| کد خبر: 27712 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اولین قطار حومه ای تابستان ۹۴ عملیاتی می‌شود

تین نیوز | وزیر راه وشهرسازی با تاكید بر لزوم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی حومه ای كلان شهرها از عملیاتی شدن اولین قطار حومه ای در تابستان سال آینده خبرداد.
عباس آخوندی صبح امروز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران و سفر به ورامین از طریق قطار، اظهار داشت: در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان تهران، شبكه ریلی و جاده‌ای تهران به سمت پیشوا و ورامین را مورد بررسی قرار دادیم.
وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: به منظور افزایش بهره‌وری، شبكه قطارهای برون شهری با مسافت‌های طولانی و قطارهای حومه‌ای تهران به شبكه ریلی مترو و به یكدیگر متصل شوند.
وی با بیان اینكه برای این اتصال نیازمند بررسی امكانات ایستگاهی در راه آهن تهران و بازنگری جدی در برنامه‌ها برای اتصال این مثلث ریلی هستیم، گفت: ایجاد خدمات ایستگاهی احداث خطوط ریلی حومه‌ای و ناوگان متناسب برای حمل و نقل حومه‌ای با شرایط تردد با فاصله كم و ظرفیت انبوه، نیاز به سرمایه گذرای جدی دارد.
خوندی افزود: استفاده از خط ریلی مشهد برای تردد قطار حومه ای تهران - ورامین به علت نیاز به تردد با فاصله كم، مناسب نیست و باید خط ریلی جدیدی ساخته شود.
وی با تاكید بر اینكه ایجاد خط ریلی جدید ضروری است، بیان كرد: باید حجم انبوه جابجایی جاده‌ای حومه ای را به راه آهن منتقل كرد و با برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این طرح، امیدواریم تا تابستان سال 94 اولین قطار حومه ای در كشور عملیاتی شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای انتقال انبوه مسافران از ورامین و دیگر شهرهای حومه‌ای به ایستگاه راه آهن تهران حتما باید در مورد ترافیك داخلی شهر تهران نیز برنامه ریزی صورت گیرد.
وی تصریح كرد: یكی از مهمترین دلایل لزوم استفاده از شبكه ریلی در حمل و نقل حومه‌ای كلان شهرها كاهش آلودگی است و باید استفاده از راه آهن را در سبك زندگی مردم وارد كنیم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص نتایج سفر یك روزه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران گفت: در بازدید از مناطق ورامین، پاكدشت، پیشوا و شریف آباد تلاش شد تا شبكه دسترسی محلی مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه اتصال آنها به بزرگراه های در دست احداث فراهم شود.
وی گفت: هم اكنون در این مناطق آزاد راه و بزرگ راه های متعددی در دست احداث است كه خروجی عمده این مناطق به سمت شرق و جنوب شرق كشور است و باید تصویر مناسبی از وضعیت خروجی این مناطق در دست باشد تا بتوان تصمیمات لازم در خصوص ساماندهی اتصال این دسترسی ها به شبكه بزرگراه ها و آزادراه ها و ساماندهی ترافیك محلی اتخاد شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.