| کد خبر: 182798 |

سرپرست فرمانداری همدان:

خانه مسافرها سامان‌دهی و شناسنامه‌دار شوند

شهرداری همدان در طول سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و با توجه به استقبال مسافران از این قبیل جاذبه‌ها امسال نیز نمادهایی نصب خواهد شد.

تین نیوز

سرپرست فرمانداری همدان، در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان همدان با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی در خصوص احترام به گردشگران یک ضرورت است تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در تامین امنیت مسافران در ایام نوروز بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روزنامه هگمتانه، حسین افشاری با اشاره به اینکه تبلیغات گردشگری متناسب با ظرفیت‌های بی‌نظیر همدان نیست، خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات گردشگری بخش خصوصی مؤثرتر از بخش دولتی است.

افشاری همچنین بر افزایش جاذبه‌های مصنوعی شهر تأکید کرد و گفت: شهرداری همدان در طول سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و با توجه به استقبال مسافران از این قبیل جاذبه‌ها امسال نیز نمادهایی نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال سه هدف عمده جذب گردشگر است که مسؤولان باید در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست فرمانداری همدان تشریح کرد: با وجود همه اقدامات خوب صورت گرفته ظرفیت ثابت گردشگری همدان در هر شب به طور مستمر و در طول سال زیر سه هزار تخت است.

وی ادامه داد: اگر شرایط جوی مساعد نباشد امکان نصب چادر نیز وجود ندارد بنابراین دستگاه‌های مختلف در شرایط اضطراری و سرریز مسافر باید اعلام آمادگی کنند.

افشاری با تأکید بر اینکه اولویت ما استفاده از ظرفیت‌ هتل‌ها است، اضافه کرد: در شرایط اضطراری و سرریز مسافر این خانه مسافرها هستند که به داد ما می‌رسند اما آنچه که اهمیت دارد این است که خانه مسافرها سامان‌دهی و شناسنامه‌دار شوند ضمن اینکه روال دریافت مجوز را برای مالکان خانه مسافرها دشوار نکنیم.

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به اینکه خانواده‌ها با توجه به وضعیت معیشتی خود اقدام به انتخاب محل اسکان خود می‌کنند، اضافه کرد: فرمانداری همدان بر ضرورت سامان‌دهی خانه مسافرها تأکید دارد.

وی همچنین از شهرداری همدان خواست تا 20 فروردین ماه برای حفاری و کارهای عمرانی در شهر همدان مجوزی صادر نشود.

سرپرست فرمانداری همدان ظرفیت بوم‌گردی را نیز بسیار خوب توصیف کرد و افزود: بانک‌ها در ایام نوروز رسیدگی و سامان‌دهی خودپردازها را در نظر داشته باشند تا مردم و مسافران دچار مشکل نشوند.

افشاری با تأکید بر استقرار کیوسک نیروی انتظامی در گنجنامه افزود: این کیوسک هرچه زودتر توسط شهرداری نصب شود؛ چراکه گنجنامه از اماکن مهم گردشگری همدان است و دست‌فروشان باید سامان‌دهی شوند.

وی تصریح کرد: کیوسک نظارت و رسیدگی به شکایات مردم در حوالی میدان امام(ره) جهت رسیدگی سریع‌تر به مشکلات راه‌اندازی شود.

خوشبخت: استقرار کانکس راهنمای گردشگران در دو ورودی شهر همدان از سمت تهران و ملایر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری، تنظیف معابر و پل‌ها، فضاسازی و آذین‌بندی شهر و نصب نمادهای جدید در دستور کار قرار دارد که با نظر کارشناسان نمادها طراحی شده است و در نیمه دوم اسفند نصب خواهد شد.

سعید خوشبخت با بیان اینکه نظافت، به‌روز رسانی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی نیز در دستور کار است، گفت: پارک‌هایی نیز برای نصب چادر در نظر گرفته شده ضمن اینکه به‌روز رسانی تجهیزات ترافیکی، تابلوها، خط‌کشی‌ها و... نیز انجام می‌شود.

