| کد خبر: 191241 |

◄ واکنش‌ها به حادثه بزرگراه شیراز-خرامه + فیلم

در پی انتشار این فیلم، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری و تحقیق فوری برای صحت و سقم و بررسی جدی ابعاد رویداد و روشن شدن حقایق، همچنین برخورد با مقصران احتمالی در صورت صحت خبر را صادر کرد.

تین نیوز

در پی انتشار ویدویی در خصوص حادثه رانندگی در محور شیراز خرامه وزیر راه و شهرسازی دستور بررسی فوری دلایل سانحه و وضعیت محور مربوطه و برخورد با متخلفان احتمالی را صادر کرد که، سازمان راهداری با دریافت این دستور و به منظور بررسی دلایل حادثه رانندگی در محور شیراز خرامه نماینده ویژه ریاست سازمان را برای به استان اعزام می‌کند.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با تصویربرداری فردی که خود را «پدر یک دختر 20 ساله» معرفی می‌کند منتشر شد که حاکی از  سانحه تصادف در بزرگراه شیراز - خرامه به دلیل نبود تابلو‌های هشدار دهنده و سرعت‌گیر و دوطرفه شدن ناگهانی جاده بود.

در این فیلم به نقل از گوینده ناشناس، گفته می‌شود دختر ۲۰ ساله‌اش بر اثر برخورد با بلوک سیمانی داخل جاده جان سپرد و دو نفر از سرنشینان نیز بر اثر این تصادف مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

در این کلیپ شخصی که هویتش را مشخص نمی کند، خبر از فوت دختر ۲۰ ساله خود بر اثر این تصادف داده و از مردم استمداد می‌طلبد تا فیلم ضبط شده را در شبکه‌های اچتماعی منتشر کنند. ضمن آنکه تصاویر فیلم به شکلی هماهنگ با صدای گوینده است و گفته‌های گوینده را مبنی بر نبود تابلوهای هشدار دهنده و وجود مانع بتونی در وسط جاده و امکان بروز تصادف به‌ویژه در شب تایید می‌کند.

بر اساس این گزارش، این ویدئو منبع موثقی ندارد و  وجوداینکه معلوم نیست چه کسی ان را ضبط کرده۰ شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار آن هستند.

در پی انتشار این فیلم، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری و تحقیق فوری برای صحت و سقم و بررسی جدی ابعاد رویداد و روشن شدن حقایق، همچنین برخورد با مقصران احتمالی در صورت صحت خبر را صادر کرد.

واکنش سازمان راهداری

بلافاصله پس از انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، نگاه‌ها به سمت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی نگهداری از جاده‌ها و اقدامات ایمنی و نصب علائم چرخید. شامگاه گذشته، این سازمان در اطلاعیه‌ای که در اختیار «ایسنا» قرار داد ضمن عرض تسلیت به خانواده این فرد اعلام کرد که «قبل از محل تصادف به صورت سلسله وار با ترکیبی از علایم و سرعت کاه‌ها و نصب تابلوی هشداری آشکار ساز فسفری، هشدار لازم ارائه شده و وضعیت خط کشی راه نیز امتداد راه را به وضوح نشان می‌دهد عدم دقت کافی و نداشتن توجه لازم به جلو برای هر راننده‌ای در هر موقعیتی از راه‌ها احتمال تصادف را پدید می آورد و چه بسا هزاران نفر در طی ماه‌های گذشته از این موقعیت عبور کرده و صرفاً این هموطن عزیز در این موقعیت بدلیل سرعت بالا و عدم توجه کافی قادر به کنترل وسیله نقلیه خود نبوده و موجبات بروز این سانحه فراهم شده است.»

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از پاسخ خود عنوان کرده که «بنا بر رسالتی که بر خود فرض می‌داند، تا اعلام نظر رسمی مراجع ذیصلاح انتظامی و قضایی و پایان عملیات عمرانی این مسیر، عوامل راهداری اقدام به نصب تابلوهای بیشتر و حضور فیزیکی در مسیر خواهند کرد.»

واکنش استاندار شیراز در پی بروز سانحه در محور شیراز-خرامه

در همین حال، به دستور و تاکید استاندار فارس جمعی از مسئولین استان فارس و شهرستان شیراز در محل حادثه‌خیز حضور یافته و از نزدیک نسبت به بررسی علل حوادث اخیر پرداخته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.