| کد خبر: 215203 |

◄ مقصران چند نرخی شدن کرایه‌های حمل کالا مشخص شدند

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای گفت: چرا با وجود ابلاغ محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر، به‌جای یکسان‌سازی نرخ کرایه‌های حمل و نقل شاهد کرایه‌های چند نرخی در حمل و نقل هستیم؟

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای گفت: چرا با وجود ابلاغ محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر به‌جای یکسان‌سازی نرخ کرایه‌های حمل و نقل، شاهد کرایه‌های چند نرخی در حمل و نقل هستیم؟

به گزارش تین نیوز، به تازگی انتقاداتی از سوی رانندگان در مورد تعیین نرخ کرایه حمل کالا بدون توجه به مصوبات دولتی از سوی کارخانجات بزرگ تولیدی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

این در حالی است که بر اساس ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کرایه حمل کالا باید بر اساس آخرین شاخص به‌روز رسانی شده تن-کیلومتر محاسبه و پرداخت شود اما بر اساس اعلام  رانندگان، برخی کارخانجات تولیدی بزرگ از این موضوع تبعیت نمی‌کنند.

خودداری کارخانجات فولاد از اجرای تن-کیلومتر

در این زمینه خداداد بکرانی با بیان این‌که در حال حاضر کرایه‌ها برای کالاهای فولادی، موادمعدنی، غیرفولادی، سیمان، انباری، تجاری و ... متفاوت است، افزود: مگر در حمل و نقل بار با ناوگان جاده‌ای، حمل بار با تناژ مشخص، استهلاک و هزینه تحمیلی بر کامیون متفاوت است که نرخ‌های کرایه این چنین دستخوش تغییرات چشمگیر است که موجب عدم جبران هزینه‌های حمل می‌شود؟

وی عنوان کرد: چرا با وجود ابلاغ محاسبه کرایه حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر، به‌جای یکسان‌سازی نرخ کرایه‌های حمل و نقل شاهد کرایه‌های چند نرخی در حمل و نقل هستیم؟!

او با تاکید بر این‌که حمل و نقل جاده‌ای صنعتی مستقل و دارای وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به خود از جمله سازمان حمل ونقل جاده‌ای و....است که قشر عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود گرفته است، گفت: متولی دولتی این بخش برای تولید خدمات بهتر و ارایه تسهیلات به افراد تحت پوشش اقدام به تصویب طرح‌های مربوط به حمل و نقل جاده‌ای می‌کند که تماماً در خدمت نظام و کشور است.

این راننده کامیوندار خاطرنشان کرد: همچنین اغلب مصوبات مهم با حضور کارشناسان فنی حمل و نقل و هماهنگی با دستگاه‌های دولتی مرتبط از جمله وزارت صمت و کشاورزی و برخی دستگاه‌های دیگر تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با بیان این‌که مصوبات نشست 209 شورای عالی هماهنگی ترابری نیز از این شرایط مستثنی نبوده و با مهر و امضای تمامی دستگاه‌های عضو به تصویب رسیده است، عنوان کرد: در مصوبه نشست 209 شورای عالی ترابری تاریخ 97.7.15 که با حضور کارشناسان و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی عضو به تصویب نهایی رسیده، وظیفه هر نهاد و یا سازمان و یا تشکل روشن و آشکارا مشخص شده است.

بکرانی افزود: بر اساس مصوبه 209 شورای عالی ترابری، محاسبه کرایه بر اساس تن-کیلومتر و تعیین نرخ شاخص تن-کیلومتر بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تعیین نرخ نهایی به‌عهده تشکل‌های صنفی، درج در بارنامه به‌عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نظارت بر حسن اجرا به‌عهده تشکل‌های صنفی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.