| کد خبر: 243063 |

بهسازی محور اسالم به خلخال در مرحله انتخاب پیمانکار است

این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جهت عملیات تثبیت زیرسازی و روسازی محور اسالم به خلخال خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، غلامحسین بخت شاهی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: محور اسالم به خلخال به امتداد حدود ۷۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است و همواره حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین را شاهد است.

وی افزود: پنج میلیاد تومان اعتبار دیگر نیز برای پروژه روکش آسفالت پلیمری محور یاد شده از محدوده بازار اسبه وونی به سمت اسالم تامین شده بود که عملیات اجرایی این پروژه از امروز آغاز شد.

وی با اشاره به گلایه برخی شهروندان و رانندگان از رویه آسفالت نامناسب بخش هایی از محور اسالم به خلخال تصریح کرد: محدود بودن مصالح رودخانه ای و کوهی در استان گیلان، توجه مسئولان و کارشناسان را به تامین مصالح از معادن خلخال جلب کرده و حمل مصالح برای استفاده مردم و پروژه های عمرانی تالش و استان گیلان موجب تردد بی وقفه و بیش از حد کامیون های کمپرسی در محور کوهستانی اسالم به خلخال و تخریب آسفالت شده است.

بخت شاهی گفت: این محور در دهه ۵۰ زیرسازی شده بود و ظرفیت باربری جاده حداکثر ۲۰ تن است، اما تردد کامیون های حامل بار بیشتر از این مقدار باعث خستگی یا پیری زودرس جاده و ورود خسارت های شدید به زیرسازی و روسازی آسفالت شده است.

او افزود: برف‌روبی و نمک پاشی زمستانی با دستگاهای سنگین، انسداد محور پونل به خلخال در نیمه دوم هر سال ، تردد روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کمپرسی، فرصت محدود اجرای کار (حداکثر ۲ ماه در سال) در محدوده جنگلی محور به علت شرایط آب و هوا، عدم تخصیص به موقع و مکفی اعتبارات، کمبود قیر و گرانی نامتعارف آسفالت نیز به تشدید خرابی های جاده دامن می زند.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای تالش ادامه داد: اکنون در گام نخست رسیدگی به محور اسالم به خلخال، عملیات روکش آسفالت گرم با ماده افزودنی پلیمری برای افزایش دوام آسفالت از محدوده بازار اسبه هونی به سمت اسالم و در قسمت های دارای زیرسازی مناسب آغاز شده و در گام دوم در نقاطی که رویه آسفالت به ویژه در محدوده های جنگلی، فاقد توان باربری کافی است، با ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته، به محض تعیین پیمانکار به بهسازی و تثبیت مسیر اقدام خواهیم کرد.

بخت شاهی در خصوص تعامل ادارات راهداری تالش و خلخال برای نگهداری از محور یاد شده، گفت: مطابق هماهنگی فرمانداری های تالش و خلخال مقرر شده ضمن کنترل ویژه تناژ عبوری کامیون ها، حمل بار از جمله مصالح سنگی به مقاصد مختلف گیلان با اخذ بارنامه دولتی و رعایت ضوابط حمل و نقل از مبدا شهرستان خلخال صورت گیرد.

وی افزود: تامین اعتبار پروژه مهم و بزرگ بهسازی و تثبیت سیمانی محور برای افزایش توان باربری به ۴۰ تن که تنها راه پرهزینه برای مرمت دائمی محور است، در سطح ملی از سوی اداره کل راهداری گیلان و مسئولان تالش و نماینده مجلس در حال پیگیری است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و محور اسالم به خلخال از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.