| کد خبر: 247975 |

در افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته، عنوان شد:

◄ انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

تین نیوز

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در صبح روز چهارشنبه 27 مهرماه 1401، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شرکت های حاضر در نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه بین المللی تهران سال هاست که معضل ترافیک را در پایتخت تشدید کرده است. همین امر موجب شده تا از سال 82 دولت تصمیم به احداث نمایشگاه دیگری در حومه شهر تهران بگیرد. با این امر بار ترافیک نمایشگاه در خیابان سئول و مرکز شهر به حومه منتقل می شود. با این همه بسیاری دور بودن و دسترسی دشوار نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را معضلی برای نمایشگاه های پایتخت می دانند.

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری از نگاه دوربین تین

 شهر آفتاب تا نمایشگاه کتاب تکمیل شود

سال هاست که نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه کتاب نیز در مصلی برگزار می شود تا ترافیک به مرکز شهر منتقل نشود اما این امر نیز ترافیک سنگینی در شهر ایجاد می کند. به همین روی قرار است بیشتر نمایشگاه های بین المللی و داخلی کشور در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شود.

 

نقش مهم نمایشگاه ها در دنیا

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری ماشین آلات و صنایع وابسته، با استقبال از برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، اظهار کرد: به امید آنکه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه های عمومی و تخصصی مورد استفاده قرار بگیرد و از این پس بیشتر نمایشگاه ها به این نمایشگاه انتقال یابد.

او افزود: امیدوارم به زودی شاهد پیشرفت های علمی و تبادلات تجاری در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب باشیم. این نمایشگاه می تواند برای تبادلات تجاری داخلی و خارجی محل مناسبی باشد.

چمران با اشاره به جایگاه مهم نمایشگاه های بین المللی در دنیا بیان کرد: به طور کلی نمایشگاه های بین المللی در دنیا جایگاه ویژه ای دارند و بسیاری از آنها به حدی معروف است که بسیاری از مردم از آن سوی دنیا برای برگزاری آن روزشماری و برنامه ریزی می کنند تا در آن حضور یابند.

نمایشگاه بین المللی تهران کشش مناسب را ندارد

او با اشاره به مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی تهران ایجاد می کرد، بیان کرد: نمایشگاه بین المللی تهران کشش و امکانات مناسب را ندارد و همواره مردم ساکن در منطقه این نمایشگاه از ترافیک سنگینی که هنگام برگزاری نمایشگاه ها در محل ایجاد می شد شکایت داشتند. حتی در برخی موارد رانندگان به حدی از ترافیک ایجاد شده عصبی شدند که اتومبیل خود را در وسط بزرگراه رها کردند و روز بعد که ترافیک کاهش یافت به سراغ خودروهایشان رفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پنج سال غیرفعال بود. سپس امسال مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. راه اندازی امری مهم مانند یک نمایشگاه جدید امری دشوار و زمان بر است. با این همه به دلیل ترافیک سنگین و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی تهران ایجاد می کند باید نمایشگاه ها را به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب منتقل کنیم.

نمایشگاه بین المللی ظرفیت ازدحام بالا را ندارد

او افزود: سال 82  رئیس جمهور وقت با اعضای شورای شهر تهران، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنایع وقت به همراه نیروی انتظامی آن زمان، نشستی برگزار کرد و تصمیم گرفت که نمایشگاه ها به مکان دیگری منتقل شود. در آن زمان هنوز نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب احداث نشده بود. با اینکه گزینه جایگزینی وجود نداشت، نمایشگاه کتاب به مکان دیگری منتقل شد. چراکه نمایشگاه بین المللی تهران ظرفیت ازدحام ناشی از نمایشگاه کتاب را نداشت.

احداث شهر آفتاب به منظور کنترل ترافیک شهری

چمران گفت: هدف اصلی از احداث نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب این بود که مردم از ترافیک و ازدحام ناشی از برگزاری نمایشگاه ها در داخل تهران آسیب نبینند. در واقع به منظور کنترل ترافیک شهری در پایتخت این نمایشگاه را احداث کرده ایم.

او افزود: برنامه های بسیاری در دست اجراست تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب توسعه یابد. ایجاد هتل، فروشگاه، سالن آمفی تئاتر از جمله برنامه های در دست اجراست. زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه نمایشگاه ایجاد شده است و با وجود هزینه بالا، امکانات بسیاری را برای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در نظر گرفته ایم. به امید آن که شاهد برگزاری نمایشگاه های بزرگ بین المللی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب باشیم.

فعالیت مجدد نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: بعد از مدت ها تعصیلی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، امسال مجددا این نمایشگاه فعال شده است.

او افزود: امسال قرارداد برگزاری 40 نمایشگاه را منعقد کرده ایم که برخی از آن ها در نیمه نخست امسال برگزار شده و مابقی نیز تا پایان سال برگزار می شوند.  17 دوره گذشته نمایشگاه حمل و نقل در نمایشگاه بین المللی واقع در خیابان سئول تهران برگزار شد و هجدهمین دوره آن هم اکنون در نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری است.

استقبال بی نظیر مردم

تقدسی نژاد گفت: حال این پرسش ایجاد می شود که باوجود ترافیک سنگینی که نمایشگاه ها در داخل شهر ایجاد می کنند، چرا نمایشگاه های پیشین در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار نمی شد؟ این در حالی است که با وجود تمامی نقدهایی که به محل جانمایی نمایشگاه شهر آفتاب وجود داشت، در روزهای ابتدای فعالیت این نمایشگاه، استقبال بی نظیری از آن توسط مردم صورت گرفت.

او با اشاره به استقبال چشمگیر از نمایشگاه بین المللی خودرو بیان کرد: در چهار روز ابتدایی برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو، 200 هزار نفر از آن بازدید کردند. در روز آخر این نمایشگاه بیش از 60 هزار نفر به نمایشگاه شهر آفتاب آمدند و استقبال بی نظیری از این نمایشگاه صورت گرفت.

حمل و نقل شهری و دسترسی آسان

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در ادامه گفت: دسترسی به مترو، اتوبوس های ویژه حمل مسافران از مترو به درب نمایشگاه، ظرفیت بالایی پارکینگ نمایشگاه، دسترسی جاده ای موجب شده تا حمل و نقل مردم به این نمایشگاه به آسانی صورت بگیرد و مشکلی از بابت رفت و آمد بازدیدکنندگان وجود نداشته باشد. نمایشگاه بین المللی خودرو ثابت کرد که انتقادها به دوری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بهانه ای بیش نیست.

او افزود: افزایش متراژ سالن های نمایشگاهی به 120 هزار مترمربع از برنامه هایی است که در دستور کار توسعه نمایشگاه بین المللی آفتاب قرار گرفته است. برای توسعه این نمایشگاه باید برروی بخش خصوصی حساب باز کنیم. نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و منطقه اقتصادی ری با نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، مثلث اقتصادی ایجاد کرده است که می تواند تاثیر بسیاری در اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. توسعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب موجب ایجاد توازن در توسعه شمال و جنوب پایتخت به همراه داشته باشد.

صبا رضایی

خبرنگار
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.