| کد خبر: 196302 |

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۳۱ هزار تن کالا از راه‌آهن آستارا

در پنج ماهه نخست امسال ۹۲ هزار و ۷۵۶ تن کالا با یک‌هزار و ۴۷۷ واگن به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شده است.

تین نیوز

مدیرکل گمرک آستارا، با اشاره به جابه‌جایی 31 هزار و 851 تن کالای غیر نفتی از راه‌آهن آستارا، گفت: این میزان کالا توسط 521 واگن قطار در پنج ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر ، رسول امیدی با بیان این‌که ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای غیرنفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان کالا در توسط ۵۲۱ واگن قطار در پنج ماهه نخست امسال از راه‌آهن آستارا به خارج از ایران صادر شده است.

امیدی سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر را از جمله کالاهای صادر شده از راه‌آهن بین‌المللی آستارا عنوان و اظهار کرد: در مقابل نیز ام‌دی‌اف، چوب و غلات از طریق بارانداز راه‌آهن آستارا وارد کشور شده است.

وی با اشاره به این‌که در پنج ماهه نخست امسال ۹۲ هزار و ۷۵۶ تن کالا با یک‌هزار و ۴۷۷ واگن به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شده است، گفت: در همین مدت نیز هشت هزار و ۳۱۹ تن کالا با ۲۳۲ واگن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار از طریق همین بارانداز حمل و نقل ریلی شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان این‌که بارانداز راه‌آهن آستارا هنوز به راه‌آهن رشت متصل نشده است، ادامه داد: در حال حاضر کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون‌های تراتزیتی از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می‌شود.

امیدی با اشاره به این‌که بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی خط ریلی رشت – آستارا، گره‌های بزرگی را در حوزه تجارت ملی و بین‌المللی باز کرده و زمینه‌ساز توسعه تجارت منطقه‌ای می‌شود.

مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: خط ریلی آستارا-آستارا نقش مهمی در تقویت ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان و روسیه دارد.

وی ادامه داد: راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شمالی‌ترین نقطه کریدور ریلی ایران قرار دارد و کالاهای ارسالی از بندرهای جنوب، از طریق این بارانداز به کشورهای حوزه قفقاز و اورآسیا منتقل می‌شود و کشورهای منطقه و تجار داخلی و خارجی به آینده روشن و تحولات اقتصادی این مسیر آهنی، چشم امید دوخته و بارها برای استفاده از آن ابراز علاقه کرده‌اند.

امیدی، تاکید کرد: روند رو به رشد آمار تجارت کالا و حمل و نقل ریلی گویای ظرفیت عالی این مسیر و نقش آن در تحولات اقتصادی آینده منطقه است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.