| کد خبر: 192318 |

مدیر کل گمرک آستارا تأکید کرد:

ضرورت نگاه ویژه مسئولان

وضعیت فضا و محوطه گمرک آستارا نامطلوب است.

تین نیوز

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به اینکه محوطه و زیر ساخت گمرک آستارا در مقایسه با گمرک کشور مقابل، در شأن نظام مقدس اسلامی و یک گمرک درجه اول کشور نیست خواستار نگاه ویژه مسئولان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رسول امیدی با با بیان اینکه فضا و محوطه گمرک آستارای جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با گمرک کشور مقابل از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و در شأن کشور نیست، اظهار کرد: باید به مراکز اصلی گمرک آستارا به ویژه محوطه تخلیه، بارگیری و انبارهای عمومی با اختصاص اعتبارات ویژه عمرانی رسیدگی خاصی شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح توسعه گمرک آستارا را آغاز کرده است، گفت: امکانات مجموعه گمرک آستارا در مقایسه با گمرک کشور مقابل باید ارتقا یابد.

ضرورت جبران عقب ماندگی گمرک آستارا

امیدی یکی از نیازهای جدی خدمات گمرکی در آستارا را بهسازی عمرانی محیط آن عنوان کرد و افزود: متأسفانه به دلیل ساختار قدیمی و فضای نامناسب محیط گمرک آستارا شاهد برخی انتقادات رانندگان خارجی، داخلی و تجار بوده و در این زمینه نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی هستیم.

مدیرکل گمرک آستارا با تأکید بر اینکه گمرک آستارا باید به گونه‌ای توسعه یابد که متناسب با نیازهای آینده این گمرک و منطقه باشد، اظهار کرد: با توجه به پویایی داد و ستد و حضور تجار و بازرگانان در گمرگ آستارا و حجم بالای تبادلات مرزی، وجود یک محیط زیبا و ارائه خدمات مناسب در گمرگ آستارا ضروری است.

آستارا پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

وی تصریح کرد: در مجموع شهرستان مرزی بندر آستارا پیشانی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران است و از ابعاد مختلف حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه جدی شود.

امیدی با اشاره به شرایط ویژه آستارا و بهره مندی از سه گذر مرزی ریلی، جاده‌ای و دریایی، اظهار کرد: مرز آستارا نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه گمرک آستارا دروازه ورود به اروپا بوده و باید از نظر تجهیزات فنی و کارآمدی خدمات به حدی برسد که آبروی کشور حفظ شود، افزود: گمرک آستارا نیازمند نوسازی و تجهیز وتوسعه امکانات است.

امیدی با اشاره به ظرفیت بالای گمرک آستارا در ترانزیت، صادرات، مبادلات تجاری و مسافری، گفت: وجود یک گمرک توانمند و کارآمد می‌تواند به عنوان یک مرکز ثقل اقتصادی عمل کرده و امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تأمین کند.

گمرک آستارا جز گمرکات پرکار ایران

وی گمرک آستارا را جز گمرکات پرکار ایران دانست و گفت: گمرک آستارا در تمامی رویه‌های گمرکی نظیر صادرات، واردات، حمل و نقل، ورود و خروج موقت، مسافری، قضائی، مرجوعی و امانات پستی فعالیت می‌کند.

امیدی با بیان اینکه افزایش چشمگیر تبادل کالا در گمرگ آستارا ناشی از قرار گرفتن این شهر در کریدور شمال به جنوب و نیاز کشورهای منطقه به استفاده از این شاهراه مهم برای نقل و انتقال کالا است، تصریح کرد: گمرک آستارا در کانون توجه کشورهای منطقه است.

مدیرکل گمرک آستارا خواستار توجه مسئولان ذیربط به منطقه ویژه اقتصادی آستارا و همچنین گمرک راه آهن شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و راه آهن در انتظار تأمین کامل زیرساخت‌ها در این دو محور اقتصادی منطقه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.