| کد خبر: 255695 |

شهردار جدید رشت معارفه شد

نماینده رشت و خمام در مجلس در آیین معارفه شهردار رشت که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست شهرداری، اظهار کرد: شهردار جدید رشت جوان، اما با تجربه است و امیدواریم شاهد کارهای بزرگ باشیم.

تین نیوز

 شهردار جدید رشت با حضور استاندار گیلان و سایر مسئولان استانی معارفه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جبار ‌کوچکی نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس در آیین معارفه شهردار رشت که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست شهرداری، اظهار کرد: شهردار جدید رشت جوان، اما با تجربه است و امیدواریم شاهد کارهای بزرگ باشیم.

وی بودجه شهرداری رشت در سال جاری را ۳۷۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ۶۰ درصد این بودجه عمرانی و ۴۰ درصد جاری است و لذا شهردار رشت برای کمک به بودجه عمرانی از افزودن ورودی های شهرداری جلوگیری کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در کنار منابع مالی، عنوان کرد: شهرداری رشت حجیم شده است.

کوچکی نژاد ضعف مدیریت شهری رشت را عدم بهره مندی از منابع ملی دانست و گفت: استفاده از اعتبارات تهاتر نفت در بودجه مورد تاکید است.

وی از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی فاضلاب رشت خبر داد و متذکر شد: احداث سد عزیزکیان برای تامین آب رودخانه های رشت الزامی است و لذا مسئولان اهتمام داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حمل و نقل شهری را دارای سه مولفه تاکسی و اتوبوس و ریل دانست و بیان کرد: ۱۰ سال است که ریل شهری رشت ردیف دارد.

وی ریل شهری رشت را نیازمند اعتبار حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی دانست و خاطرنشان کرد: ریل شهری اولویت اول شهرهای بزرگ و کلانشهرهای ماست.

سید علی آقازاده، دیگر نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز، شهرسازی و مدیریت شهری را یکی از پیچیده ترین مدیریت ها دانست و عنوان کرد: شهر یک موجود زنده است.

وی با بیان اینکه شهر رشت از یک عقب ماندگی چند دهه ای رنج می برد، تصریح کرد: متاسفانه در بخش توسعه و خدمات شهری رشد نداشتیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس، پسماند و فاضلاب را پاشنه آشیل مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: در این بخش با ۴۰ سال خرابی مواجه هستیم و لذا رفع آن طی چهار سال همت می خواهد.

رحیم شوقی شهردار جدید رشت در این آیین، با بیان اینکه از تمام توان و تلاشم برای خدمت‌رسانی به مردم رشت استفاده می کنم، گفت: امیدوارم شرمنده مردم رشت و نمایندگان آنان در شورای شهر نشوم.

وی از برنامه ریزی برای رفع مشکلات شهر رشت با کمک اعضای شورا و متخصصین حوزه شهری و همکاران شهرداری خبر داد و تصریح کرد: از امروز مسیر جدیدی برای خدمت به شهروندان رشتی آغاز می شود.

شهردار رشت با تاکید بر لزوم بازگشایی مسیرهای جدید تردد و اصلاح هندسی مسیرهای موجود، اضافه کرد: به دنبال رفع دغدغه ترافیکی رشتوندان هستیم.

شوقی مدیریت پسماند را نیازمند آموزش شهروندی با محوریت تفکیک از مبدا دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل کارخانه کود آلی و لندفیل سراوان و سلول بهداشتی و زباله سوز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تکمیل فرایند هوشمندسازی خدمات شهری با حمایت اعضای شورا محقق می شود، عنوان کرد: ممیزی املاک شهر رشت با جدیت دنبال می شود، زیرا می تواند مبنای برنامه ریزی دقیق مدیریت شهری قرار گیرد.
شهردار رشت همچنین بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و یادآور شد: از المان های بومی و محلی برای فضاسازی شهری و فضای سبز استفاده خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود 0 0

    باید هم شهر رشت از یک مدیریت شهری رنج ببره چراکه مرکز استان شهر رشت اکثریت 90 درصد به بالا مسولین آن از اطراف شهر رشت هستند به خاطر همین کسی دلش به حال گرفتاری رشت نمی سوزه ما رشتی اصیل دارای مدرک بدون هیچ پست مقامی گوشه ای نشسته ایم همه از اطراف پست های کلیدی دارند، امید وارم روزی برسه رشتی واقعی به حق خودش برسه تا رشت آباد کنیم .