| کد خبر: 263086 |

ترانزیت بیش از ۵۵۰ هزار تن کالا از گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان این که در ۶ ماه نخست امسال ۵۶۰ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده اظهار داشت: در همین زمان ۶۵هزار و ۱۷۳ نفر نیز از مرز آستارا تردد کردند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان این که در ۶ ماه نخست امسال ۵۶۰ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده اظهار داشت: در همین زمان ۶۵هزار و ۱۷۳ نفر نیز از مرز آستارا تردد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به ترانزیت ۵۶۴هزار و ۲۹۸تن کالا در استان طی شش ماهه نخست سال اظهار کرد: ۵۲۸ هزار و ۲۹۲ تن مربوط به مرز آستارا و ۳۶ هزار و ۶تن نیز مربوط به منطقه انزلی است.

وی همچنین تصریح کرد: در زمان یاد شده ۴۱۲هزار و ۳۵۷تن کالا از مرزهای استان وارد و ۱۵۱هزار و ۹۴۱تن نیز از استان خارج شده که شاهد افزایش ۱۰۵ درصدی ورود و ۱۰ درصدی خروج کالا هستیم.

نیک فهم در ادامه با بیان این که آرد و سیب زمینی عمده ترین کالای ترانزیتی و عدس مهمترین کالای وارداتی از آستارا بوده گفت: ۵۱۶ هزار تن کالا در همین زمان صادر شده که از رشد ۱۶ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

تردد بیش از ۶۵ هزار مسافر از مرز آستارا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه از تردد ۶۵هزار و ۱۷۳مسافر در مرز آستارا طی شش ماه گذشته سخن گفت و افزود: از این تعداد ۳۱هزار و ۴۳۶ نفر مسافر ورودی و ۳۳ هزار و ۷۳۷ نفر نیز از مرز خارج شدند که میانگین تردد روزانه ۳۵۵ نفر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در بحث حمل و نقل بین المللی ۵شرکت مربوط به کالا و یک شرکت نیز در امر جابه جایی مسافر فعالیت دارند، همچنین ۱۸۰ نمایندگی شرکت های حمل و پقل بین المللی در سطح استان را دارا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.