بازدید سایت : ۵۴۳۵۳
| کد خبر ۲۹۷۲۸۸
کپی شد

◄ حمل بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها ممنوع شد / کامیون های متخلف یک ماه توقیف و کارت هوشمند باطل می شود

دادستان شهرستان عباس آباد در استان مازندران حمل و جابجایی بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها و کامیونت ها را در این شهرستان ممنوع کرد.

 حمل بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها ممنوع شد / کامیون های متخلف یک ماه توقیف و کارت هوشمند باطل می شود
تین نیوز |

دادستان شهرستان عباس آباد در استان مازندران حمل و جابجایی بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها و کامیونت ها را در این شهرستان ممنوع کرد.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

واکنش قابل توجه پلیس امنیت اقتصادی به فعالیت اقتصادی بابک زنجانی

 فروش کمپرسی چینی به صورت نقدی و اعتباری با وام 3 میلیاردی و بازپرداخت حداکثر 36 ماهه + جزئیات

به گزارش تین نیوز ، بر اساس تصویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، فرماندهی انتظامی شهرستان عباس آباد و  همچنین پلیس راه با توجه به دستور دادستان شهرستان مذکور حمل بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها و کامیونت ها را ممنوع کردند.

خبر مهم امروز: 

دلیل فرو ریختن دماغه هواپیمای بویینگ ۷۳۷ وارش و جان باختن دو تکنسین فنی/تصویر هواپیما چه چیزی را مشخص کرد؟

بر اساس اعلام مقام های انتظامی و نظامی شهرستان عباس آباد، این ممنوعیت از روز پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه در سطح  شهرستان اجرایی می شود.

در اطلاعیه منتشر شده توسط فرماندهی انتظامی شهرستان عباس آباد هدف از اجرای این طرح، حفظ و صیانت از زیرساخت های این شهرستان عنوان شده است.

بر اساس این اطلاعیه کامیون ها و کامیونت های متخلف یک ماه توقیف و کارت هوشمند خودرو نیز غیرفعال می شود.

حمل بار مازاد بر ظرفیت مجاز کامیون ها و کامیونت ها، یکی از معضلات اصلی در صنعت حمل و نقل جاده ای کشور محسوب می شود که تاثیرات مخربی بر زیرساخت‌های جاده‌ ای به دنبال دارد.

عدم رعایت ظرفیت مجاز وسایل نقلیه و بارگیری بیش از حد استاندارد، می‌ تواند به تخریب جاده‌ ها، افزایش هزینه‌ های تعمیر و نگهداری خودرو و حتی وقوع تصادفات منجر شود.

یکی از اصلی‌ترین اثرات اضافه تناژ کامیون ها، آسیب به سطح جاده‌ ها است. جاده‌ ها برای تحمل وزن مشخصی طراحی شده‌ اند و اگر وزن خودروها از این حد تجاوز کند، آسفالت جاده دچار ترک‌ خوردگی و فروپاشی می‌ شود. این امر به تدریج منجر به ایجاد چاله‌ ها و ناهمواری‌ ها در سطح جاده می‌ شود که تعمیر آنها هزینه‌ های سنگینی دارد.

همچنین عبور وسایل نقلیه سنگین‌ تر از حد مجاز می‌ تواند باعث ترک خوردگی، فرسایش و حتی تخریب سازه‌ های جاده‌ ای مانند پل‌ ها و تونل‌ ها شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    همه چیزمون قانون دارد که برای اضافه بار گیر میدید

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    چقدر خوشحالم از این که سرانجام تاکید ها و نوشته های بنده منجر به این شد که دادستان محترم بندرعباس بجای متولی نگه داری راه ها یعنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دستور توقیف یک ماهه کامیون های سنگین تر ار حد مجاز و غیر فعال شدن کارت هوشمند وسیله نقلیه راننده متخلف را صادر کردند. چه خوب است سایر استانها برای‌جلوگیری از تخریب جاده ها و تصادفات نیز از این اقدام شایسته پیروی کنند.