خوشبخت با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری مجموعه عین‌القضات همدانی امسال به صورت پررنگ‌تر برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به آمارها و گزارش عملکردهای ارسالی به وزرات کشور، همدان در حوزه پذیرایی و ارائه تسهیلات نوروزی به مسافران جزء سه شهر برتر شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه عین‌القضات غرفه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه اتوبوس گردشگری به همراه راهنما از صبح تا بعدازظهر به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: از دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی همدان نیز دعوت شده است تا تولیدات خود را در غرفه‌هایی که در نظر گرفته شده عرضه کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: در دو ورودی شهر همدان از سمت تهران و ملایر کانکس راهنمای گردشگران استقرار پیدا خواهد کرد ضمن اینکه سامانه اطلاع‌رسانی 137 ویژه مسافران، گردشگران و شهروندان همدانی آماده خدمات‌رسانی است و مشکلات منعکس شده توسط کل مجموعه مدیریت شهری مرتفع خواهد شد.

قراباغی: بسته راهنمای گردشگری به صورت یکپارچه تهیه شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری از یک ماه پیش کار را آغاز کرده‌ایم ضمن اینکه اعتقاد داریم همدان آزمونه گردشگری است.

حسین قراباغی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری همدان در حوزه گردشگری افزود: بسته کامل راهنمای گردشگری نوروز امسال به صورت یکپارچه توسط همه دستگاه‌ها تهیه شود تا هم هزینه‌ها کاهش پیدا کند و هم میزان سردرگمی مسافران کاهش یابد.

وی بر رفع معضل کارتن به دست‌ها تأکید کرد و گفت: انتظار داریم دستگاه‌های انتظامی برای حمایت از گردشگران در خصوص استقرار امکانات لازم در محیطی امن همکاری و کمک کنند.

پارسا: 558 اتاق آماده اسکان مسافران نوروزی در شهر همدان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز به عنوان نماینده یکی از کمیته‌های اسکان نوروزی اظهار کرد: امسال با یک پایگاه اسکان در خیابان سبدبافان با حدود 3 مدرسه ویژه آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران را داریم.

بهمن پارسا افزود: در این سه مدرسه حدود 34 تخت ویژه وجود دارد و در مدرسه‌های گروه الف تعداد 52 مدرسه با 534 اتاق پیش‌بینی شده است ضمن اینکه در مدرسه‌های گروه ب نیز تعداد 2 مدرسه با 24 اتاق در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از عوامل اجرایی 15 نفر در خود ستاد اسکان فعالیت می‌کنند و 55 نفر اسکان را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم 20 مدرسه را از گروه ج به گروه ب ارتقا دهیم تا پوشش مهمان‌پذیر بیشتری داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز به عنوان دیگر نماینده کمیته اسکان شهر همدان گفت: با یک پایگاه اسکان در خیابان آیت‌ا... طالقانی آمادگی لازم را داریم که در گروه الف 53 مدرسه با 324 اتاق و در گروه ب یک مدرسه با 8 اتاق تجهیز شده است و 13 کلاس نیز ویژه هستند.

محمد باب‌الحوائجی خاطرنشان کرد: ستاد اسکان از 26 اسفند ماه فعال می‌شود و اولویت پذیرش نیز با فرهنگیان است.

