| کد خبر: 4214 |

معاون بازاریابی و فروش بخش ریلی مپنا عنوان کرد:

◄ راه اندازی خط تولید لکوموتیو مانوری برای اولین بار در کشور / توافق برای راه اندازی تراموا در اصفهان توسط مپنا

تین نیوز | در حال حاضر مپنا تنها گروهی است در کشور که کارخانه تخصصی تولید انواع لکوموتیو را در کشور دارد. بخش حمل و نقل ریلی مپنا نیز همواره اعلام کرده است که در صورت داشتن سفارش، آمادگی تولید واگن های مسافری و مترو را دارد و این امر با توجه به رشد فناوری و بومی شدن تکنولوژی ساخت واگن در ایران، کار دشواری نیست.

در همین رابطه خبرنگار تین نیوز با معاون بازاریابی و فروش بخش ریلی گروه مپنا در خصوص برنامه های این شرکت در سال 93 که توسط بخش ریلی مپنا پیگیری می شود، به گفتگو نشسته است. رضا جواهری در این مصاحبه از توافق برای راه اندازی تراموا در اصفهان با شهرداری این شهر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی خط تولید انواع لکوموتیو مانوری دیزل هیدرولیک راه اندازی شود. در زیر مشروح این گفت و گو را می خوانید:

تین نیوز: بخش ریلی گروه مپنا در حال حاضر برای چه شرکت هایی در حال تحویل سفارش است؟
مپنا تولید لکوموتیوهای دیزل الکتریک ایران سفیر را در دست دارد که برای ناوگان مسافری استفاده می شود. این پروژه در نیمه راه است و تولید لکوموتیو ها ادامه دارد. 30 دستگاه لکوموتیو CBU  تحویل داده شده است و 120 دستگاه لکوموتیو PLV نیز سفارش داده شده که بیش از یک سوم آن تحویل داده شده است، مابقی آن امسال و سال آینده تحویل داده می شود.

تین نیوز: تولید لکوموتیو های مانوری توسط مپنا در چه مرحله ای قرار دارد؟
از جمله پروژه هایی که از سال گذشته کار بر روی آن را آغاز کرده ایم تولید لکوموتیو های مانوری برای مصرف راه آهن جمهوری اسلامی و کارخانه های فولاد و پتروشیمی است. تقریبا مذاکرات لازم با شرکت فسلو برای انتقال تکنولوژی انجام شده و توافق نامه ای را با این شرکت به امضا رسانده ایم. امید داریم که به زودی خط تولید خود را راه اندازی کنیم تا بتوانیم نیاز کشور را به انواع لکوموتیو مانوری دیزل هیدرولیک مرتفع کنیم.

رونمایی از طرح لکوموتیو تونلی تا چند ماه آینده

تین نیوز: از مصارف مسافری و صنعتی صحبت کردید. با توجه به نیاز کشور به پیشبرد پروژه های عمرانی، در حال حاضر مپنا لکوموتیو هایی را که برای مصارف عمرانی نیز کاربرد داشته باشند، در سبد محصولات خود دارد؟
ما از دانش مهندسی که در سال های گذشته در مپنا جذب شده بود استفاده کردیم. در حال حاضر یک مدل لکوموتیو تونلی توسط متخصصان مپنا طراحی شده و نمونه سازی آن در حال انجام است تا ظرف چند ماه آینده رونمایی شود. مصرف این نوع لکوموتیوها پروژه های عمرانی است که در حال حفر تونل هستند، حال ممکن است برای مترو باشد و یا برای تونل های انتقال آب. بدین صورت که در تونل ها دستگاه های TBM برای حفاری وجود دارد، تعدادی نیز لکوموتیو مانوری در کنار این دستگاه ها نیاز است تا سنگ و خاک ناشی از حفاری به بیرون انتقال داده شود. این نوع لکوموتیوها تا کنون از خارج از کشور تهیه می شد ما امیدواریم که بتوانیم با محصولات داخلی این لکوموتیو های خارجی را جایگزین کنیم. به موازات اتمام عملیات طراحی، بازار یابی را نیز آغاز کرده ایم.

در سال 93 قصد تولید چه محصولات دیگری را دارید؟
قصد داریم لکوموتیو های دیزل الکتریک باری را نیز به سبد محصولات مپنا بیفزاییم. این نوع لکوموتیو یک مدل لکوموتیو باری است که به نوعی مبنای آن لکوموتیو های GT26 است، از مرحله مطالعات برای شناسایی بازار عبور کرده و ما قصد داریم خط تولید آن را راه اندازی کنیم.

از سوی دیگر  برای لکوموتیو های GT26 قرارداد داریم و در حال بازاریابی برای توسعه قراردادمان نیز هستیم. به موازات این امر در حال مذاکره با یک شرکت چینی هستیم تا بتوانیم خط تولید لکوموتیوهای باری سنگین را برای 4 هزار اسب بخار راه اندازی کنیم.

از سوی دیگر مپنا اولین شرکتی است در ایران که در زمینه تولید تراموا فعالیت می کند. برای ایجاد یک خط تراموا در اصفهان توافق هایی را با شهرداری اصفهان انجام داده ایم. همینطور با سایر شهرها نیز در حال گفت و گو هستیم که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

در مجموع برنامه ای که در سال جاری و سال 94  در حال پیگیری هستیم این است که سبد محصول مان را تکمیل کنیم. در واقع این امر برای تحقق هدف بزرگ مپنا به منظور تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده لکوموتیو در منطقه است. در این رابطه، یکی از الزامات دستیابی به این هدف، داشتن سبد محصول کامل است که در حال تکمیل آن هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دلسوز کشور 0 0

    با سلام و عرض ادب آیا در این مملکت یک نفر دلسوز و بی غرض نیست که نیم نگاهی به این صنعت در حال احتضار کند وا اسفا وا اسفا وا اسفا لوکوموتیو مانوری!!! شده اولویت راه آهن! آیا نجات مپنا لوکو از ورشکستگی عامل چنین قراردادهایی نیست؟ امروز تا شعاع ۱۰ کیلومتری میدان آرژانتین هم فهمیده اند در راه آهن چه خبر است آقای دکتر آقایی تورا به مقدسات قسم ما را ناامید نکن واسلام