک یک گلوله به سمت راننده می کند و تیر به پای راننده برخورد می‌کند و زخمی می‌کند در این هنگام راننده زخمی دست و پای وی را می بندند زیر پتو داخل کابین وی را نگهداری می کنند و شخص دیگری  راننده کامیون می‌شود. پس از اینکه کامیون را به محل دیگری منتقل می کنند بار کامیون که ظاهراً میلگرد بوده را تخلیه کرده و دست و پای راننده که زخمی بوده را می بندند و به محل دیگری خارج از شهر اصفهان در یک راه بیراهه منتقل و راننده و کامیون را رها و محل را ترک می کنند که خوشبختانه یک رهگذر متوجه راننده و سروصدای وی می شود و  او را نجات می دهد.

وکیل خانواده راننده مقتول خاطرنشان کرد: اما در سرقت سوم که کامیون مرحوم ع.ع. م بوده، مرحوم در زمان سرقت کامیون از شهر تهران با بار آهن به سمت سه راهی درچه حرکت کرده است، ساعت ۱۱ شب به محل فلکه دانشگاه اصفهان می‌رسد، تصمیم به استراحت در داخل کابین کامیون می گیرد. محلی که توقف کرده به گونه‌ای است که اکثر رانندگان آن محل را نمی شناسند می توان گفت جایی نیست که حتی یک درصد هم تصور کنیم احتمال راهزنی یا سرقت در آنجا صورت گیرد.

وی ادامه داد: سارقان با شلیک گلوله به سمت پنجره راننده، از پنجره شاگرد اقدام به ورود به داخل کابین خودروی کامیون می کنند که در این همین هنگام مرحوم از کامیون خارج می شود و فرار می‌کند اما سارقان وی را به اجبار، مجدداً سوار کامیون می کنند و داخل پتویی که داخل کابین بوده است، می پیچاند. پس از آن اقدام به سرقت کامیون به همراه آن مرحوم نموده و کامیون را به یکی از شهرهای اطراف اصفهان منتقل می کنند.

وی گفت: در هنگام تخلیه بار آن مرحوم خودش را نجات می دهد و با پرتاب خود به بیرون از کامیون فرار و  داد و فریاد درخواست کمک می نماید که در این هنگام سارقانی که در محل حاضر بودند با ضرب و شتم او را به طرز عجیبی به داخل کابین کامیون می‌کشانند اما متاسفانه افرادی که در محل حاضر بودند از جمله راننده جرثقیل، کمک جرثقیل و سایر سکنه، توجهی به این موضوع نمی کنند که چرا این راننده مورد ضرب و شتم شدید قرار می گیرد و صرفاً می پرسند که چرا کتک می زنید که سارقان در پاسخ می گویند راننده مان است با هم اختلاف داریم و در همین حین مرحوم را به داخل کابین برده، دست و پایش را با سیم شارژر و آستر پتویی که راننده به روی خودش می انداخت بسته و با ایراد صدمات به صورت وی و گذاشتن بالش در روی دهان ایشان را به قتل می رسانند.

وکیل این پرونده افزود: خوشبختانه سارقان که 6 مرد و یک نفر مالخر و یک خانم که راننده سارقان بود همگی دستگیر شدند، سه نفر از آنها به اتهام مشارکت در قتل در زندان به سر می‌برند و قریب به اتفاق آنها اتهامی که بر آنها وارد است سرقت مسلحانه مقرون به آزار، آدم‌ربایی و اتهامات دیگری است. جلسه اول رسیدگی مربوط به این پرونده چندی پیش در دادگاه کیفری یک استان اصفهان برگزار شد و به لحاظ یکسری ایرادات شکلی حقوقی که در پرونده موجود است وقت رسیدگی تجدید شد و البته ما امیدواریم که این افراد به سزای رفتارهای ناشایست خود برسند.

وی تاکید کرد: با توجه به محتوای این پرونده، توصیه می شود رانندگان قبل از اینکه احساس خستگی بر آنها چیره شود در محل مناسبی که دارای نور و تجمع کافی است اقدام به استراحت کنند. نکته دیگری که در این موضوع وجود داشت تلفن همراه است به نظر می رسد لازم است رانندگان 2 دستگاه تلفن همراه داشته باشند چرا که سارقان در قدم اول که وارد کابین کامیون می‌شدند تلفن همراه رانندگان را به بیرون پرتاب می‌کردند.

وی تاکید کرد: نکته بعدی که حائز اهمیت است نصب دستگاه جی پی اس بر روی کامیون است اگر دستگاه های جی پی اس این کامیون فعال بود قطعاً این اتفاقات رخ نمی‌داد و نکته بعدی استفاده از دستگاه تاخوگراف است که در کامیون این مرحوم وجود نداشت و اگر وجود داشت این صفحه آنقدر استفاده شده بود که هیچ اطلاعاتی از آن نمی‌شد برداشت کرد و در آخر رانندگان سعی کنند بار یدک شان را مخفی کنند حالا با استفاده از پوشش چادر یا هر پوشش دیگر تا بار کمتر قابل رویت باشد در اوضاع اقتصادی کنونی باری که حمل می شود قیمت سرسام آوری دارد و برای سارقین طمع انگیز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش جلیلی 0 0

    یک کلمه هم در گزارش مینوشتید نیروهای امنیتی جهت حفظ جریان حمل و نقل پوشش حمایتی برای این قشر مظلوم داشته باشند.