نظرها و خبرها◄ اتصال راهآهن قزوین به آستارا تا سال ۹۵؛ وعدهای که محقق شدنی نیست!
تین نیوز | در خبرها آمده بود که وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت از روند پیگیری طرح ساخت راهآهن قزوین – آستارا اعلام کرده در صورتی که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را برای این طرح طبق زمان بندیهای انجام شده تامین کنیم این پروژه تا سال 95 تکمیل خواهد شد. اما آیا امکان تحقق این وعده وجود دارد؟
1- اتصال راهآهن قزوین به آستارا تا سال 95
تین نیوز | دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود راهآهن بزرگ قزوین- رشت-انزلی – آستارا در آیندهای نزدیک تکمیل خواهد شد.
آخوندی ضمن ابراز رضایت از روند پیگیری طرح ساخت راهآهن قزوین – آستارا اعلام کرده در صورتی که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را برای این طرح طبق زمان بندیهای انجام شده تامین کنیم این پروژه تا سال 95 تکمیل خواهد شد...
مطلب کامل
نظر | مشكلات تملك اراضی رشت تا آستارا چهار سال طول میكشد
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۲-۰۴ در مورد این مطلب:
متاسفانه وعده ای كه بالاترین مقام وزارت راه گفتند صحیح نیست. حتی اگر پول فراهم باشد نمی توان چنین پروژه ای را دوساله اجرا كرد. مشكلات تملك اراضی رشت تا آستارا خودش چهار سال طول می كشد.
2- تولید نخستین ریل ساخت ایران تا ۲۵۶ روز دیگر
تین نیوز | یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...سرپرست خرید خارجی شرکت ذوب آهن اصفهان از تولید نخستین ریل ایرانی تا ۲۵۶ روز دیگر خبر داد. پروانه نصراللهی گفت: تجهیزات لازم برای ایجاد و راهاندازی نخستین کارخانه تولید ریل شرکت ذوب آهن اصفهان طی ۸ بخش از خارج کشور به وسیله کشتی وارد کشور خواهد شد. تاکنون ۳ بخش این بارها وارد ایران شده و کارخانه آنها را دریافت کرده است.
مطلب کامل
نظر | آیا 255 روزدیگر ریل ساخت ایران خواهیم داشت؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۴در مورد این مطلب:
این كه زمانبندی مشخصی برای به بهره برداری رسیدن كارخانه تولید ریل تعیین می گردد جای امیدواری و البته تامل است. امید از آن جهت كه بالاخره یك زمان مشخص برای این پروسه مهم تعیین شده و تامل به جهت اینكه چرا هیچ بخش دیگری ازجمله راه آهن روی این موضوع مانور نمی دهد و همكاری نمی كند. حتی جهت تسریع در امور، وارد كارزار تولید و تامین نمی شود. مادامی كه راه آهن واردموضوع نشود و به عنوان شریك تجاری(خریدار) و سهامدار با تشكیل یك شركت مشترك اقدامی جدی و موثر نكند، 255 روزدیگر نیز ریلی ساخت ایران نخواهیم داشت. می فرمایید نه، جوجه را آذرماه 94 می شمریم!
3- کمبود ریل مانعی برای توسعه خطوط ریلی
تین نیوز | دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن گفت: در حال حاضر همه ریل مورد نیاز کشور از خارج خریداری می شود. در این زمینه مشکلات بانکی و جابجایی پول برای خریداری ریل را داریم و تاکنون نیز که کار بازسازی خطوط فرسوده ریلی عقب افتاده به دلیل این بوده است که ریل مورد نیاز را نداشتیم...
