| کد خبر: 54082 |

معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا:

تبدیل مپنا به قطب تولید لکوموتیو در خاورمیانه

تین نیوز | مپنا چند سالی است که گام در راه ورود به عرصه حمل و نقل ریلی زده است و تاکنون هم توانسته به عنوان یک برند مطرح ، در عرصه حمل و نقل ریلی و فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز آن شناخته شود. اما این پایان راهی برای مپنا نیست و این شرکت تلاش دارد تا با ورود مقتدرانه به عرصه بازاریابی، شرایط را برای حضور پایدار در این بازار فراهم کند. در این رابطه مصاحبه ای با دکتر رضا جواهری، معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا انجام داده ایم که در پی می آید:

شروع مصاحبه را بهتر است با اهم اقدامات مپنا در بخش بازاریابی و فروش حمل و نقلی ریلی داشته باشیم. برنامه مپنا در این رابطه چیست؟
یکی از اهداف مهمی که توسط بخش حمل و نقل ریلی مپنا دنبال می شود توسعه سبد محصولات به ویژه انواع لکوموتیو بوده و در حال حاضر لکوموتیو دیزل- الکتریک مسافری با قدرت دو هزار و چهارصد کیلووات تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در کارخانه مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در حال تولید است.

در سال 1394 خط تولید لکوموتیو دیزل – الکتریک باری MAP24 با قدرت سه هزار و سیصد اسب بخار راه اندازی شده و مقدمات انتقال تکنولوژی به منظور راه اندازی خط تولید لکوموتیو باری سنگین MAP28 با قدرت 4000 اسب بخار در سال 1395 پیگیری خواهد شد. این لکوموتیوها براساس قراردادهای منعقده با شرکت های بهره بردار بخش خصوصی و همچنین با هدف سرمایه گذاری ، تولید و اجاره به راه آهن جمهوری اسلامی در مپنا تولید می‌شود.

همچنین در سال 1393 قراردادی بین قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) و گروه مپنا به منظور فروش لکوموتیو تونلی منعقد شد که نمونه اولیه لکوموتیو تونلی که طراحی متخصصان مپنا است در سال 93 ساخته شد و تولید لکوموتیوها طی سال 94 انجام می‌پذیرد. دو دستگاه لکوموتیو مانوری دیزل-هیدرولیک نمونه با همکاری شرکت فسلو آلمان در حال ساخت است و امیدوار هستیم انتقال تکنولوژی در سال 94 انجام شده و خط تولید آن سال 95 راه اندازی شود. همچنین انتقال تکنولوژی و تولید لکوموتیو برقی باری و مسافری در دستور کار قرار دارد. بدین ترتیب انتظار می رود 7 مدل لکوموتیو در سبد محصولات مپنا قرار گیرد.
در حال حاضر گروه مپنا در حال اجرای قراردادهای مونوریل قم و مترو اصفهان، کرج و تهران می باشد و قرارداد برقی سازی راه آهن تهران – مشهد بین کنسرسیوم به رهبری مپنا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران امضاء شده است. برنامه مپنا مشارکت در اجرای پروژه های برقی سازی خطوط راه آهن کشور، احداث خطوط راه آهن پر سرعت و اجرای پروژه های حمل و نقل ریلی شهری اعم از مترو و تراموا می باشد که در این خصوص بازاریابی و شرکت در مناقصات مربوطه در جریان می باشد.

پروژه های جدید بخش حمل و نقل ریلی مپنا چیست؟
در حال حاضر یک نوع لکوموتیو دیزل الکتریک مسافری ایران سفیر در حال تولید می باشد که طی سالهای 94 و 95و 96 به 7 نوع لکوموتیو شامل لکوموتیو دیزل الکتریک مسافری، لکوموتیو دیزل الکتریک باری MAP24 ، لکوموتیو دیزل الکتریک باری سنگین MAP28، لکوموتیو تونلی، لکوموتیو مانوری، لکوموتیو برقی مسافری چهار محوره با سرعت حداکثر 200 کیلومتر برساعت و لکوموتیو برقی باری شش محوره توسعه خواهد یافت و در واقع مپنا به قطب تولید لکوموتیو در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

همچنین اجرای پروژه تراموا در دستور کار بازاریابی است که امید می رود اولین قرارداد در سال 94 به امضاء برسد. یکی از محورهای مهمی که مپنا در آن ورود نموده فروش خدمات می باشد. در این خصوص پروژه سرمایه گذاری و تولید لکوموتیو باری به منظور اجاره به راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت های بهره بردار ریلی با جدیت دنبال می شود. همچنین پروژه تأمین واگن مسافری درجه 1 و بهره برداری در خطوط ریلی کشور در حال پیگیری است.

شرکت تعمیرات و بهره برداری ریلی مپنا با هدف ارائه خدمات تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی تأسیس شده که در حال حاضر نگهداری از لکوموتیوهای ایران سفیر را طی قراردادی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران عهده دار بوده و هدف مپنا ارائه خدمات تعمیر و نگهداری به راه آهن و کلیه شرکت های بهره بردار ریلی کشور است.

در شرکت مپنا فوله پارس ترمز لکوموتیو های ایران سفیر با همکاری شرکت فوله فرانسه تولید می گردد و در آینده نزدیک تولید انواع درب و سیستم تهویه مطبوع خودرو های ریلی در این شرکت تولید خواهد شد.

پروژه تراموا و برقی کردن خطوط راه آهن در چه مرحله ای است ؟
سیستم حمل و نقل ریلی سبک شهر یا LRT در واقع مکمل مترو می باشد و اجرای آن در شهرهای بزرگ کشور می تواند راه حل مناسبی جهت حل معضل ترافیک باشد. هرچند که این سیستم دارای مزایای دیگری از جمله کاهش آلودگی هوا، اشغال سطح بسیار کمی از سطح زمین برای جابجایی تعداد زیاد مسافر در مقایسه با اتوبوس و تاکسی و همچنین هزینه نگهداری نسبتأ کم در مقایسه با سیستم های جاده ای است. از چند سال پیش اقداماتی به منظور معرفی سیستم و بازاریابی در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم اولین قرارداد پروژه برای یک مسیر 8 کیلومتری با یکی از شهرهای کشور در سال 94 منعقد شود.

برقی سازی حدود 600 کیلومتر از خطوط راه آهن کشور در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران
می باشد و مپنا آمادگی دارد با توجه به توانمندی های فنی و اجرایی خود نقش شایسته ای در برقی سازی خطوط راه آهن کشور، احداث خطوط راه آهن برقی جدید، احداث راه آهن سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت ایفا نماید.

مپنا چه مزیت هایی را می تواند برای مشتریان خود فراهم نماید؟
گروه مپنا یک شرکت دانش بنیان می باشد که در استراتژی خود به اصل بهره گیری از دانش روز دنیا، کیفیت در تولید و اجرا، تحویل به موقع و ارائه خدمات مناسب و مشتری مداری متکی است.

در این خصوص برنامه ریزی شده تا سبد کاملی از محصولات با کیفیت برای مشتریان دولتی و خصوصی فراهم شده و در کنار آن خدمات مناسب ارائه شود. در این ارتباط مپنا جزء معدود شرکت‌هایی است که پیشنهاد فروش محصولات خود از جمله انواع لکوموتیو را همراه با بسته نگهداری کامل 5 ساله ارائه می نماید.

همچنین مپنا در تامین مالی پروژه های ملی با کارفرمایان همکاری نموده تلاش می نماید از منابع داخلی و خارجی به منظور تامین مالی بهره گیری نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.