| کد خبر: 209708 |

◄ سختگیری در ترکمنستان ایرانی‌ها را در قرقیزستان گرفتار کرد + فیلم

رانندگان گرفتار در مرز قرقیزستان و ازبکستان با توجه به کارشکنی‌های کشور ترکمنستان، از مقامات مسئول در امور سیاست خارجه کشورمان درخواست پیگیری مشکلات خود را دارند.

تین نیوز

رانندگان گرفتار در مرز قرقیزستان و ازبکستان با توجه به کارشکنی‌های کشور ترکمنستان، از مقامات مسئول در امور سیاست خارجه کشورمان درخواست پیگیری مشکلات خود را دارند.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی، به بیان مشکلات خود پرداخته و از کاربران این شبکه‌ها خواسته‌اند با انتشار وسیع این فیلم(فیلم پیوست)، امکان شنیده شدن صدایشان توسط مسئولان سیاست خارجی کشورمان را فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: دستگاه دیپلماسی به رفتار ترکمنستان با ناوگان ایرانی رسیدگی کند

در این فیلم که مربوط به 28 فروردین برابر با 16 آوریل است، یک راننده گرفتار در قرقیزستان عنوان کرده است: بیش از 50 روز است که در کشور قرقیزستان و مرز ازبکستان قرنطینه هستیم.

وی تاکید کرده است: ازبکستان در پاسخ به نامه سفارت ایران در تاشکند، اجازه ورود این کامیون‌ها به خاک خود را منوط به اجازه عبور این کامیون‌ها از ترکمنستان توسط این کشور کرده است.

این راننده گفته است: چون ترکمنستان به کامیون‌های ایرانی اجازه عبور و ورود به خاک خود را به دلیل آن‌چه آلوده بودن ایرانیان به ویروس کرونا عنوان کرده، نمی‌دهد، این کامیون‌ها اجازه ورود به ازبکستان را نیز دریافت نکرده‌اند و بیش از 50 روز است که در مرز بین قرقیزستان و ازبکستان گرفتار شده‌اند.

اظهارات این رانندگان د رحالی انجام می‌شود که رئیس اتاق ایران و تاجیکستان سه روز پیش به ایلنا گفته بود: به دلیل سختگیری‎ها در مرزهای ترکمنستان شرایط بسیار سختی را در صادرات به کشورهای آسیای میانه داریم و نیاز است که مقامات کشور با مسئولین مربوطه ترکمنستان وارد مذاکره شوند.

محمدحسین روشنک، با اشاره به محدودیت‌های شدید موجود در مرزهای ترکمنستان افزوده بود: توجه داشته باشید که این محدودیت‌ها نه تنها در صادرات ما با کشور ترکمنستان، بلکه در صادرات ما با کشورهای آسیای میانه و شمال افغانستان که از طریق مرز ریلی ترکمنستان انجام می‌گیرد نیز موثر است.

وی با بیان اینکه میزان سخت‌گیری‌ها اغراق شده است و توجیه پذیر نیست، گفته بود: به نظر من این شدت سخت‌گیری‌ها نوعی بهانه‌گیری است، زیرا کالا در مشهد بارگیری می‌شود و تا رسیدن آن به مرز ترکمنستان یک هفته زمان طول می‌کشد. بنابراین اگر ویروسی نیز در این کالاها وجود داشته باشد در این مدت زمان از بین خواهد رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.