    • محسن

      داداش نامه هات اشتباهی رفته عباس آباد مازندران

    • هوشنگ

      هوی عامو کجای کاری.جناب نامه نگار گفت عباس آباد نه بندر عباس.
      گفت شهرستان نگفته استان
      سلام جعفر اقا

  • امید پاسخ

    کار بسیار درستی میکنن ما که مقصر نیستیم کارخانه و باربری به زور اضافه بار میزنه هر چی هم اعتراض میکنیم میگن همین خواستی بزن نه که یکی دیگه میزنه والا پدر ماشین و در میاریم تا ببریم خالی کنیم از اون طرف خرابی جاده ها فک میکنید از چی همین اصول نداشتن بار

  • بی نام پاسخ

    تو جاده ی ساوه تهران تا به حال راننده گی کردیدای مسئولان باکفایت وکارآمد ودلسوز ومتخصص وقتی خدای نکرده تصادف میشه تا کیلومترها ترافیکه برای کامیونها جاده ی جدا درست کنید زمین زیاده هم برای پرند هم برای ساوه اگه بهتون بر نخورده هم ناراحت نشدید

  • مهدی پاسخ

    بیا بشین پای صحبت راننده ببین چرا اضافه بار میزنه با وجود کرایه های مفت و هزینه نگهداری بالا خودروها مجبور میشن با جون و سرمایه های خودشون بازی کنن تا صرفه اقتصادی داشته باشه باند بازی و اشنا بازی باربریها نفس راننده رو بریده هیچ نظارتی هم نیست.

  • ناشناس پاسخ

    همه کارهایشان عالی شده حالا اومدن گیر دادن به ماشین سنگین هاااا من کامیونت دارم بار باید 2تن بزنم مجاز 2تن رو نیسان حمل می‌کنه صاحب بار دیگه به کامیونت بار نمی‌دن مجبوریم سه تن یا چهارتن بزنیم تا بار گیرمون بیاد والا بار نمی‌دن مشکل رو بی کی بگیم

  • ناشناس پاسخ

    بندرعباس نه برادر شهرستان عباس آباد مازندران عینک رابزن

  • ناشناس پاسخ

    تنها راه جریمه صاحب بار هست که تناژ زیاد نزنه

  • وحید پاسخ

    جاده ساختید یه ماه بعد ب دلیل دزدی از زیر سازیش همش شده چاله چوله،جادها کشور ده پونزده ساله نگاه بهشون نکردیت،حالا ک همش نابود شده دنبال مقصر میگشتیت که اونم پیدا کردیت راننده

  • احمد پاسخ

    مثلی هست که میگه : قانون بسیار هم خوبه ,, ولی تا زمانیکه با منافع من کاری نداشته باشه !!! اضافه تناژ رو همه میگن : بده ,, هیچ چیز به اندازه اضافه تناژ به جاده ها آسیب نمیزنه , آفرین بر گوینده !! !! ولی وقتی میخوای اجرا کنی ,, هر کسی میگه : چرا من ؟ چرا از من شروع کردی ؟ رها میکنی ,, کامیون ها جاده ها و زیزساخت ها رو موج انداخته , له میکنند ,, شروع میکنی , همه میگن : گیر دادی به ما !؟






  • ناشناس پاسخ

    چراکویت وترکیه چنین نییت

  • جواد پاسخ

    مشکلتان همیشه اینجاست که زورتان به نمره پلاک و جریمه راننده میرسه.در این اضافه تناژ هیچ راننده ای راضی نیست و همیشه با صاحب بار دعوا داریم که اضاف نمیزنیم.قانون زورش کمه و مشکل داره.باید صاحب بار جریمه بشه که جلوی این ماجرا گرفته بشه.حتی برای کامیون ممنوع ها هم باید به صاحب بار گیر بدین نه راننده.چطور داخل بارنامه محل تخلیه که داخل طرح ترافیک هست رو قید میکنین.بعد به راننده میگین باید بری همون نقطه که وسط شهره بارو تحویل بدی بعد با همون قدرت کامیون رو جریمه و توقیف میکنین.به خدا قسم بعد ۲۰سال رانندگی.دارم میگم این شغل دیگه به درد نمیخوره.دولت داره شغل رانندگی رو نابود میکنه.

  • مسیب پاسخ

    سلام .به نظر بنده تو این مملکت هر کسی که که از کونش به زور در میاد میگه تقصیر راننده های سنگینه ، تند میرن ، اضافه بار دارن. کسی نمیگه که بابا اونی که داره جاده میسازه داره از کارش دزدی می‌کنه جاده اگه زیر سایه درستی داشته باشه که به این راحتی خراب نمیشه.‌چه کنیم که یه مشت آدم نفهم و بی سواد امور این مملکت افتاده دستشون واسه خودشون میتازن

  • ناشناس پاسخ

    کامیون چرا توقیف کنن بار توقیف کنن دیگه راننده که مقصر نیست میخان یه کاری انجام بدن ولی بلد نیستن چی کارکنن اینجوری مشکل حل نمیشه

  • ناشناس پاسخ

    راست مگه تک بار اگه بشه ۱۹۶۰۰ جادها خراب مشه ترک میخوره ولی بارهای ترافیکی هیچ موردی نداره چون پرواز میکنن از روی اسفارتها میرن توی جاده ک حرکت نمیکنن از کنار میرن