| کد خبر: 266186 |

جان مسافران در بند آزادراه امیرکبیر کاشان

آزاد راه امیر کبیر شهرستان کاشان به طول ۱۱۰ کیلومتر جزو محورهای پر تردد بین استانی بوده، اما به خاطر پایین بودن ضریب ایمنی این محور مواصلاتی و حمل و نقل خودروهای سنگین همواره شاهد جان باختن مسافران جاده ای هستیم که نیاز به تدبیر اساسی دارد.

تین نیوز

آزاد راه امیر کبیر شهرستان کاشان به طول ۱۱۰ کیلومتر جزو محورهای پر تردد بین استانی بوده، اما به خاطر پایین بودن ضریب ایمنی این محور مواصلاتی و حمل و نقل خودروهای سنگین همواره شاهد جان باختن مسافران جاده ای هستیم که نیاز به تدبیر اساسی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  جاده کاشان- قم، در گذشته معبری برای تردد خودروهای سبک و سنگین بوده اما به مرور با افزایش ترددها نیاز احداث آزادراه در این مسیر احساس شد تا اینکه سازمان بازنشستگان کشوری سال ۱۳۸۲ اجرای این پروژه را پذیرفت.
بعد از گذشت سال ها و افزایش تردد وسایل نقلیه این آزادره گنجایش حجم زیادی از سفرهای جاده ای را نداشته و همواره تهدیدات زیادی برای جان مسافران در این مسیر وجود داشته است.
تصادف زنجیره ای، حوادث رانندگی رخ به رخ خودروهای سنگین ، صحنه های دلخراش را در این آزاد راه رقم زده و خانواده های بسیاری داغدار شدند.
کمبود نیوجرسی،روشنایی ناکافی و آسفالت بی کیفیت مهم ترین عامل وقوع تصافات مرگبار در این محور است و تامین این زیرساخت ها برای آزادراه امیرکبیر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بوده تا به مسیر ایمن در مرکز کشور برای سفرهای جاده تبدیل شود.
تخصیص اعتبارات ملی مهمترین راهکار برای ایمن سازی این آزادراه بوده و البته تکمیل کمربندی کاشان و چهار خطه شدن جاده قدیم قم هم در امنیت بخشی به آزادراه امیرکبیر بی تاثیر نیست.
بازگشایی کمربندی کاشان یا مسیر آران و بیدگل - کاشان هم می تواند بخشی از بار سنگین تردد در آزادراه امیرکبیر را کاهش دهد تا خودروهای سنگین از داخل شهر تردد نکنند.
همچنین جاده قدیم قم با ۱۱۰ کیلومتر اگر بزرگراهی شود و تردد ترانزیتی به جای آزادراه امیرکبیر از آن مسیر انجام شود،آزادراه امیرکبیر ۱۰۰ درصد ایمن خواهد شد.

به نظر می رسد اعتباری که سازمان بازنشستگی در این مدت به عنوان آورده شخصی هزینه کرده، موجب تعلل در تعیین تکلیف این آزاد راه شده و در حال حاضر جان مردم قربانی کش و قوس های اختلاف بین بخش خصوصی و دولت است.

حال باید دید آیا سازمان بازنشستگی توان تامین اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی این زیرساخت مهم در شهرستان کاشان را دارد تا از تکرار حوادث تلخ رانندگی در این مسیر جلوگیری شود یا دولت به دنبال راه دیگری برای خروج این پروژه اثرگذار از بن بست اختلافات بین بخشی، خواهد بود چراکه دود این اختلاف به چشم مردم رفته و همواره شاهد جان باختن عزیزانشان در آزادراه امیرکبیر که امروز به جاده مرگ بین مردم شهرت یافته،هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن ایرانا 0 0

    جاده امیر کبیر محدوده کاشان بسیار خطرناک است ماشینهای سنگین خط سبقت را خالی نمیکنند و بایستی از سمت راست سبقت گرفت به علت اینکه لاین سمت راست جاده دست انداز داره، آسفالت جاده خوب نیست نیوجرسی نداره چشم راننده با نور ماشین روبرو آزار میبینه،تردد در این جاده بیش از ظرفیت آن است همینطور اتوبان قم تهران خیلی شلوغه .

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