| کد خبر: 23817 |

◄ دستور وزیر برای تسهیل دسترسی به خطوط ریلی / رسوب بیش از سه میلیون تن کالا در بنادر

تین نیوز | شورای‌ عالی هماهنگی ترابری كشور از رسوب سه میلیون و 250 هزار تن كالا تا ششم مهرماه امسال در بنادر كشور خبرداد و وزیر راه و شهرسازی در این شورا دستور تسهیل دسترسی به شبكه ریلی كشور را صادر كرد.

به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، در صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترابری كشور عباس آخوندی دستور داد: شركت راه آهن تسهیلات و دسترسی لازم را برای اتصال بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان كالا را به منظور استفاده از شبكه ریلی برای حمل وكالاهای خود ایجاد كند.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترابری كشور تصریح كرد: با ایجاد خطوط ریلی فرعی دسترسی آسان به شبكه ریلی فراهم شود و در صورت نیاز قوانین سابق در این خصوص اصلاح و دستورالعمل‌های جدید تدوین شود و در صورت لزوم یارانه‌هایی برای این بخش درنظر گرفته شود.

در ادامه این نشست معاون وزیر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد: تا ششم مهرماه امسال از مجموع كا‌های رسوب شده در بنادر، دو میلیون تن كالا در بندر امام خمینی (ره) و یك میلیون و 100 هزار تن در بندر شهید رجایی و مابقی در سایر بنادر رسوب داشته است.

محمد سعید نژاد یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته عملكرد تخلیه وبارگیری بنادر حدود 9 درصد رشد داشته است به طوری كه در این مدت طی امسال 10 میلیون و 49 هزار تن واردات كالاهای اساسی از بنادر كشور صورت گرفته است.

وی اظهار كرد: حجم واردات كالاهای اساسی از طریق بنادر كشور از ابتدای سال 93 تاكنون نسبت مدت مشابه سال قبل از پنج میلیون و 600 هزار تن واردات به نه میلیون و 322 هزار تن رسیده است.

در ادامه این جلسه برنامه‌های بخش حمل ونقل در اجرای سیاست‌های كلی «اقتصاد مقاومتی» به ویژه بند 10 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات كالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از دیگر موارد دستور كار شورای عالی هماهنگی ترابری كشور بررسی لایحه اصلاحی برای قانون مبارزه با قاچاق كالا بود كه مقرر شد لایحه با نظر اعضا تهیه و به دولت ارائه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.