| کد خبر: 79728 |

عضو کمیسیون اقتصادی:

برجام ۲ باید برجام اقتصادی باشد

تین نیوز | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برجام دو باید برجام داخلی و مبتنی بر اقتصاد و توسعه داخلی باشد.

ایرج ندیمی با اشاره به صحبت‌های اخیر در مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: رئیس جمهور اخیرا از برجام دو سخن گفت که بعد از برجام یک باید با همکاری همه قوا، نهادها و آحاد مردم به سرانجام برسد و قطعا این برجام برای توسعه کشور در شرایط پساتحریم ضروری است.

وی افزود: عده‌ای به دنبال کم اهمیت جلوه دادن و از بین بردن برجام یک هستند و می‌خواهند با اتکا به برخی از مشکلات اقتصادی موفقیت دولت در همکاری با کشورهای جهان برای دستیابی به حقوق هسته‌ای و تعامل سازنده سیاسی و اقتصادی را نقض کنند و دولت باید هر چه سریعتر با سیاست‌های درست و اصولی خود و رونق اقتصادی این موضوع را خنثی کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت دولت در سال‌های اخیر کنترل تورم بوده و دیروز رئیس جمهور از حفظ پایه پولی و ممانعت از افزایش آن سخن گفت که این موضوع در عمل نیز اتفاق افتاد و دولت توانست تورم را با حفظ پایه پولی و سایر سیاست‌ها کنترل کند اما امروز باید بیش از تورم به موضوع رکود توجه شود و کنترل تورم در شرایطی که اشتغال، تولید، واردات و صادرات و کشاورزی در رکود باشد در دراز مدت نمی‌تواند رضایت جامعه را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت در کنار تورم باید به موضوع رکود توجه کند و ضمن حفظ تورم می‌تواند برخی از کالاهای اساسی را با سیاست‌های انقباظی و ضد تورمی برای رضایت جامعه کنترل کند و رکود را با آثار تورمی احتمالی‌اش مورد توجه قرار دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تاکید کرد: ایجاد اشتغال حدود 800 هزار نفری در برنامه ششم و در طول سالهای اجرای برنامه و هم‌چنین توسعه اقتصادی و حمایت از تولید مولد باید در برنامه‌های دولت قرار گیرد و قطعا بانک مرکزی با سیاست‌های خود در این مسیر موثر و کمک حال خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.