مطلب کامل
نظر | چرا راه آهن سراغ تولید ریل به صورت مشترك نمی رود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۴ د رمورد این مطلب:
چرا راه آهن حداقل به عنوان یكی از گام های مهم و موثر در راستای اقتصاد مقاومتی سراغ تولید ریل به صورت مشترك نمی رود. به نظرم تا راه آهن خودش وارد موضوع نشود این موضوع قابل حل نخواهد بود. از آنجا كه مسیرهای قانونی حتی برای این موضوع وجود دارد، می توان باتشكیل شركتی مشترك براساس قانون و اخذتسهیلات از محل صندوق توسعه ملی
و یا وجوه اداره شده نسبت به تامین و تولید ریل درداخل اقدام نمود. حتی می توان با شركت های خارجی جهت فاینانس و یا همكاری مشترك با استفاده از تشكیل هلدینگ بین شریك تجاری راه آهن و شركت خارجی نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز اقدام مناسبی را صورت بخشید.
4- وزیر راه: راه آهن قزوین - تهران تا پایان سال 94 دوخطه می شود
تین نیوز | شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی از دو خطه شدن راه آهن قزوین - تهران تا پایان سال آینده خبر داد. عباس آخوندی افزود: یکی از اولویت ها ما در بخش ریلی، چهار خطه کردن خط آهن تهران - کرج و دو خطه کردن کرج - قزوین است و در این رابطه نیز تصمیم داریم تمامی سکونتگاههای این مسیر را نیز به خطوط ریلی ارتباط دهیم.
مطلب کامل
نظر | وعده محقق نشدنی!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۲در مورد این مطلب:
این وعده را یادداشت كنید كه تا آخر سال آینده انجام نمی شود.
5- خط دوم راه آهن زرین شهر - میبد برای انتقال هفت میلیون تن بار احداث می شود
تین نیوز | شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیر کل راه آهن استان اصفهان از احداث خط دوم راه آهن زرین شهر - میبد به طول 300 کیلومتر برای انتقال هفت میلیون تن بار خبر داد. حسن ماسوری افزود: این پروژه با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد...
مطلب کامل
نظر | باز هم شروع یك پروژه جدید به جای خاتمه حتی یك پروژه!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۲در مورد این مطلب:
پروژه خوبی است ولی باز هم خبر شروع یك پروژه جدید به جای خبری از خاتمه حتی یك پروژه راه آهن
6- مسیر تهران - اصفهان با قطار 90 دقیقهای میشود
تین نیوز | شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...راهآهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان که با هدف اتصال زمینی سه استان مهم مرکزی کشور طراحی شده، بنا است زمان سفر ریلی در بین تهران –اصفهان را به کمتر از یک ساعت و نیم کاهش دهد...
مطلب کامل
نظر | کلنگزنی بدون انعقاد قرارداد
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۲-۰۲ در مورد این مطلب:
قبلا آقای مجتهدی گفتند كه قرارداد در دست بررسی است حالا چگونه بدون اینكه قراردادی برای انجام پروژه باشه كلنگ زنی می شه؟
نظر | مدت سیر قطار 90 دقیقه یا بیشتر؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۲در مورد این مطلب:
اگر ایستگاه قم و ایستگاه فرودگاه در طرح گنجانده شود مدت سیر قطعا بالاتر از 90 دقیقه خواهد بود.
نظر | پروژهای كه بدون قرارداد كلنگ زنی شد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۳در مورد این مطلب:
آزادراه تهران-شمال با داشتن قرارداد كلنگ زنی شد و هنوز معلوم نیست به كجا می رسد وای به حال این پروژه كه بدون قرارداد كلنگ زنی می شود.
7- راه اندازی خط آهن مهرگان – محمدیه
تین نیوز | یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از تشكیل كارگروهی ویژه برای رفع مشكلات مسكن مهر شهرك «مهرگان» قزوین با مسئولیت قائم مقام وی در طرح مسكن مهر خبر داد و گفت: مردم با بسیاری از مشكلات مواجه هستند اما ما از محل اعتبارات تلاش میكنیم مشكلات مسكن مهر را برطرف كنیم...
مطلب کامل
نظر | چند سوال بدون جواب!
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۲-۰۳در مورد این مطلب:
شهرك مهرگان چقدر جمعیت دارد؟ چقدر از محمدیه فاصله دارد؟ این پروژه ریلی چقدر پیشرفت كرده؟ مجری طرح كدام سازمان است؟