| کد خبر: 262065 |

عملیات اجرایی پروژه‌ های حوزه حمل و نقل آستارا سرعت می‌ گیرد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان از تلاش ها برای سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل پروژه های مرتبط با حوزه حمل و نقل در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان از تلاش ها برای سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل پروژه های مرتبط با حوزه حمل و نقل در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامعلی نیک فهم  با اشاره به سفر امروز جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به آستارا، بیان کرد: ترافیک در نقاط شهری و جاده های اصلی همواره یکی از دغدغه های مهم منطقه بوده و از طرفی آستارا در بحث حمل و نقل از سایر شهرستان ها پیشروتر است.

وی افزود: پروژه هایی که اکنون در آستارا فعال است، برای اقتصاد داخلی و خارجی کشور بسیار اهمیت دارد که از جمله آنها بحث بارانداز ریلی، تقاطع غیرهمسطح ورودی بارانداز و جاده آستارا-آستارا است که پل اتومبیل رو را به جاده آستارا-اردبیل مرتبط می کند؛ همچنین بحث توسعه پایانه مرزی و گمرک است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در آستارا، اظهار کرد: مسائلی در چند روز گذشته ایجاد شد و تخریب ها جزو دغدغه های شهرستان بود و در این راستا حضور مسئولان یک هفته پس از بارش شدید باران در شهرستان به واقع بسیار ضرورت داشت.

وی اضافه کرد: همه پروژه هایی که در شهرستان آستارا برای بحث حمل و نقل مهم بود، امروز بررسی شد و پس از بازدیدهایی که انجام گرفت. در نشستی تخصصی مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در حوزه هر یک از معاونین، در خصوص تکمیل پروژه های در دست اجرا تسریع شود تا بتوانیم در مدت کوتاه تری پروژه ها را به اتمام برسانیم.

نیک فهم عنوان کرد: همچنین در بحث حمل و نقل جاده ای یک دهنه پل در محور آستارا به تالش داشتیم که در اثر سیل تخریب شده بود و امروز رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در این زمینه راهکاری ارایه کرد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از پایانه بار آستارا برای بررسی بحث توسعه آن، گفت: طرح نوبت بندی مکانیزه که از اواخر سال گذشته مطرح شد و در ۲۶ تیر امسال از سوی وزیر راه و شهرسازی نیز مورد بازدید قرار گرفت، به طور کامل اجرایی شده است و هر یک از رانندگان از هر کجای کشور که بخواهند از مرز آستارا به خارج بروند، برای دریافت نوبت می توانند به صورت اینترنتی نام نویسی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان تصریح کرد: سامانه نوبت دهی مورد استفاده در پایانه بار آستارا امروز هم دوباره بررسی شد که نشان داد کارایی لازم را دارد و برخی کاستی های موجود هم به تدریج برطرف می شود.

وی با اشاره به بازدید و اتخاذ تصمیم در مورد پل های آسیب دیده از سیل واقع در روستای سیبلی و بلوار سفیر امید آستارا، ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی مناسب دارند، به اتمام برسند و پروژه هایی که برایشان بازه زمانی خاصی تعریف شده است، تا یک سال آینده آماده بهره برداری شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.