شجاعی: قیمت‌گذاری تاکسی و اتوبوسرانی به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد

رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان همدان نیز گفت: گروه‌های ما در سطح بازار حضور دارند و بیش از 12 گشت مشترک داریم و در واقع مانور نوروزی سازمان حمایت آغاز شده است. علیرضا شجاعی با تأکید بر اینکه اقلامی که تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد در اولویت قرار دارند، افزود: در تأمین و توزیع وضعیت خوبی داریم ذخایر کالاهای اساسی ما کامل است و به راحتی نوروز را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای نان آغاز شده است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود، اظهار کرد: برای کشیک کشتارگاه هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در ایام نوروز یکی از کشتارگاه‌ها برای تأمین نیاز مردم فعال باشد.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری تاکسی و اتوبوسرانی نیز به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد ضمن اینکه میوه شب عید ذخیره شده است و مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌های 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت، 135 تعزیرات و 1000127 اصناف برای رسیدگی به شکایات مردمی و دریافت گزارشات فعال هستند. وی با بیان اینکه توان عملیاتی ما برای تقویت نظارت‌ها به سه برابر افزایش پیدا کرده است، اذعان کرد: راه‌اندازی کیوسک نظارت در حوالی میدان حضرت امام(ره) با استقرار بازرس و شعبه رسیدگی به شکایات روند نظارت‌ها را سرعت می‌بخشد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهرستان همدان نیز گفت: مبلمان جاده‌ای، شست‌وشوی تمام گاردریل‌ها و نیوجرسی‌ها، پاک‌سازی شانه و حریم پارکینگ‌ها از نخاله و زباله، تجهیز راهدارخانه‌ها برای اسکان اضطراری مسافران، خط‌کشی راه‌های شریانی و شبکه‌‌ای و هماهنگی با صنف تعمیرکاران خودرو از جمله اقدامات در دست اقدام برای نوروز 98 است.

رسول ابراهیم‌خانی افزود: کشیک ایام نوروز از 25/12 تا 17/1 به صورت شبانه‌روزی انجام خواهد شد ضمن اینکه سامانه 141 نیز به صورت شبانه‌روزی آماده اطلاع‌رسانی وضعیت راه‌ها به هموطنان خواهد بود.

نانکلی: دو پایگاه ثابت در دشت میشان و محور همدان- قزوین به صورت 24 ساعته فعال است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز گفت: با هماهنگی اورژانس و نیروی انتظامی اقدامات لازم انجام شده است و دو پایگاه ثابت در دشت میشان و محور همدان- قزوین به صورت 24 ساعته فعال هستند ضمن اینکه نوروز امسال 24 پست سیار خواهیم داشت.

جلال نانکلی ادامه داد: در صورت نیاز امداد هوایی نیز آمادگی دارد و سامانه 112 نیز در اختیار مسافرانی که می‌خواهند از خدمات بهره‌مند شوند قرار دارد.

ملکی: قطار گردشگری از 25 اسفندماه فعال می‌شود

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر همدان هم با اعلام اینکه مجموعه غار علیصدر نوروز امسال به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌دهد، افزود: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم برای توسعه و رونق و جذب گردشگر تلاش بیشتری بکنند.

مسعود ملکی افزود: قطار گردشگری نیز از 25 اسفندماه افتتاح خواهد شد.

عباسی: گلایه مسافران از مشکلاتی چون خانه مسافرها، کارتن به دست‌ها، متکدیان و سگ‌های ولگرد

عباسی مدیر خبر صداوسیمای مرکز همدان نیز با اشاره به گفتگوهای صورت گرفته در سال گذشته با گردشگران و مسافران اظهار کرد: عمده مسافران در سال گذشته از مشکلاتی چون خانه مسافرها و کارتن به دست‌ها، متکدیان و سگ‌های ولگرد اظهار نارضایتی کردند. مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در پایان این ستاد ضمن اینکه از اصناف خواست تا کشیک‌های بازار مشخص شود، ادامه داد: از شهرداری هم تقاضا می‌کنم برای ایام نوروز جهت تکمیل جهت‌نماهای بازار اقدام کند و موضوع رسیدگی به آسفالت بلوار ارم را نیز در دستور کار خود قرار دهد. بهجت عباسی  گفت: کشیک پزشکان متخصص در ایام تعطیلات کمرنگ است و داروخانه‌ها و واحدهای درمانی نظیر سونوگرافی و رادیوگرافی نیز باید فعال باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.