| کد خبر: 259706 |

پل اتومبیل رو و بارانداز ریلی مرزی آستارا به زودی تکمیل می شود

نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های نیمه کاره پل اتومبیل رو جدید و بارانداز ریلی مرزی این شهرستان بر اساس مصوبه های نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بزودی تکمیل می شود.

تین نیوز

نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های نیمه کاره پل اتومبیل رو جدید و بارانداز ریلی مرزی این شهرستان بر اساس مصوبه های نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بزودی تکمیل می شود.

توسعه اقتصادی با احداث پل آستارا چای در ایران - آذربایجان

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا مرحبا  به آخرین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: مذاکره های بسیار خوبی در این نشست انجام شد که برخی از مسائل مورد توافق، مربوط به آستاراست.

وی افزود: یکی از دغدغه های مردم آستارا در چند سال گذشته پل اتومبیل رو بر روی راه آهن مجاور بارانداز ریلی آستارا بوده که نیمه کاره رها شده و آنجا را تبدیل به یک گلوگاه ترافیکی کرده است؛ این نوید داده شد که در روزهای آینده مقدمات تکمیل این پل از سر گرفته شود.

نماینده آستارا در مجلس بیان کرد: همچنین مقرر شد که بین سه تا چهار ماه آینده بارانداز جدید تکمیل شود و رفت و آمدها از این مسیر انجام گیرد که پس از عملیاتی شدن، حجم زیادی از ترافیکی که در حال حاضر مرکز شهر را درگیر کرده است به بیرون آستارا منتقل خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به توافقی که انجام شده است، قرار است که در ابتدا تاسیسات لازم به صورت موقت ایجاد و بحث گمرک، مرزبانی و بقیه کارهای لازم آنجا انجام شود.

مرحبا اظهار کرد: همچنین در حاشیه این نشست پل مرزی جدید اتومبیل رو بین ۲ کشور که به طور کامل ساخته شده است، مورد بازدید قرار گرفت که در ادامه پروژه های مورد اشاره، افتتاح خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدام ها بخش بزرگی از گرفتاری هایی که در حال حاضر به خاطر ترافیک داخل آستارا در نتیجه رفت و آمد کامیون ها و تریلرهای سنگین حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی وجود دارد، برطرف و به بیرون از شهر منتقل شود.

نماینده آستارا در مجلس عنوان کرد: همچنین مذاکره های خوبی در مورد تکمیل بارانداز راه آهن و عمل جمهوری آذربایجان به تعهداتش انجام و قرار شد ۲ طرف در آینده مذاکره های لازم را در این زمینه انجام دهند و برای تکمیل بارانداز اقدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشی که در محل بارانداز ارائه شد، مقدماتی برای تکمیل پروژه انجام شده و سوای نتیجه مذاکره ها، اقدام هایی در این راستا در دست انجام است و برخی اقدام های تکمیلی هم به زودی از سر گرفته خواهد شد.

مرحبا گفت: اینها مهم ترین مسائل مطرح شده و مصوبه های مرتبط با آستارا در آخرین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بود و البته صحبت های مفصلی در مورد سایر مسائل مورد علاقه بین ۲ کشور نیز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا برای نخستین بار میزبانی نشستی در چنین سطحی بود، بیان کرد: جای خوشحالی دارد که در این اتفاق سهیم بودیم و توانستیم به آن نقشی که مردم انتظار دارند، عمل کنیم و میزبانی شایسته ای داشته باشیم و رویداد بزرگی در این سطح را به بهترین شکل مدیریت کنیم و به سرانجام برسانیم.

نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر آذربایجان با همراهی معاونان وزرای عضو کمیسیون و استانداران گیلان و اردبیل در محل هتل اسپیناس آستارا برگزار شد و در ادامه ۲ طرف از پروژه های مشترک مرزی مورد اشاره بازدید کردند.

پروژه اصلی بارانداز ریلی آستارا با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون یورو و ۶۲ هکتار مساحت باید افتتاح می شد اما تا کنون تنها بخشی از پروژه با گستره حدود ۳۶ هکتار از سوی سرمایه گذار آذربایجانی آماده شده و در حال بهره برداری است.

شهرستان مرزی بندر آستارا که ظرفیت سه گمرک فعال جاده ای، ریلی و دریایی را به طور همزمان دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 2 1

    یعنی خودتون عرضه ندارید یک پل رو به اتمام برسونید؟؟؟