| کد خبر: 54962 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از سانحه ریلی در آرژانتین با ۴۰ زخمی تا ازسرگیری حمل ریلی بار بین ایران و پاکستان

تین نیوز| همکاری جهاد دانشگاهی و رجا برای ساخت دستگاه واگن مولد نیرو، از سرگیری حمل ریلی بار بین ایران و پاکستان پس از ۵ سال، برخورداری صنایع استان سمنان از تخفیف کرایه حمل بار توسط راه آهن و کاهش تعرفه دسترسی به ریل برای بارهای جدید تا صفر ریال برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

بندر شهید رجایی میزبان رییس راه آهن جمهوری قزاقستان
عسکر مامین، معاون وزیر راه و رییس شرکت راه آهن جمهوری قزاقستان با همراهی جمعی از مسئولان صنعت ریلی کشوری و استانی، از زیرساخت های شبکه راه آهن بزرگترین بندر تجاری ایران در استان هرمزگان بازدید و از مشاهده امکانات این بندر ابراز شگفتی کرد.

همکاری جهاد دانشگاهی و رجا برای ساخت دستگاه واگن مولد نیرو
فرزان جعفریان، کارشناس ریلی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر از ساخت اولین دستگاه واگن مولد نیرو با همکاری شرکت رجا خبر داد و گفت: نخستین دستگاه واگن مولد نیرو با تعامل شرکت رجا و با در اختیار قرار دادن تجهیزات و واگن مورد نیاز، از سوی این شرکت توسط متخصصان جهاد دانشگاهی ساخته و در اختیار آنان قرار داده شد.

کاهش تعرفه دسترسی به ریل برای بارهای جدید تا صفر ریال
محمد پورفخری، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: در محورهای ترکیبی اگر شرکت‌ها برای بارهای جدید وارد عمل شوند راه‌آهن تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی را گاهی تا صفر ریال کاهش می‌دهد تا بدین ترتیب بارهای جدید را شرکت‌های حمل و نقل ریلی‌ حمل کنند و بار ترافیکی کامیون در جاده‌‌ها کاهش یابد.

اجرای 15 کیلومتر از فاز پنجم راه‎آهن "ازنا – الیگودرز"
نماینده‌ی مردم الیگودرز در مجلس گفت: 15 کیلومتر از فاز پنجم راه‎آهن «ازنا - الیگودرز» در دست اجراست.
محمدتقی توکلی اظهار کرد: اما متأسفانه این پروژه با کمبود اعتبارات مواجه است.وی با بیان این‌که این مسأله هیچ اثری روی روند این عملیات اجرایی نگذاشته است، ادامه داد: این پروژه در 5 فاز در حال انجام است که فاز پنجم آن الیگودرز - ازناست.

ازسرگیری حمل ریلی بار بین ایران و پاکستان پس از ۵ سال
خواجه رفیقه وزیر راه آهن پاکستان اعلام کرد: به رغم وجود مشکلات امنیتی، خدمات حمل بار ریلی بین ایران و پاکستان پس از ۵ سال ازسرگرفته می شود.

ریل‌گذاری خط دوم محور اهواز - بندرامام آغاز شد
مدیر کل راه آهن جنوب گفت: عملیات ریل گذاری خط دوم محور ریلی اهواز- بندر امام به طول 100 کیلومتر آغاز شد.

عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر اهواز به بندر امام یک گلوگاه ظرفیتی به شمار می‌رود، این مسیر در اولویت ریل گذاری محور جنوب قرار گرفت. پیش بینی می‌شود این پروژه تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد.

آرژانتین ، ۴۰ زخمی در سانحه قطار
دوشنبه هفته گذشته بر اثر برخورد قطار مسافربری با قطاری دیگر در یکی از مسیرهای پرتردد در حومه بوئنوس آیرس، ۴۰ نفر زخمی شدند.
در این خصوص سرخیو برنی، وزیر امنیت آرژانتین اعلام کرد به دنبال این حادثه ، آمبولانس ها و امدادگران بلافاصله به محل حادثه در جنوب پایتخت اعزام شدند و دهها مسافر زخمی به بیمارستان ها انتقال یافتند. در این حادثه 40 نفر زخمی شدند که حال هیچ یک از آن ها وخیم نیست.

راه آهن ملاير - كرمانشاه در انتظار اعتبار
عبدالله بهادري ،مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه گفت: درحال حاضر زير سازي برای تكميل فاز اول پروژه راه آهن ملاير - كرمانشاه از پيشرفت فيزيكي ۹۵ درصدی برخوردار بوده که برای تكميل آن به اعتباري ۴۰۰ ميليارد تومانی نیاز داریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.