| کد خبر: 255694 |

برای اولین بار در بنادر شمالی کشور محقق شد؛

آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در بندرانزلی

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرانزلی در آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای یک بندر پیشرو در بین بنادر شمالی کشور است که به این سامانه مجهز شد.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرانزلی در آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای یک بندر پیشرو در بین بنادر شمالی کشور است که به این سامانه مجهز شد.

به گزارش تین نیور به نقل از ایسنا، خسرو سرایی امروز در آیین آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در بنادر بحث توسعه فیزیکی و غیر فیزیکی مبنای کار است و بنادر محصور در شهر چاره ای جز توسعه غیر فیزیکی و بهره وری بیشتر از سرمایه و تجهیزات ندارند تا گردش کالا در بندر افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اینکه یک بندر در کل سال چهار بار تخلیه و بارگیری داشته باشد و با کمک نرم افزار این میزان تا هشت برابر افزایش پیدا کند می تواند به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده و سپس در اقتصاد کلان تاثیر داشته باشد.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم GDP (تولید ناخالص داخلی) از حمل و نقل و انبار داری زیر هفت درصد است، تاکید کرد: با داشتن سواحل و بنادر قدیمی و بنادری که توانایی فعالیت دارد باید به دنبال افزایش سهم کشورمان در این بخش از راه های مختلف باشیم که یکی از این راه ها استفاده از سیستم های پیشرفته نظیر این سیستم است که بصورت اتوماتیک و با استفاده از دیتا و شبکه های اینترنت است که برای مدیریت ورود و خروج کامیون ها بهکار گرفته می شود.

سرایی عنوان کرد: سیستمی که امروز افتتاح می شود فقط در بحث گیت بنادر مد نظر است و ما در همین نقطه متوقف نمی شویم و مدیریت ترافیک داخل بندر هدف بعدی لجستیک سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این سامانه وقتی کامیون وارد می شود اطلاعات وسیله حمل و اطلاعات محموله و کالایی که حمل می شود و اطلاعات راننده ثبت می شود. در واقع این سامانه از ترافیک مزاحم در بندر جلوگیری می کند و چون راننده وارد بندر که می شود از ابتدا می داند از کدام مسیر به کدام انبار و اسکله می تواند استفاده کند.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همه این اقدامات برای این است تا زمان ماندگاری کامیون در بندر را به نصف یا یک سوم کاهش می دهد و در نهایت افزایش بهر وری سرمایه را در حوزه های مختلف از جمله تاسیسات و اسکله بندر محقق می کند.

سرایی با بیان اینکه در اداره لجستیک توافق نامه های بین المللی، تعرفه ها و ترانزیت را داریم، تاکید کرد: فضای همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای هدف و همسایه بسیار خوب پیش می رود و انتظار داریم همه مذاکراتی که سال گذشته با این کشورها داشتیم امسال به قرار دادهای سرمایه گذاری برسد و یکی از بنادری که حتما مورد نظر کشورها خصوصا کشورهای شمالی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قرار دارد بندر انزلی است.

وی با بیان اینکه در مقوله ترانزیت سال گذشته در بنادر ایران ۸.۶ میلیون تن ترانزیت داشتیم که از بنادر شمال و جنوب کشور عبور کردند، افزود: یکی از اهدافی که امسال در بندرانزلی دنبال می کنیم بحث ترانزیت خواهد بود.

مزیت استفاده از سامانه مدیریت تردد

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز، اظهار کرد: انزلی قدیمی ترین بندر شمال کشور است و در حال حاضر با ۱۷ پست اسکله ۱۰ میلیون تن ظرفیت اسمی دارد و به عنوان اولین بندر شمال کشور است که توانسته ظرفیت واقعی هفت میلیون تنی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در بندر انزلی وجود دارد و زیرساخت های قابل توجهی در آن ایجاد شده، افزود: بنادری همانند نوشهر، بوشهر و لنگه از جمله بنادری هستند که داخل شهر قرار گرفته اند و تا جایی که ممکن است باید بتوانیم از هوشمندسازی استفاده کنیم.

یونسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۲ هکتار اراضی در اختیار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی قرار دارد، اضافه کرد: اگر این سامانه نباشد و کامیون ها بدون برنامه در سطح شهر و داخل بندر تردد کنند موجب ترافیک می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای مزایای مختلفی دارد، تصریح کرد: این سامانه خدمات مختلفی از جمله حذف قاچاق کالا، انضباط بخشی و سرعت در کار تخلیه و بارگیری را به همراه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.